08.04.2024 / 08:41
StoryEditor

Ministerstwo Finansów: przywrócenie 5-proc. VAT na żywność przełoży się na maksymalnie 1 pkt proc. wzrostu inflacji

Przywrócenie 5-proc. VAT na żywność przełoży się na maksymalnie 1-proc. wzrost inflacji (fot. Envato Elements)
Według Ministerstwa Finansów wpływ powrotu stawki VAT na żywność do 5 proc. na inflację szacowany na 0,8-1,0 pkt. proc. Urząd podaje, że jest to stawka maksymalna. Natomiast wpływy do budżetu z tytułu tej daniny mają wzrosnąć o ponad 7 mld zł.

Wiceminister finansów Jurand Drop ocenił, że "wpływ przywrócenia 5 proc. stawki VAT na podstawowe artykuły żywnościowe na inflację szacowany jest przez Ministerstwo Fin...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.09.2025 / 15:15
StoryEditor
Kultura snu, czyli łóżkowe sekrety klientów. Jysk zdradza, jakie ma największe przewagi nad konkurentami [WYWIAD]
Sklep sieci Jysk w Polsce (Jysk)

Marta Jabłonowska, Head of Retail w Jysk Polska opowiada o tym jak firma buduje przewagi nad konkurentami i co ją wyróżnia na rynku. W wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl mówi także o tym jak firma buduje swoją tożsamość wokół kultury snu.

Minęło już 25 lat od momentu, gdy Jysk pojawił się na polskim rynku. To czas intensywnego rozwoju, ponad 300 sklepów i silna pozycja w segmencie wyposażenia wnętrz. Jak Pani pod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.09.2025 / 17:53
StoryEditor
Mięsny gigant przejął dwie wegańskie marki. Teraz je łączy i startuje z nowym brandem
Roślinne zamienniki mięsa (fot. Envatoelements)

Brazylijska firma JBS utworzyła The Vegetarian Butcher Collective - markę powstałą na bazie przejętych firm produkujących alternatywy mięsne Vivera i The Vegetarian Butcher.

Formalnie Vivera, która od 2021 roku jest własnością globalnego giganta mięsnego JBS, ogłosiła w marcu tego roku przejęcie The Vegetarian Butcher od Unilevera. 

Jakie ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. wrzesień 2025 22:18