11.03.2022 / 10:58
StoryEditor

Pomoc dla ofiar działań wojennych na Ukrainie z zerowym VAT

Rząd wprowadził 0% stawkę VAT dla nieodpłatnych dostaw na cele związane z pomocą ofiarom działań wojennych na Ukrainie (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
W Dzienniku Ustaw zostało opublikowane rozporządzenie wprowadzające 0% stawkę VAT dla nieodpłatnych dostaw oraz świadczeń na cele związane z pomocą ofiarom działań wojennych na Ukrainie – informuje Polska Federacja Producentów Żywności (PFPŻ).

Rozporządzenie obowiązuje z mocą wsteczną, od dnia 24 lutego 2022 r.

Zakres stosowania zerowej stawki VAT został określony w sposób otwarty - dla preferencji podatkowych is...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.05.2025 / 14:20
StoryEditor
Ekspansja, poprawa marży i wzrosty sprzedaży. Żabka przedstawiła cele na najbliższe miesiące
Sklep sieci Żabka (fot. materiały prasowe)

Grupa Żabka podsumowała działania dotyczące ekspansji, rozwoju konceptu gastronomicznego, jak i biznesów cyfrowych w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku. Podczas specjalnej konferencji omawiano jednak nie tylko to, co wydarzyło się podczas pierwszego kwartału, ale i cele, jakie firma postawiła sobie na najbliższe miesiące.

Grupa Żabka przedstawiła wyniki za pierwszy kwartał 2025 roku. Podczas konferencji prasowej, która odbyła się we wtorek 13 maja, firma przekazała m.in., że utrzymała bardzo d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.05.2025 / 09:25
StoryEditor
Klienci wściekli na popularną markę kawy. Producent podjął kontrowersyjną decyzję
Klienci są oburzeni decyzją Jacobs (fot. Shutterstock)

Ceny kawy wywołały presję na znaną markę Jacobs, która z tego powodu podjęła bardzo trudną decyzję. Wywołało to lawinę niezadowolenia wśród klientów. Pojawiły się zarzuty o wprowadzanie konsumentów w błąd i naruszenie ich zaufania. Co dokładnie się wydarzyło?

Potwierdziły się przewidywania analityków, o których pisaliśmy już wielokrotnie – ceny kawy ponownie rosną. Tym razem jednak skok cenowy wiąże się z kontrowersyjnymi zmianami w ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. maj 2025 19:34