13.03.2024 / 11:05
StoryEditor

Wraca 5 proc. VAT na żywność. Czy sieci handlowe podniosą ceny, czy spróbują przerzucić podwyżki na dostawców?

Koniec zerowej stawki VAT (fot. Shutterstock)
Z początkiem kwietnia wraca 5 proc. VAT na podstawowe produkty spożywcze. Nie musi to jednak oznaczać proporcjonalnego wzrostu cen w sklepach detalicznych. Skalę podwyżek może zmniejszyć nie tylko wojna cenowa dyskonterów, ale także podejście sieci handlowych do negocjacji z producentami – wielu ekspertów uważa, że detaliści będą próbowali zmusić dostawców by wzięli na siebie przynajmniej część skutków wzrostu VAT.

Prezes Adam Glapiński podczas przeprowadzonej 7 marca konferencji w NBP ocenił, że powrót regularnej stawki 5 proc. VAT na podstawowe produkty spożywcze oznacza podwyższenie po...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.09.2025 / 21:26
StoryEditor
Pamapol zainwestuje w kategorię innowacyjnych produktów roślinnych
Spółka Kwidzyn należąca do Grupy Pamapol zainwestuje w kategorię innowacyjnych produktów roślinnych

Należąca do Grupy Pamapol spółka Kwidzyn S.A. otrzymała rekomendację Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) do dofinansowania nowoczesnego projektu w obszarze przetwórstwa roślinnego.

Pamapol szuka możliwości rozwoju w Kwidzynie

Projekt spółki zależnej Pamapolu pod nazwą „Innowacyjne ziarniste produkty roślinne otrzymywane z zastosowaniem niekonwen...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.09.2025 / 18:42
StoryEditor
Ta sieć handlowa zamknęła wszystkie swoje sklepy na jeden dzień. Jaki był powód?
Protest sieci Lush (fot. Lush)

Znany producent i detalista kosmetyków wstrzymał na jeden dzień prowadzenie biznesu na rodzimym rynku. To wyraz wsparcia firmy dla Palestyńczyków w Strefie Gazy.

“W całej firmie Lush dzielimy ból, który odczuwają miliony ludzi, widząc obrazy głodujących w Strefie Gazy i Palestynie. Podobnie jak reszta świata, z trudem znajdujemy sposoby,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. wrzesień 2025 03:30