10.10.2023 / 18:07
StoryEditor

Biedronka i Lidl również sprzedawały produkty od Team X. Mamy komentarz obu sieci po wybuchu afery Pandora Gate [TYLKO U NAS]

Płatki Yummer‘s od Team X dostępne były w Biedronce (fot. materiały prasowe)
Popularni youtuberzy, których nazwiska wypłynęły przy okazji afery Pandora Gate, sygnowali liczne produkty swoimi pseudonimami albo nazwami i logotypami własnych projektów. Jeszcze niedawno największe sieci handlowe w Polsce, takie jak Biedronka i Lidl, sprzedawały płatki śniadaniowe, napoje gazowane, soki czy kosmetyki z logo TeamX. A jak sprawy mają się teraz?

Wybuch afery Pandora Gate może dać do myślenia markom, które angażują do promocji sprzedawanych przez siebie wyrobów znane osoby. Przynajmniej tak powinno być po tym, jak Sylwester Wardęga ujawnił, że jeden z idoli dzieci i nastolatek i twórca Teamu X wysyłał niedwuznaczne propozycje kilkunastoletnim dziewczynkom.

Firmy wycofują się ze współpracy

Sprawa nabierała rozgłosu, a dodatkowe materiały na jej temat ujawnił 8 października youtuber Konopskyy. Firmy, które do tej pory angażowały youtuberów związanych z Teamem X do promocji swoich produktów, szybko zaczęły odcinać się od ich działalności.

Jak informowaliśmy jako pierwsi na portalu wiadomoscihandlowe.pl, w poniedziałek 9 października kosmetyki sygnowane logo Team X ze swoich półek i drogerii internetowej postanowił usunąć Rossmann. Z kolei firma Verona Products Professional, która produkowała kosmetyki Ingrid Team X, zadeklarowała na łamach portalu wiadomoscikosmetyczne.pl, że dołoży wszelkich starań, aby dokładniej weryfikować i „przede wszystkim nieustannie monitorować zachowania osób, z którymi współpracuje”.

Nie tak dawno produkty sygnowane przez Team X sprzedawane były w dyskontach Lidl i Biedronka, a ta ostatnia sieć handlowała nawet płatkami śniadaniowymi i „szampanami” bezalkoholowymi dostępnymi tylko w jej sklepach.

Jeszcze dwa lata temu Biedronka szeroko reklamowała płatki śniadaniowe Yummer’s i organizowała konkurs, w którym nagrodami była wycieczka do domu popularnych youtuberów. „Osiem osób, które weźmie, udział w konkursie będzie miało okazję odwiedzić Dom Teamu X i spędzić w nim aż 24 godziny podczas dnia pełnego atrakcji” – zachęcała sieć handlowa.

- Nieustannie staramy się, aby radość z zakupów w sklepach Biedronki czerpali klienci w każdym wieku. Duży wpływ na konsumentów mają twórcy internetowi, dlatego też częściej nawiązujemy współpracę ze znanymi i lubianymi influencerami, oferując również szansę na niepowtarzalne doświadczenia – deklarował wtedy Arkadiusz Żyźniewski, kupiec odpowiedzialny za ofertę płatków śniadaniowych w sieci Biedronka.

Co dalej z produktami od Team X?

Poprosiliśmy czołowe sieci handlowe o komentarz po wybuchu afery. Już wczoraj Agata Nowakowska, rzeczniczka sieci Rossmann, w której jeszcze sprzedawane były kosmetyki z logo kontrowersyjnych twórców odpisała, że zostają wycofane z oferty.

Teraz Biedronka i Lidl, które także sprzedawały produkty związane z Team X, w odpowiedzi na pytania portalu wiadomoscihandlowe.pl poinformowały, że tych wyrobów nie ma już na półkach sklepowych. Delisting nie nastąpił jednak teraz, w wyniku afery, lecz już wcześniej.

- W chwili obecnej nie współpracujemy z Team X i nie mamy takich planów. Ostatnia nasza współpraca miała miejsce w 2022 roku i dotyczyła testowej sprzedaży płatków śniadaniowych w ramach oferty czasowej w naszych sklepach – przekazało portalowi wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe sieci Biedronka.

W podobnym tonie wypowiada się Lidl: - Obecnie nie prowadzimy współpracy ze wspomnianymi przez panią osobami oraz nie zamierzamy angażować Teamu X w przyszłe projekty, które będziemy realizować – poinformowała nasz portal Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w Lidl Polska.

Przedstawicielka sieci dodaje, że produkty sygnowane przez influencerów z Teamu X były w Lidlu oferowane wyłącznie podczas limitowanej i jednorazowej oferty czasowej. Artykuły były dostępne w sklepach tylko do momentu wyczerpania zapasów.

Według ekspertów zajmujących się wizerunkiem marek, afera pedofilska w polskim internecie może przyczynić się do baczniejszego przyglądania się idolom reklamującym marki. Prokuratura Okręgowa w Warszawie, na polecenie prokuratora generalnego, wszczęła z urzędu postępowanie w sprawie seksualnego wykorzystania osób małoletnich w środowisku youtuberów, czyli o czyn z art. 200 § 1 k.k.

25.04.2024 / 09:36
StoryEditor
Franczyza po nowemu. Lewiatan Express, Żabka Non Stop, Moje Sklepy i inni - przegląd konceptów
Na rynku regularnie pojawiają się nowe koncepty franczyzowe (fot. mat. prasowe; wiadomoscihandlowe.pl)
Jedni szukają efektywności, inni potrzebują odświeżenia szyldu, a kolejni chcą mieć większą wiedzę na temat sprzedaży w poszczególnych placówkach. Sieci handlowe uruchamiają nowe koncepty z różnych powodów i jak się okazuje z różnym skutkiem. Jaka przyszłość czeka te, które wystartowały w ostatnich kilku lub kilkunastu miesiącach?

Choć ostatnimi czasy umysły franczyzodawców i franczyzobiorców rozgrzewały przede wszystkim informacje o nowych propozycjach stworzonych przez największych graczy albo proje...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.04.2024 / 14:22
StoryEditor
Lidl nie rezygnuje z wyścigu o miano najtańszej sieci handlowej. Jak sieć komentuje wyniki koszyka ASM?
Dane przedstawione w najnowszej edycji koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency, z którego – w uproszczeniu – wynika, że Biedronka była w marcu znacząco tańsza od Lidla, zaskoczyły obserwatorów rynku. Pojawiły się nawet głosy, że możemy mieć do czynienia z początkiem końca wojny cenowej pomiędzy dwoma największymi dyskontami w Polsce. Czy jednak agresywne promowanie ofert cenowych naprawdę przejdzie wkrótce do lamusa? Jak tłumaczy wzrost średniej ceny koszyka sieć Lidl?

Z opublikowanego w tym tygodniu raportu Koszyk Zakupowy ASM Sales Force Agency wynika, że różnica w średniej cenie koszyka między Biedronką, zajmującą obecnie pierwsze miejsce n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. kwiecień 2024 21:53