21.05.2024 / 15:15
StoryEditor

Kierowniczka mojej Biedronki zaprosiła mnie do sklepu. Jak zachęciła mnie do zakupów?Dyskonter mocno personalizuje przekaz do klientów

Na zdj. Biedronka w Chorzowie (fot. Krzysztof Bubel/Shutterstock)
Prowadzona przez Biedronkę wysyłka smsów w pierwszych tygodniach budziła emocje, głównie ze względu na porównania cen z Lidlem. Z czasem spowszedniała. Sieć stara się jednak ożywić ją na nowo. Czy znalazła sposób?

Uczestnicy programu lojalnościowego Biedronki przyzwyczaili się już do wiadomości w stylu "Słodka superoferta w Biedronce. Tylko dziś 11.05 CZEKOLADY MILKA 270-300g jedynie 8,49zł/opak. przy zakupie 2 opak.! Limit: 4 opak. na kartę MB". Takie smsy rozsyłane są do klientów regularnie co kilka dni, w różne dni tygodnia.

Zmienia się produkt, zmienia się cena i rodzaj promocji. Czasem dochodzą do tego wiadomości o voucherach, albo wzmianki o zbliżającym się święcie - jak wczoraj, gdy sieć informowała o "Dniu Matki pełnym słodyczy", proponując niższą cenę na czekoladki.

Sms "od" kierowniczki sklepu

Teraz jednak dochodzi do tego nowy element. Otóż Biedronka zaczęła personalizować smsy do klientów. Przykład takiego smsa: "Dzień dobry, jestem Anna, Kierownik sklepu Biedronka przy u. Reymonta 28. Wraz z zespołem dołożyliśmy wszelkich starań, żeby Twoje zakupy w naszym sklepie były wygodne i komfortowe. Przyjdź i przekonaj się. Zapraszam!".

Warto zwrócić uwagę zarówno na osobisty kontakt ze strony pracownika sklepu - w tym przypadku kierowniczki dyskontu, jak i wskazanie lokalizacji sklepu. Z tym ostatnim nie ma problemu, gdyż oczywiście Biedronka doskonale wie, w których placówkach poszczególni klienci bywają najczęściej na zakupach.

Już wcześniej Biedronka zaczęła personalizować nie tyle treść smsa, co konkretne oferty - próbując poinformować o niższych cenach akurat tych produktów, którymi klient może być zainteresowany. Przykład takiego smsa: "Specjalnie dla Ciebie - zyskaj 40 zł! 18.05 zrób zakupy z kartą MB za min. 350zł, a otrzymasz 20zł RABATU OD RAZU oraz VOUCHER 20zł do wyk. 23-25.05 przy zak. za min 350zł. Limit: 1 rabat i 1 voucher/karta MB. Stand. war. akcji dost. na biedronka.pl. A do tego POMIDOR MALINOWY POLSKI UKLADANY na wagę jedynie 7,99 zł/kg! Oferta 17-18.05 tylko z aplikacją. Limit: 2kg/MB".

UOKiK sprawdza smsy

Przypomnijmy, że smsami od Biedronki już w lutym br. zainteresował się UOKiK. Do urzędu napłynęły informacje, że klienci sieci otrzymują od dyskontera zbyt wiele wiadomości na telefon. Zwracali też uwagę, że czasami smsy wysyłane są w godzinach nocnych.

UOKiK tłumaczył w lutym, że wpływające do niego skargi są analizowane wyłącznie pod kątem możliwości naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Była to odpowiedź na pytania o to, czy sieć może porównywać się do Lidla w smsach. "Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli jednak przedsiębiorca porównywany w kampanii reklamowej uzna, że podawane dane nie są prawdziwe, ma możliwość dochodzenia swoich praw w sądzie. Umożliwia to ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" - zaznaczył wówczas urząd.

wiadomoscihandlowe.pl
10.12.2025 / 17:37
StoryEditor
Tomasz Szacoń, Retailpoland Consulting: Rezygnacja z bycia hurtownią to świetna decyzja Eurocashu
Tomasz Szacoń, właściciel firmy doradczej RetailPoland Consulting LTD (RetailPoland Consulting LTD)

- Czy Grupa Eurocash właśnie zabrała głowę spod toporu? Mam nadzieje, że mamy w końcu coś optymistycznego - twierdzi Tomasz Szacoń, prezes Retailpoland Consulting, komentując nową strategię Grupy Eurocash.

Szacoń podkreśla, że zespół pracujący nad zmianą musiał dogłębnie przeanalizować i rozrysować drzewko zależności spółek, które wchodzą w skład grupy. Dodaje, że obrany kierunek ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.12.2025 / 14:10
StoryEditor
Marek Sawicki o przejęciu Carrefoura przez KGS: Minister zrobił oczy jak 5 złotych
Marek Sawicki o przejęciu Carrefoura przez KGS: Minister zrobił oczy jak 5 złotych (fot. Carrefour + Sejm)

Marek Sawicki, były minister rolnictwa przekonuje, że rząd powinien zgodzić się na przejęcie sieci Carrefour przez KGS. – Zachęcam premiera Tuska, aby miał więcej odwagi w zakresie repolonizacji – mówi polityk PSL. Skąd KGS miałaby wziąć pieniądze na taką inwestycję?

W wywiadzie przeczytasz:

  • Marek Sawicki: skoro jest okazja przejąć sieć Carrefour, to KGS powinna ją wykorzystać
  • Skąd wziąć kapitał na przejęcie Carrefoura, skoro KGS sama ma problemy finansowe?
  • Czy jest w ogóle szansa na repolonizację sieci Carrefour?

Z Markiem Sawickim, byłym ministrem rolnictwa oraz marszałkiem seniorem i posłem PSL, o ewentualnym przejęciu sieci sklepów Carrefour przez Krajową Grupę Spożywczą, rozmawia Paweł Mikos.

Marek Sawicki: skoro jest okazja przejąć sieć Carrefour, to KGS powinna ją wykorzystać

Prawdopodobnie jako pierwszy podał Pan pomysł, aby KGS przejęła sieć sklepów Carrefour w Polsce. Skąd ta inicjatywa?

– Skoro Carrefour publicznie informuje, że rozważa opcję wycofania się z naszego rynku, a premier od dłuższego czasu mówi o repolonizacji gospodarki, to jest to doskonała okazja. Minister Aktywów Państwowych powinien dofinansować Krajową Grupę Spożywczą (KGS), a być może także uruchomić emisję akcji skierowaną do rolników. Wspólnie mogliby wykupić tę sieć. Jeśli budujemy europejski system "od pola do stołu", to mając KGS, należy taką próbę podjąć. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. grudzień 2025 05:15