19.12.2023 / 11:34
StoryEditor

Biedronka poza podium rankingu ASM. Lidl stracił pozycję lidera. Kto wskoczył na pierwsze miejsce?

Listopadowy koszyk ASM (fot. Shutterstock)
Najnowsza, listopadowa edycja rankingu Koszyk Zakupowy ASM Sales Force Agency przyniosła sporo istotnych zmian. Sieć Lidl straciła miano najtańszej, a liderem został Auchan. Biedronka spadła z trzeciego miejsca na czwarte. Warto zaznaczyć, że wzrost cen w ujęciu rok do roku był niższy od wskaźnika inflacji. W kilku badanych sieciach odnotowano spadek cen w porównaniu z listopadem ubiegłego roku.

Z listopadowego badania wynika, że na pozycję lidera najniższych cen wróciła sieć Auchan. Średni koszt koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency w tej sieci wyniósł 203,7...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.10.2025 / 18:30
StoryEditor
Uczyńmy Pocztę Polską silną ponownie! Jak PiS widzi rolę narodowego operatora pocztowego?
Jesienią Poczta Polska rozpocznie restrukturyzację kadrową (Shutterstock)

Podczas weekendowej konwencji Prawa i Sprawiedliwości w Katowicach Andrzej Adamczyk zaprezentował wizję odbudowy pozycji rynkowej i transformacji Poczty Polskiej. Sprawdźmy, jak polityk PiS chce uczynić Pocztę Polską silna ponownie?

Warto jednocześnie zaznaczyć, że wiele z pomysłów, które prezentuje Adamczyk jest obecnie wdrażana przez obecny zarząd spółki, a problemy narodowego operatora wynikają z ponad 3...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2025 / 15:30
StoryEditor
Siła nabywcza Polaków rośnie, ale wciąż poniżej średniej europejskiej. Jest nowy lider krajowego rankingu
Jak duża jest siła nabywcza polskich konsumentów? (fot. Shutterstock)

W 2025 roku Europejczycy dysponują coraz większymi dochodami rozporządzalnymi, jednak różnice pomiędzy krajami pozostają znaczące. Polska kontynuuje stopniowy wzrost siły nabywczej, ale dystans wobec zachodnich państw Europy jest wciąż wyraźny.

Według raportu "NIQ Purchasing Power Europe 2025", przeciętna siła nabywcza w Europie w 2025 roku wynosi 20 tys. 291 euro na mieszkańca, co oznacza wzrost o cztery proc. w poró...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. listopad 2025 14:50