14.05.2024 / 15:18
StoryEditor

Biedronka wyśle pracowników nad morze czy w góry i dopłaci. Na jakie premie mogą liczyć kasjerzy sezonowi?

Biedronka zatrudni pracowników na wakacje (Biedronka)
Ósmy rok z rzędu sieć handlowa Biedronka ogłasza rekrutację do swoich sklepów w miejscowościach turystycznych. Tegoroczna oferta skierowana jest zarówno do obecnie pracujących w Biedronce, jak i dla nowo zatrudnionych.

Biedronka zapłaci za pracę w sklepach w miejscowościach turystycznych, takich jak: Międzyzdroje, Świnoujście, Stegna, Darłowo, Koszalin, Międzyzdroje, Mikołajki czy Szczawnica 28,10 zł brutto za godzinę na umowę zlecenie.

Praca w miejscowościach turystycznych

W wybranych lokalizacjach, poza proponowaną kwotą, sieć handlowa zapłaci za nocleg i wyżywienie. Pierwsi kandydaci zostaną zatrudnieni od czerwca br. W ten sposób firma przygotowuje swoje sklepy do obsługi klientów w trakcie wakacyjnych szczytów zakupowych.

Oferta adresowana jest również do osób już zatrudnionych w dyskontach Biedronka, w innych lokalizacjach niż te o największej odwiedzalności latem. „Możliwość połączenia pracy z wypoczynkiem mają również pracownicy Biedronki, zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, którzy mogą skorzystać z letniej delegacji do jednego ze sklepów sezonowych” – podaje firma.

Etatowi pracownicy, poza standardowym wynagrodzeniem, mogą liczyć na dodatek w postaci uznaniowej premii miesięcznej, zależnej od wyników sklepu, a także nagrodę letnią. Dla osób zatrudnionych na stanowisku sprzedawca-kasjer w lipcu i sierpniu w sklepach zlokalizowanych w miejscowościach turystycznych wynosić ona będzie do 600 zł brutto miesięcznie. Otrzymają ją zarówno stali pracownicy kilkudziesięciu placówek w kurortach, jak i ci zatrudnieni, którzy zdecydowali się do nich dołączyć tylko na okres wakacji.

Pensja, premia, zakwaterowanie i posiłki

Podobnie jak zatrudnionym na umowę zlecenie, również etatowcom Jeronimo Martins Polska zapewni zakwaterowanie lub pokrycie kosztów przejazdu, a także posiłek w wybranych lokalizacjach.

– Miesiące wakacyjne w Biedronce to niezmiennie bardzo duże wyzwanie dla naszych sklepów – placówki zlokalizowane w miejscowościach turystycznych cieszą się ogromną popularnością wśród naszych klientów, którym  chcemy zapewnić doświadczenia zakupowe na najwyższym poziomie. W tym celu wspieramy zespoły, powiększając je o pracowników tymczasowych – w ubiegłym roku w samym regionie Koszalin zatrudniliśmy przez cały sezon blisko 1000 osób – mówi Joanna Bukała, dyrektor HR Makroregionu w Biedronce.

Biedronka rekrutuje na Instagramie, Facebooku, YouTube i na Tik Toku

Sieciom handlowym nie jest łatwo pozyskać nowych pracowników. Latem konkurują z nimi punkty gastronomiczne i ośrodki wypoczynkowe. Aby zwiększyć zasięg oferty, kampania rekrutacyjna reklamowana jest w mediach społecznościowych: na Instagramie, Facebooku, YouTube i na Tik Toku. Sieć zachęca również w ogłoszeniach w sklepach sieci Biedronka i na nośnikach outdoorowych. Twarzą kampanii są pracownicy Biedronki.

Latem Biedronka organizuje również 3-miesięczne płatne praktyki letnie dla studentów. Rekrutacja w programie „Owocne Wakacje” trwa od kwietnia. Praktykanci zatrudnieni będą w centrali spółki w Warszawie oraz Biurach Regionu w całej Polsce.

Biedronka oferuje im na umowę zlecenie od 4800 zł brutto, w zależności od liczby przepracowanych godzin. Rekrutacja trwa do końca maja. W trakcie praktyk studenci będą uczestniczyć m. in. w spotkaniach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, logistyki, budowy marki własnej oraz przekazywania informacji zwrotnej. Zrealizują także projekt pod okiem mentora. Po zakończeniu płatnych praktyk mieli możliwość rozpoczęcia pracy w Biedronce.

05.09.2025 / 15:43
StoryEditor
Kaufland odpowiada na groźbę strajku. Czy sieć zgodzi się na podwyżki po 1200 zł?
Kaufland odpowiada na groźbę strajku. Czy sieć zgodzi się na podwyżki po 1200 zł? (fot. ZhakYaroslav/Shutterstock + + OPZZ Konfederacja Pracy w Kauflandzie)

Związkowcy z Kaufland Polska zapowiedzieli, że jeśli sieć nie spełni ich żądań, to we wrześniu rozpoczną przygotowania do strajku. – Kaufland odczuje to w całej Polsce – zapowiada Wojciech Jendrusiak. Czy spółka zamierza pójść na ustępstwa? Jak podchodzi do podwyżek w kwocie 1200 zł dla każdego pracownika?

W artykule przeczytasz: 

  • Związkowcy żądają od Kauflandu 1200 zł podwyżki dla każdego pracownika
  • Kaufland: spełnienie takich żądań jest nierealne i groźne dla stabilności firmy
  • Kaufland Polska deklaruje chęć współpracy ze związkowcami
  • W połowie września kolejne spotkanie zarządu Kaufland Polska i związków zawodowych
  • Strajk w Kauflandzie możliwy jeszcze we wrześniu?

Związkowcy żądają od Kauflandu 1200 zł podwyżki dla każdego pracownika

Związkowcy z Konfederacji Pracy OPZZ w Kauflandzie dali czas zarządowi spółki Kaufland Polska Markety do końca sierpnia na spełnienie ich żądań.

Najważniejszy postulat to 1200 zł podwyżki wynagrodzenia zasadniczego dla każdego pracownika sieci od 1 stycznia 2026 r.

– Sytuacja jest dość dramatyczna, bo brakuje rąk do pracy, a pensje są nieco wyższe niż najniższa krajowa – tłumaczy w rozmowie z wiadomościhandlowe.pl Wojciech Jendrusiak, Przewodniczący OPZZ Konfederacja Pracy w Kauflandzie.

Drugi z nich to przestrzegania prawa przez sieć handlową oraz poszanowania wolności działalności związków zawodowych.

– Przeciążenie pracą w niemieckiej sieci handlowej stało się standardem. Zarówno w marketach, jak i w magazynach jest źle – dodaje Wojciech Jendrusiak.

Związkowcy zastrzegli, że jeśli ich żądania nie zostaną spełnione, wówczas będą to traktować jako wszczęcie sporu zbiorowego. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.09.2025 / 13:04
StoryEditor
Polacy będą wydawać więcej na zakupy! Jest kilka kategorii i branż, które mogą się z tego cieszyć
(fot. Shutterstock)

W 2024 roku spośród produktów nieżywnościowych Polacy najwięcej wydawali na wyposażenie mieszkań, modę, produkty FMCG i zdrowie, odkładając na dalszy plan rozrywkę i hobby, zgodnie z wieloletnią strukturą wydatków. Na co chcą wydawać pieniądze nasi rodacy w 2025 r.?

Najnowsze badanie PMR Market Experts by Hume’s pokazuje, że w 2025 roku planujemy utrzymać lub nawet zwiększyć wydatki w niemal wszystkich kategoriach – co może świadczyć nie ty...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 23:47