14.05.2024 / 15:18
StoryEditor

Biedronka wyśle pracowników nad morze czy w góry i dopłaci. Na jakie premie mogą liczyć kasjerzy sezonowi?

Biedronka zatrudni pracowników na wakacje (Biedronka)
Ósmy rok z rzędu sieć handlowa Biedronka ogłasza rekrutację do swoich sklepów w miejscowościach turystycznych. Tegoroczna oferta skierowana jest zarówno do obecnie pracujących w Biedronce, jak i dla nowo zatrudnionych.

Biedronka zapłaci za pracę w sklepach w miejscowościach turystycznych, takich jak: Międzyzdroje, Świnoujście, Stegna, Darłowo, Koszalin, Międzyzdroje, Mikołajki czy Szczawnica 28,10 zł brutto za godzinę na umowę zlecenie.

Praca w miejscowościach turystycznych

W wybranych lokalizacjach, poza proponowaną kwotą, sieć handlowa zapłaci za nocleg i wyżywienie. Pierwsi kandydaci zostaną zatrudnieni od czerwca br. W ten sposób firma przygotowuje swoje sklepy do obsługi klientów w trakcie wakacyjnych szczytów zakupowych.

Oferta adresowana jest również do osób już zatrudnionych w dyskontach Biedronka, w innych lokalizacjach niż te o największej odwiedzalności latem. „Możliwość połączenia pracy z wypoczynkiem mają również pracownicy Biedronki, zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, którzy mogą skorzystać z letniej delegacji do jednego ze sklepów sezonowych” – podaje firma.

Etatowi pracownicy, poza standardowym wynagrodzeniem, mogą liczyć na dodatek w postaci uznaniowej premii miesięcznej, zależnej od wyników sklepu, a także nagrodę letnią. Dla osób zatrudnionych na stanowisku sprzedawca-kasjer w lipcu i sierpniu w sklepach zlokalizowanych w miejscowościach turystycznych wynosić ona będzie do 600 zł brutto miesięcznie. Otrzymają ją zarówno stali pracownicy kilkudziesięciu placówek w kurortach, jak i ci zatrudnieni, którzy zdecydowali się do nich dołączyć tylko na okres wakacji.

Pensja, premia, zakwaterowanie i posiłki

Podobnie jak zatrudnionym na umowę zlecenie, również etatowcom Jeronimo Martins Polska zapewni zakwaterowanie lub pokrycie kosztów przejazdu, a także posiłek w wybranych lokalizacjach.

– Miesiące wakacyjne w Biedronce to niezmiennie bardzo duże wyzwanie dla naszych sklepów – placówki zlokalizowane w miejscowościach turystycznych cieszą się ogromną popularnością wśród naszych klientów, którym  chcemy zapewnić doświadczenia zakupowe na najwyższym poziomie. W tym celu wspieramy zespoły, powiększając je o pracowników tymczasowych – w ubiegłym roku w samym regionie Koszalin zatrudniliśmy przez cały sezon blisko 1000 osób – mówi Joanna Bukała, dyrektor HR Makroregionu w Biedronce.

Biedronka rekrutuje na Instagramie, Facebooku, YouTube i na Tik Toku

Sieciom handlowym nie jest łatwo pozyskać nowych pracowników. Latem konkurują z nimi punkty gastronomiczne i ośrodki wypoczynkowe. Aby zwiększyć zasięg oferty, kampania rekrutacyjna reklamowana jest w mediach społecznościowych: na Instagramie, Facebooku, YouTube i na Tik Toku. Sieć zachęca również w ogłoszeniach w sklepach sieci Biedronka i na nośnikach outdoorowych. Twarzą kampanii są pracownicy Biedronki.

Latem Biedronka organizuje również 3-miesięczne płatne praktyki letnie dla studentów. Rekrutacja w programie „Owocne Wakacje” trwa od kwietnia. Praktykanci zatrudnieni będą w centrali spółki w Warszawie oraz Biurach Regionu w całej Polsce.

Biedronka oferuje im na umowę zlecenie od 4800 zł brutto, w zależności od liczby przepracowanych godzin. Rekrutacja trwa do końca maja. W trakcie praktyk studenci będą uczestniczyć m. in. w spotkaniach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, logistyki, budowy marki własnej oraz przekazywania informacji zwrotnej. Zrealizują także projekt pod okiem mentora. Po zakończeniu płatnych praktyk mieli możliwość rozpoczęcia pracy w Biedronce.

20.05.2025 / 09:04
StoryEditor
Były szef Action w Polsce i były dyrektor finansowy Pepco inwestują w firmę obsługującą Eurocash, Żabkę i Dealz
Sławomir Nitek i Matthew Lythgoe (fot. Zeme)

Sławomir Nitek, były dyrektor generalny Action Polska oraz Matthew Lythgoe, były CFO Grupy Pepco, zostali inwestorami w spółce Zeme, która obsługuje sieci handlowe oraz przemysł w zakresie gospodarki odpadowej. Oprócz wsparcia kapitałowego będą również pomagać w rozwoju firmy od strony doradczej, co ma ułatwić skalowanie działalności spółki.

Sławomir Nitek to menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze handlu. W ostatnich latach odpowiadał za dynamiczny rozwój sieci Action w Polsce - od wprowadzenia ma...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.05.2025 / 11:57
StoryEditor
Dino obniża część kosztów, ale sieci dają się we znaki rosnące wydatki na utrzymanie coraz większej liczby sklepów i pracowników
Koszty świadczeń pracowniczych wzrosły w Dino w pierwszym kwartale br. w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. o 190,4 mln zł, czyli 22,5 proc. (fot. Shutterstock)

Pierwszy kwartał tego roku przyniósł Grupie Dino wzrost przychodów o 10,2 proc., ale też znaczący wzrost kosztów. Ogółem zwiększyły się one o 10,9 proc. Jak kształtowały się one w poszczególnych obszarach?

W pierwszych trzech miesiącach 2025 r. przychody Grupy Dino wyniosły przekroczyły 7,3 mld zł i były o 683,1 mln zł, czyli o 10,2 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku ub...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. maj 2025 00:16