31.07.2022 / 17:51
StoryEditor

Auchan zwrócił się do miasta Krakowa z propozycją sprzedaży działek

Galeria Bronowice w Krakowie (fot. materiały prasowe)
Sieć sklepów Auchan jest właścicielem działek w okolicach Galerii Bronowice w Krakowie. Przedsiębiorca zwrócił się do miasta z propozycją sprzedaży tych działek. W dużej mierze są one przeznaczone w miejscowym planie pod zieleń.

Spółka Auchan zaproponowała miastu sprzedaż siedmiu działek w Krakowie, a magistrat od razu nie skreślił możliwości sfinalizowania transakcji. Większość z proponowanych działek ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.06.2025 / 20:08
StoryEditor
Rząd oficjalnie rozpoczyna prace nad nowym ROP. Wprowadzi opłaty kwartalne
Rząd oficjalnie ropoczyna prace nad nowym ROP. Wprowadzi opłaty kwartalne

Rząd poinformował, że wkrótce pokaże nowe założenia do prawa dotyczące rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). Jakie rozwiązania chce wprowadzić resort środowiska? - Przeciwko tej koncepcji protestuje od 6 miesiecy caly sektor rolno- spożywczy - komentuje Andrzej Gantner.

Oficjalnie startują prace nad nową ustawą o ROP

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawiła się informacja o nowym projekcie ustawy o opakowaniach i odpadach opakaniowych, nad którymi pracuje Ministerstwo Środowiska i Klimatu. Nowe prawa ma określać wymagania dotyczące rozszerzonej odpowiedzialności producenta, czyli słynne „ROP”.

Rząd podaje, że należy wprowadzić nową ustawę o ROP, ponieważ w styczniu 2025 r. zostało opublikowane rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych określano też jaki dyrektywa PPWR. Wynika z niej, że przepisy dotyczące ROP zawarte w PPWR powinny mieć pierwszeństwo przed wszelkimi sprzecznymi przepisami dyrektywy 2008/98/WE.

Projekt ustawy o ROP wbrew apelom branży rolno-spożywczej

Jak podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności, zaproponowany przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska projekt ustawy o ROP jest nowym podatkiem, który podwyższy ceny żywności w Polsce.

Przeciwko tej koncepcji protestuje od 6 miesięcy cały sektor rolno-spożywczy wraz ze wszystkimi pozostałymi sektorami firm produkujących produkty w opakowaniach, czyli ponad 100 tys. przedsiębiorców w Polsce – podkreśla Andrzej Gantner. 

W jego opinii, przedstawiony projekt jest symbolem całkowitego zlekceważenia uwag i postulatów branży przez urzędników. Uważa on również, że jest to zaprzeczenie idei deregulacji. 

– Wierzę, że dialog jest możliwy i apel sektora rolno-spożywczego o jak najszybsze rozpoczęcie rozmów i wypracowanie efektywnego środowiskowo i racjonalnego ekonomicznie systemu ROP jest możliwy do realizacji. Tego oczekujemy od ministry Anita Sowińska zamiast forsowania na siłę swoich koncepcji – podkreśla ekspert Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Jak rząd tłumaczy prace nad nowym prawem o ROP?

Nowe cele wynikające z PPWR dotyczą m.in. ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych na mieszkańca o co najmniej:

  •  5 proc. do 2030 r.,
  • 10 proc. do 2035 r.,
  • 15 proc. do 2040 r.

PPWR wprowadza też obowiązek stosowania od 2030 r. określonego odsetka opakowań wielokrotnego użytku.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 64% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2025 / 14:28
StoryEditor
Będzie zakaz reklamy piwa "zero"? Znamy opinię Ministerstwa Zdrowia
Czy reklamy piwa bezalkoholowego zostaną zakazane? (fot. Shutterstock)

W Polsce rośnie zjawisko reklamowania bezalkoholowych odpowiedników napojów alkoholowych pod tą samą marką i w niemal identycznej oprawie wizualnej co ich alkoholowe wersje. Taka praktyka budzi wątpliwości dotyczące skuteczności obowiązujących przepisów oraz ryzyka promowania alkoholu, zwłaszcza wśród młodzieży. Jak polskie prawo radzi sobie z tym wyzwaniem i czy zapowiadane zmiany w regulacjach przyniosą rozwiązanie?

Obowiązujące w Polsce przepisy ograniczają reklamę alkoholu i mają na celu minimalizowanie negatywnych skutków społecznych wynikających z jego spożycia. Jednak w ostatnich latac...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 18:33