30.05.2025 / 22:40
StoryEditor

Sprzedaż w centrach handlowych pod presją efektu kalendarzowego, ale przebudzenie konsumentów nadchodzi

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) opublikowała dane dotyczące funkcjonowania centrów i parków handlowych w marcu 2025 roku. W porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. wzrósł wskaźnik konwersji, natomiast zanotowano spadki zarówno pod względem odwiedzalności, jak i wartości sprzedaży.

Wpływ na wyniki centrów handlowych miały istotne czynniki kalendarzowe, w tym brak niedzieli handlowej i przesunięcie Wielkanocy na kwiecień. Wzrost sprzedaży detalicznej o 7,6 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.07.2025 / 11:47
StoryEditor
Dino debiutuje w Warszawie. Oprócz sklepu w Wilanowie powstaje już kolejny market [TYLKO U NAS]
Na zdj. sklep sieci Dino (fot. Dino)

Dino ma już prawie 3 tys. sklepów w Polsce, ale wciąż ani jednego marketu w Warszawie. Niedawno ujawniliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl, że polska sieć szykuje się do zmiany tego stanu rzeczy - uruchomienia placówki na Zawadach w stołecznym Wilanowie. Teraz poznaliśmy kolejną lokalizację, w której działać będzie Dino w Warszawie.

W połowie czerwca informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl, że pierwszy sklep Dino w Warszawie zlokalizowany będzie przy ul. Sytej 140. Prace budowlane rozpoczęły się...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.07.2025 / 09:15
StoryEditor
Żabka przejmuje lokale Społem, wchodzi nawet w lokalizacje po Tesco
Żabka przejmuje lokale Społem i rozwija się w miejscu dawnego Tesco (fot. Żabka Polska)

Na mapie polskiego handlu detalicznego coraz wyraźniej widać zmiany wynikające z ekspansji jednej z największych sieci franczyzowych w kraju. Mniejsze, lokalne podmioty znikają z rynku, a ich miejsce zajmują znani gracze o ugruntowanej pozycji. Co stoi za dynamicznym tempem zmian i jak wygląda strategia jednej z najaktywniejszych sieci w kraju?

W ostatnich miesiącach obserwujemy wyraźne przemodelowanie układu sił na rynku detalicznym. Żabka, największa sieć franczyzowa w Polsce, systematycznie przejmuje kolejne lokali...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. lipiec 2025 17:57