02.05.2025 / 10:18
StoryEditor

Czy Biedronka jest otwarta w piątek 2 maja 2025 roku? Czy można zrobić zakupy w Lidlu lub Dino?

Sklep sieci Biedronka (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Weekend majowy jak zwykle jest długi - wiele osób skorzystać może co najmniej z czterech z rzędu dni wolnych od pracy. Przez większość tego czasu - w dwa święta oraz niedzielę niehandlową - zamknięte będą co do zasady duże sklepy, w tym Biedronka, Lidl i Dino. A czy będzie można zrobić zakupy w piątek 2 maja?

W czwartek 1 maja w większości sklepów nie dało się zrobić zakupów. W dniu święta państwowego otwarte były jedynie placówki, które zdecydowały się skorzystać z jednego z licznych wyjątków od zakazu handlu. Klientów obsługiwały więc Żabki, sklepy Abc, część placówek Carrefour Express, Stokrotki Express czy Lewiatana. Działały również sklepy na stacjach paliw, ponadto zgodnie z prawem otworzyć mogły się piekarnie, cukiernie oraz lokale gastronomiczne.

Czy sklepy będą otwarte 2 maja?

Piątek 2 maja to jednak "zwykły" dzień. Choć wiele osób odbiera wówczas wolne w pracy za sobotę 3 maja, to jednak sklepy funkcjonują na normalnych zasadach. Oznacza to, że otwarte są wszystkie sklepy - choć niekiedy w innych godzinach niż tradycyjnie.

Sklepy sieci Biedronka otwarte będą 2 maja 2025 r. co do zasady aż do godz. 23:30, czyli nieco dłużej niż zwykle. Dotyczy to ponad 3,3 tys. na ponad 3,7 tys. sklepów dyskontowej sieci. Przed wyjściem na zakupy późną porą warto odwiedzić stronę internetową Biedronki i upewnić się, że sklep w waszej okolicy faktycznie będzie wciąż otwarty.

Lidl, czyli druga co do wielkości sieć handlowa w Polsce, zdecydował, że 2 maja jego sklepy otwarte będą tak jak w każdy piątek. Oznacza to, że w dyskontach tego operatora będzie można zrobić zakupy do godz. 23:00.

Z kolei największa polska sieć spożywcza - Dino - ogłosiła, że w piątek 2 maja 2025 r. jej sklepy otwarte będą w godz. 6:00-23:00.

Nieskrępowany handel 2 maja oznacza, że zakupy będzie można zrobić tego dnia także w galeriach handlowych i we wszystkich innych placówkach - niezależnie od tego, czy zamykane są one w dni świąteczne lub niedziele, czy też nie (przepisy dot. zakazu handlu nie mają bowiem zastosowania do 2 maja).

Biedronka, Lidl i Dino zamknięte 3 maja

W sobotę 3 maja oraz niedzielę niehandlową 4 maja nieczynne będą zarówno Biedronki, jak i Lidle oraz Dino. W te dni zakupy będzie można zrobić jedynie w tych sklepach, gdzie pracować będzie sam właściciel lub jego najbliżsi, jak również w placówkach korzystających z innych wyjątków od zakazu handlu w niedziele i święta.

image

Czy sklepy będą otwarte 2 maja? Godziny otwarcia sklepów w majówkę 2025

19.10.2025 / 22:08
StoryEditor
Brian Olesen, Netto: Polski rynek jest brutalny, ale potencjał ma ciągle ogromny
Brian Nyeng Olesen, dyrektor generalny Netto Polska (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Netto chce mieć 1000 sklepów w Polsce do 2028 r., a to oznacza, że w ciągu trzech lat sieć ma się powiększyć o ponad 300 nowych sklepów. Dyrektor generalny Brian Olesen podkreśla, że polski rynek detaliczny jest brutalny, ale także pełen możliwości i ma ogromny potencjał. Jego zdaniem to właściwy moment, aby skalować biznes w Polsce.

Netto stawia na Polskę jako kluczowy rynek rozwoju

Duńska sieć dyskontów Netto, należąca do koncernu Salling Group, uznała Polskę za najważniejszy kierunek ekspansji na najbli...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 11:39
StoryEditor
Pamiętajmy od podstawach. Dlaczego wyniki wyszukiwania są wciąż kluczowe dla retail mediów?
(fot. materiał partnera)

W świecie retail mediów sporo mówi się dziś o reklamach w sklepach stacjonarnych, o Connected TV, o programatycznym displayu i wideo, no i oczywiście o AI oraz agentach AI. Ale mimo tych wszystkich nowinek, wciąż numerem jeden – i to z dużą przewagą – pozostaje klasyczny format reklamowy: sponsored product, czyli reklama w wynikach wyszukiwania.

Reklamy w wynikach wyszukiwania to główne źródło przychodu dla większości sieci retail mediów (RMN). Aż 80 proc. przychodów z reklam Amazona pochodzi właśnie z jednego formatu –...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. październik 2025 17:41