21.02.2024 / 16:28
StoryEditor

Froo Romania Retail nową spółką Grupy Żabka! Sklepy poza Polską będą działać pod szyldem Froo? Wiele na to wskazuje [TYLKO U NAS]

Czy już wkrótce mieszkańcy Rumunii zrobią zakupy w sklepach Froo? (fot. Łukasz Rawa; fotomontaż: Patryk Makowski)
Choć Żabka jest już w trakcie przejmowania firmy Drim, rumuńskiego dystrybutora produktów FMCG, to jak dotąd grupa nie potwierdziła, czy zamierza również otwierać sklepy w Rumunii, a jeśli tak, to z jakim logo. Z nieoficjalnych informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że Żabka faktycznie zmierza w kierunku utworzenia sieci handlowej na tym rynku, a sklepy mogą funkcjonować pod szyldem Froo. Żabka w odpowiedzi na nasze pytania nie potwierdza, że faktycznie tak będzie, ani nie zaprzecza.

Wewnątrz Grupy Żabka działa już nowa jednostka biznesowa Żabka International, która odpowiada za rozwój na nowych rynkach i nadzorowanie realizacji strategii ekspansji zagr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.06.2025 / 13:55
StoryEditor
Rewolucja w zakupach korzystna dla Żabki. Sygnał alarmowy dla dyskontów [RAPORT]
Rewolucja w zakupach korzystna dla Żabki. Sygnał alarmowy dla dyskontów  (fot. materiał prasowe)

Najnowszy raport dotyczący liczby wizyt w sklepach pokazuje, że zmieniają się nawyki zakupowe klientów. Nowy trend wydaje się być korzystny dla sklepów convenience, w tym Żabki. Nowe dane są korzystne także dla hipermarketów. A czy sieci supermarketów i dyskontów mają się czego obawiać?

Z artykułu dowiesz się:

  • W maju klienci częściej odwiedzali sklepy niż przed rokiem
  • Zmiana sposobu dokonywania zakupów spożywczych
  • Mniej wizyt niż w kwietniu w dyskontach i hipermarketach
  • Jak zmienia się liczba klientów w różnych formatach sklepów?
  • Jak zmieniał się ruch w sieci Biedronka, Lidl i Żabka?

W maju klienci częściej odwiedzali sklepy niż przed rokiem

Z najnowszego raportu firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy UCE Research o nawykach klientów sklepów spożywczych wynika, że w maju Polacy znacznie częściej odwiedzali placówki niż przed rokiem. W maju 2025 r. liczba wizyt w ujęciu rok do roku wzrosła w:

  • sklepach convenience o 8,2%,
  • w hipermarketach – o 8,1%,
  • w dyskontach – o 4,7%,
  • w supermarketach – o 2,7%.

Weronika Piekarska, współautorka raportu z Proxi.cloud zwraca uwagę, że najnowsze badania sugerują, że konsumenci w coraz większym stopniu cenią sobie wygodę i bliskość zakupów, jak i dostęp do szerokiego asortymentu w jednym miejscu.

– Coraz bardziej liczy się więc elastyczność formatu, a nie jego rozmiar. Konsument chce kupować tam, gdzie jest mu w danym momencie najwygodniej i najkorzystniej, zwłaszcza że obecnie atrakcyjnymi ofertami walczą o niego nie tylko dyskonty, ale i pozostałe formaty – dodaje ekspertka.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.06.2025 / 16:52
StoryEditor
Orlen robi napojową rewolucję. Te produkty można znaleźć tylko na 500 stacjach. Gdzie?
Orlen, szyld, stacja

Wzrost temperatur i zwiększony ruch na drogach sprawiają, że potrzeby podróżnych ulegają zmianie. Orlen odpowiada na letnie warunki, wprowadzając chłodzące napoje na wybranych stacjach w siedmiu krajach. Na czym polega nowa oferta i gdzie można z niej skorzystać?

W sezonie wakacyjnym Orlen uruchomił nową ofertę zimnych napojów. Produkty pojawiły się na ponad 500 wybranych stacjach paliw w siedmiu krajach, gdzie funkcjonuje koncern: w Pol...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. czerwiec 2025 19:32