12.06.2024 / 12:06
StoryEditor

Spektakularne przejęcie na rynku dystrybucji materiałów budowlanych. Duńczycy kupują polskiego hurtownika

Duńska Grupa Bygma przejmuje większościowy pakiet firmy AB Bechcicki, co może zmienić układ sił na rynku materiałów  budowlanych w Polsce (fot. materiały prasowe)
Grupa Bygma, wiodący duński dystrybutor materiałów budowlanych, przejmuje 70 proc. udziałów firmy AB Bechcicki. Dzięki temu połączeniu, Bygma zyska dostęp do polskiego rynku, a AB Bechcicki stanie się platformą do jej dalszego rozwoju w Polsce. W rękach założyciele AB Bechcicki pozostaje 30 proc. udziałów spółki.

12 czerwca Bygma Gruppen, jeden z liderów rynku dystrybucji materiałów budowlanych w krajach nordyckich, ogłosiła, że przejmuje 70 proc. udziałów w AB Bechcicki, czołowej polskiej firmie specjalizującej się w dystrybucji materiałów budowlanych oraz farb. W wyniku tego połączenia Bygma stanie się inwestorem strategicznym w AB Bechcicki, co otwiera nowe możliwości dla obu firm.

Inwestycja w AB Bechcicki daje Grupie Bygma możliwość bezpośredniego wejścia na bardzo atrakcyjny i silnie rozdrobniony polski rynek, co jest istotnym krokiem w strategii międzynarodowej ekspansji firmy. Dzięki doświadczeniu i pozycji rynkowej AB Bechcicki, Grupa Bygma będzie mogła skutecznie rozwijać swoje operacje na największym rynku w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością współpracy z AB Bechcicki i wejściem na polski rynek - powiedział Peter H. Christiansen, CEO Bygma Gruppen. - Polska jest dla nas strategicznie ważnym rynkiem, a AB Bechcicki, ze swoją silną pozycją i doświadczonym zespołem, jest idealnym partnerem do realizacji naszych ambitnych planów rozwoju.

Co stanie się założycielami AB Bechcicki?

Założyciele AB Bechcicki pozostaną 30 proc. udziałowcami spółki i będą aktywnie uczestniczyć w jej dalszym rozwoju. Klaudiusz Bechcicki będzie pełnił funkcję prezesa zarządu AB Bechcicki, a założyciel firmy, Adam Bechcicki, przejdzie do rady nadzorczej spółki. Ten ostatni, komentując fuzję, stwierdził: - Jestem dumny z faktu, że efekt ponad 25-letniego rozwoju AB Bechcicki będzie kontynuowany przy wsparciu tak silnego podmiotu jak Bygma Gruppen.

Z kolei Klaudiusz Bechcicki dodał: - Wraz z pojawieniem się tak doświadczonego podmiotu jak Bygma jako udziałowca, AB Bechcicki zyskuje ogromne kompetencje do jeszcze lepszej obsługi naszych klientów i rynku budowlanego w Polsce. To będzie ogromna szansa również dla całego zespołu AB Bechcicki, który razem z nami rozwijał firmę.

Transakcja, która ma być krokiem milowym dla obu firm, wymaga jeszcze zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

Jak wygląda skala działalności Grupy Bygma?

Grupa Bygma jest największym dystrybutorem materiałów budowlanych z duńskim kapitałem i jedną ze 100 największych firm w tym kraju. Poza ojczystą Danią zajmuje znaczącą pozycję na kilku innych rynkach, w tym w Szwecji, Islandii, na Wyspach Owczych i Grenlandii. Grupa działa przez sieć 100 lokalizacji i zatrudnia 2,6 tys. osób. Jej roczne przychody ze sprzedaży  wynoszą 1,5 mld euro. 

Dla porównania podajmy, że firma AB Bechcicki posiada sieć 20 oddziałów zlokalizowanych w największych miastach w Polsce. Spółka osiąga przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 700 mln zł. Klientami AB Bechcicki są firmy wykonawcze, przemysłowe, inwestorzy oraz niezależne punkty handlowe zlokalizowane na terenie całego kraju.

21.05.2025 / 10:51
StoryEditor
Hackerzy zaatakowali Arla Foods. Gigant mleczarski wstrzymuje produkcję
Hackerzy zaatakowali Arla Foods. Gigant mleczarski wstrzymuje produkcję (fot. Arla Foods + Canva)

Arla Foods, jedna z największych firm mleczarskich w Europie, padła ofiara ataku hackerskiego. Z tego powodu jeden z zakładów giganta mleczarskiego wstrzymał produkcję. Kiedy zakład stanie na nogi?

Z artykułu dowiesz się:

  • Arla Foods ofiarą ataku hackerów
  • Gigant mleczarski wstrzymuje produkcję w niemieckim zakładzie
  • Kiedy sytuacja w zakładach Arla Foods wróci do normy?
  • Arla jedną z największych mleczarni na świecie i za chwilę największą w Europie

Arla Foods ofiarą ataku hackerów

Jak poinformował serwis JoostFood, Arla Foods, duńska grupa mleczarska padła ofiarą cyberataku, który zakłócił jej działalność produkcyjną. Do ataku hackerskiego miało dojść 19 lub 20 maja w zakładzie produkcyjnym w niemieckim Upahl, gdzie powstaje Skyr Arli.

– Możemy potwierdzić, że zidentyfikowaliśmy podejrzaną aktywność w naszym zakładzie mleczarskim w Upahl, która miała wpływ na lokalną sieć informatyczną – oświadczył rzecznik Arla cytowany przez Just Food.

Gigant mleczarski wstrzymuje produkcje z niemieckim zakładzie

Arla Foods, która jest właścicielem m.in. takich marek jak Lurpak i Castello podjął daleko idące kroki.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.05.2025 / 11:37
StoryEditor
Dino uruchomi sklep internetowy z żywnością?! Oto co na to wskazuje
Na zdj. sklep Dino w Dawidach Bankowych k. Warszawy (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Dino ma już internetową drogerię eZebra, a od niedawna sprzedaje także w kanale online także rośliny. Wiele jednak wskazuje na to, że polski detalista szykuje się do wejścia w kolejną kategorię e-commerce: żywność.

Dino poszukuje aktualnie osób na stanowiska kierowników produktu online. Dotyczy to takich kategorii jak kawa, herbata, słodycze i bakalie. Warto odnotować, że są to wyłąc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. maj 2025 02:56