19.02.2025 / 18:15
StoryEditor

Gigantyczna inwestycja właściciela Lidla i Kauflandu w produkcję żywności. Jakie kategorie chce rozwijać Grupa Schwarz?

Gigantyczna inwestycja właściciela Lidla i Kauflandu w produkcję żywności. Grupa Schwarz rozwija produkcję żywności (fot. Shutterstock)

Grupa Schwarz, do której należą sieci Lidl i Kaufland, ogłosiła ogromną inwestycję w produkcję pieczywa. Firma planuje rozbudowę swojej piekarni przemysłowej Bonback w Halle, przeznaczając na ten cel ponad 300 mln euro. Inwestycja ma pozwolić na zwiększenie skali produkcji i stworzenie ponad 400 nowych miejsc pracy.

Rozbudowa należącej do Grupy Schwarz piekarni obejmie kilka kluczowych elementów. Powstanie nowy, dwupoziomowy budynek produkcyjny, który pomieści dodatkowe linie piekarnicze. D...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2025 / 16:28
StoryEditor
Aldi znacząco ogranicza emisję. Czy to ekologiczny przełom dla sieci?
Dyskont sieci Aldi Nord (fot. materiały prasowe)

W najnowszym podsumowaniu działań środowiskowych Aldi Polska przedstawiono konkretne liczby, które pokazują skalę efektów zastosowania opakowań wielokrotnego użytku IFCO. Dyskonter osiągnął zauważalną redukcję emisji CO2 i znaczące oszczędności w zużyciu zasobów naturalnych. Jakie dokładnie wyniki udało się uzyskać i co oznaczają one dla branży handlowej?

W 2024 roku Aldi Polska kontynuowało współpracę z IFCO – dostawcą opakowań wielokrotnego użytku (PWU) dla świeżej żywności. Efektem tego partnerstwa jest uzyskanie prestiżowego ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.06.2025 / 09:34
StoryEditor
Polacy płacą więcej niż Niemcy za te same produkty w tych samych sklepach. Co na to UOKiK?
Jakie jest stanowisko UOKiK w sprawie różnicy cen? (fot. Shutterstock)

Porównanie cen tych samych produktów w sklepach Lidla, Kauflandu i Rossmanna w Polsce i Niemczech oburzyło posłów i opinię publiczną. Choć Polacy zarabiają ponad dwa razy mniej niż Niemcy, często płacą więcej za te same towary. Czy polski konsument jest klientem drugiej kategorii?

W marcu 2025 roku posłowie Jarosław Sachajko i Anna Gembicka zwrócili uwagę na rażące różnice cenowe pomiędzy polskim a niemieckim rynkiem w ramach tych samych sieci handlowy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 09:25