12.06.2024 / 12:34
StoryEditor

Grupa SPAR z RPA zaakceptowała wiążącą ofertę przejęcia akcji spółki SPAR Polska! Finalizacja transakcji coraz bliżej

Coraz bliżej sprzedaży SPAR Polska (fot. Bartek Kaszuba)
Grupa SPAR z RPA osiągnęła "znaczący kamień milowy" na drodze do zbycia akcji SPAR Polska. Zarząd poinformował o "akceptacji wiążącej oferty w odniesieniu do interesów Grupy w SPAR Polska"!

Jak czytamy w komunikacie dla akcjonariuszy, w nawiązaniu do wcześniejszych ogłoszeń publikowanych przez spółkę o decyzji zarządu o zbyciu udziałów Grupy w SPAR Polska, obecnie osiągniętą "znaczący kamień milowy w podpisaniu kluczowych, istotnych warunków ze stroną trzecią w odniesieniu do zbycia".

Kim jest potencjalny nabywca?

Zainteresowana strona wyraziła swoje zaangażowanie w dalszą działalność marki SPAR Polska. Nie podano do wiadomości akcjonariuszy, kim jest potencjalny nabywca.

"Toczące się negocjacje, jeśli zostaną pomyślnie zakończone, mogą mieć istotny wpływ na cenę papierów wartościowych spółki. W związku z powyższym zaleca się akcjonariuszom zachowanie ostrożności przy podejmowaniu decyzji obrotu papierami wartościowymi spółki do czasu publikacji informacji o finalizacji transakcji" – czytamy.

Przypomnijmy, że w kwietniu 2024 r. zarząd SPAR Group, operatora sieci SPAR Polska poinformował, że zamierza sprzedać polski biznes do końca roku finansowego 2024. Taka informacja pojawiła się w opublikowanym wówczas raporcie rocznym sieci.

Południowoafrykańska SPAR Group już we wrześniu zeszłego roku ogłosiła chęć sprzedaży sieci w Polsce. Obecnie transakcja wydaje się zmierzać do szczęśliwego finału. Według zapowiedzi, ma ona być sfinalizowana do końca roku finansowego 2024, a ten dzień to 30 września.

Firma zaznacza, że do takiej decyzji zmusiły ją ciągłe straty finansowe, które wytworzyły presję na całą Grupę. Jednocześnie w 2023 r. finansowym znacznie zmniejszyła się wartości polskiej spółki. Do czasu sprzedaży, południowoafrykański operator zamierza nadal wspierać oddział w naszym kraju.

21.07.2025 / 05:00
StoryEditor
Auchan najtańsze, Netto najdroższe, Biedronka tanieje najszybciej. Znamy nowe dane z koszyka ASM
Auchan było najtańsze w czerwcowym koszyku ASM (fot. Shutterstock)

Po raz kolejny to sieć Auchan okazała się najtańsza w badaniu koszyka zakupowego firmy ASM Sale Force Agency. Na drugim biegunie czerwcowego zestawienia znalazło się Netto. Ceny były wyższe w siedmiu z trzynastu sieci w rankingu.

Czerwcowy koszyk w Auchan kosztował średnio 267,45 zł. Na drugim miejscu z wynikiem 297,05 zł znalazło się Makro Cash&Carry, a najniższy stopień podium przypadł Biedronce (307,4...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.07.2025 / 12:10
StoryEditor
Sprzedawcy produktów luksusowych nie zmagali się z tyloma problemami od 15 lat!
Długoterminowe prognozy dla sektora dóbr luksusowych pozostają dobre, ale... (fot. Shutterstock)

Bieżący rok przynosi dla sektora dóbr luksusowych największe wyzwania od co najmniej 15 lat - czytamy w raporcie przygotowanym przez Bain & Company i stowrzyszenie Altagamma. Na tę branżę wpływają m.in. napięcia geopolityczne, zawirowania gospodarcze oraz pogłębiające się zmiany społeczne i kulturowe, mogące przedefiniować sposób, w jaki konsumenci postrzegają luksus. Jednak, jak twierdzą autorzy raportu, prognozy dla sektora pozostają pozytywne, pomimo spodziewanego spadku wartości rynku o 2-5 proc. w 2025 r.

Bain & Company zauważa, globalne wydatki na dobra luksusowe, które od zawsze były podatne na niepewność rynkową, obecnie znajdują się pod jeszcze większą presją. Zaufanie klient...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 15:04