26.01.2023 / 12:01
StoryEditor

Jajko stało się światowym symbolem inflacji. Analitycy mówią o zjawisku „eggflacja”

Jaja w supermarkecie (fot. Shutterstock)
Nie tylko ceny masła, cukru czy chleba zaskakują konsumentów w sklepach. Niepokój budzą też ceny jaj, które stały się światowym symbolem inflacji – podaje portal topagrar.pl. 

Według informacji serwisu topagrar.pl, ceny jaj spożywczych w skupie w ciągu roku w Polsce wzrosły o 76 proc., w sklepach nawet ponad 30 proc. Z kolei w UE wzrost cen wynosi 69 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.07.2025 / 14:42
StoryEditor
Pięć kluczowych problemów systemu kaucyjnego. „Kary dla sklepów powinny być przesunięte”
Pięć kluczowych problemów systemu kaucyjnego wskazuje dr Andrzej Gantner (fot. Shuterstock + PFPŻ)

Wkrótce w Polsce powinien ruszyć system kaucyjny. Ale jego wdrażanie wskazuje, że mamy wiele problemów do pokonania. Na te kluczowe zwraca uwagę dr Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Z artykułu dowiesz się

  • Im bliżej wejścia w życie systemu kaucyjnego, tym wyraźniej widać problemy
  • Kluczowy problem systemu kaucyjnego – opóźnienia w udzielaniu licencji
  • Sklepy zapłacą karę nie za swoje grzechy?
  • Brak odpowiedniej edukacji konsumentów 
  • Nieprecyzyjne prawo

Im bliżej wejścia w życie systemu kaucyjnego, tym wyraźniej widać problemy

Zgodnie z ustawą 1 października 2025 roku w Polsce wystartuje system kaucyjny. Ma on na celu selektywną zbiórkę wybranych rodzajów zużytych opakowań po napojach. A jest to związane chociażby z wprowadzaniem do polskiego prawa dyrektywy Single-Use-Plastic (SUP).

I chociaż do wejścia w życie systemu pozostało mniej niż 3 miesiące, to wciąż jest wiele poważnych problemów, które powodują, że handel nie może być spokojny o to co się wydarzy jesienią.

Im dalej w las tym więcej drzew, tak można podsumować dzisiejsze posiedzenie Podkomisji stałej ds. monitorowania gospodarki odpadami na temat aktualnego stanu wdrożenia systemu kaucyjnego w Polsce – podsumowuje dr Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Kluczowy problem systemu kaucyjnego – opóźnienia w udzielaniu licencji

Ekspert wskazał na pięć kluczowych problemów systemu kaucyjnego na obecnym etapie. Jednym z nich jest kwestia 6-miesięcznych opóźnień w udzieleniu licencji dla operatorów. A to skutkuje brakiem umów zarówno pomiędzy operatorami, jak i między operatorami a sklepami, ze wszystkimi tego implikacjami w tym niepewności co do handling fee.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.07.2025 / 12:16
StoryEditor
Unijny sąd wydał wyrok w sprawie popularnego znaczka umieszczanego na odzieży
Firma spread.net chciała zastrzec oznaczenie w postaci wielkiej litery “I” i czerwonego serca umieszczanego na odzieży. Czy jej się to udało? (fot. Shutterstock)

Firma Spread Group, znana pod nazwą spread.net, chciała zastrzec oznaczenie w postaci wielkiej litery “I” i czerwonego serca umieszczanego na odzieży. Sprawa najpierw trafiła do unijnego urzędu ds. własności intelektualnej, a potem przed unijny sąd. Jakie stanowisko zajął ten ostatni?

W 2022 r. niemieckie przedsiębiorstwo spread.net (udostępniająca użytkownikom platformę internetową pod nazwą Spreadshirt, na której mogą oni projektować, sprzedawać i ku...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. lipiec 2025 23:26