27.06.2019 / 15:55
StoryEditor

Trzy strategie, które mają dać Tesco paliwo do przyszłego rozwoju

Teco będzie rozwijać technologie sklepowe, m.in. systemy kas samoobsługowych (fot. Konrad Kaszuba)
Podczas dorocznego zgromadzenia akcjonariuszy zarząd Tesco ujawnił trzy główne kierunki działań, które mają w przyszłości zwiększać potencjał rozwojowy sieci. Ekspertom niemal zakręciło się w głowie od mnogości pomysłów – informuje The Guardian.

Tesco wciąż widzi znaczny potencjał rozwojowy dla sieci małych sklepów convenience, zlokalizowanych w centrach miast. Obecnie Tesco ma na Wyspach ponad 1000 placówek Tesco Expre...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Przegląd prasy
12.12.2025 / 09:10
StoryEditor
Nowy podatek tłuszczowy w Sejmie. Zdrożeją przekąski, pizza i ciastka?
Nowy podatek tłuszczowy w Sejmie. Zdrożeje pizza i przekąski? (fot. Canva)

W Sejmie pojawił się nowy pomysł na wprowadzenie podatku tłuszczowego. Ma on objąć żywność wysokoprzetworzoną, w tym mrożone pizze i przekąski. Politycy chcą też zmian w akcyzie na alkohol. Zapowiadają, że przyniesie to miliardy wpływów do NFZ-u.

W artykule przeczytasz:

  • Nowa Lewica chce wprowadzić podatek tłuszczowy. Na czym ma polegać?
  • Zasady podatku tłuszczowego – 3 klastry żywności
  • Jakie produkty zdrożeją? Lista towarów objętych podatkiem tłuszczowym
  • Reforma ochrony zdrowia: Podatek zdrowotny i zmiana w akcyzie na alkohol

Nowa Lewica chce wprowadzić podatek tłuszczowy. Na czym ma polegać?

Posłowie Nowej Lewicy przedstawili projekt reformy systemu finansowania ochrony zdrowia. Jednym z trzech filarów tego projektu jest wprowadzenie nowego podatku tłuszczowego od żywności hiperpalatalnej (HPF), czyli wysokoprzetworzonej.

– HPF stanowi obecnie 25-30% polskiego rynku żywnościowego o wartości około 90-110 miliardów złotych i charakteryzuje się dominacją międzynarodowych koncernów, np. Mondelez czy Coca-Cola – wskazuje Łukasz Michnik, rzecznik prasowy Nowej Lewicy.

Politycy twierdzą, że zmiana prawa i wprowadzenie nowego podatku tłuszczowego jest oparte na filozofii „Truciciel płaci”. Zdaniem wnioskodawców, system ochrony zdrowia nie może dłużej opierać się na wpływach od osób o niskich i średnich dochodach. Lewica uważa, że nowy podatek tłuszczowy ma po części przenieść ciężar finansowania służby zdrowia na korporacje.

Zasady podatku tłuszczowego – 3 klastry żywności

Politycy Nowej Lewicy uważają, że wpływy z podatku tłuszczowego w 100 proc. trafią do budżetu Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.12.2025 / 21:30
StoryEditor
Kaufland uruchamia K-Scan we wszystkich sklepach. Wartość koszyka dwukrotnie wyższa
Kaufland otwiera sklep w Limanowej

Szybkość, spokój i przewidywalność – tego dziś oczekują Polacy od zakupów stacjonarnych. Jak pokazują badania, tradycyjna wizyta w sklepie coraz częściej kojarzy się z pośpiechem, tłokiem i długimi kolejkami. Kaufland odpowiada na te potrzeby, uruchamiając usługę K-Scan we wszystkich sklepach w Polsce.

Usługa K-Scan Kauflandu umożliwia klientom samodzielne skanowanie produktów w trakcie zakupów oraz bieżący podgląd wartości koszyka. Dzięki temu proces zakupowy staje się krótsz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. grudzień 2025 01:52