08.06.2025 / 08:20
StoryEditor

Wiemy, ile sklepów Kaufland chce mieć w tym roku. Jakie ambicje ma operator na najbliższe pół roku?

Logo sieci Kaufland (Shutterstock)

Sieć Kaufland zapowiada otwarcia kolejnych sklepów jeszcze w tym roku. W sumie funkcjonować ma 260 placówek

Kaufland działa w Polsce od listopada 2001 roku, a pierwsza placówka wystartowała w Stargardzie. Od niemal ćwierć wieku sieć urosła do ponad ćwierć tysiąca placówek. Obecnie ma ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.06.2025 / 10:31
StoryEditor
Ryszard Petru nie zapomina o handlowych niedzielach. "Niech samorządy decydują"
Ryszard Petru pracujący w Biedronce (fot. Jakub Sadowski/wiadomoscihandlowe.pl)

Temat handlu w niedziele wraca do debaty publicznej za sprawą Ryszarda Petru. Poseł Polski 2050 od miesięcy podejmuje kolejne inicjatywy, które mają doprowadzić do zmian w obowiązujących przepisach. Czy jego propozycja, by to samorządy decydowały o otwarciu sklepów w niedziele, może odmienić dotychczasowy porządek?

Po wybprach prezydenckich Ryszard Petru opublikował wpis na platformie X, w którym przedstawił zestaw propozycji programowych. Wśród nich znalazł się postulat decentralizacji wł...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.05.2025 / 19:33
StoryEditor
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska: lokalni dostawcy i nowe technologie to klucz do rozwoju handlu
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska: lokalni dostawcy i nowe technologie to klucz do rozwoju handlu (fot. Wiadomości Handlowe)

Przemyślana strategia kooperacji z lokalnymi dostawcami to jeden z kluczy do rozwoju handlu w Europie. Tak uważa Włodzimierz Wlaźlak, prezes sieci Lidl Polska. Co jeszcze w jego opinii może przyczynić się do rozwoju branży handlowej w Europie?

W artykule przeczytasz:

  • Włodzimierz Wlaźlak: współpraca z lokalnymi dostawcami zapewnia stabilny łańcuch dostaw
  • Ogromny eksport produktów od lokalnych dostawców do całej sieci Lidl w Europie
  • Nowe technologie pozwala sieci handlowej obniżać koszty operacyjne
  • Nowoczesne technologie wspierają lepsze doświadczenia zakupowe klientów
  • Stabilność prawa niezwykle istotna dla rozwoju handlu

Włodzimierz Wlaźlak: długofalowa współpraca z lokalnymi dostawcami zapewnia stabilny łańcuch dostaw

­– Lidl od lat stawia na systemową, wieloletnią współpracę z polskimi dostawcami. A to pozwala na budowanie stabilnych łańcuchów dostaw oraz zapewnienie wysokiej jakości oferowanych produktów – przekonuje Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska na łamach raportu „Handel w Unii Europejskiej”. Został on opracowany przez prof.  Konrada Raczkowskiego, dyrektora Centrum Gospodarki Światowej oraz Instytutu Ekonomii i Finansów UKSW w Warszawie. Dokument był prezentowany podczas 7. edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji i powstał z okazji prezydencji polskiej w UE.

Współpracę z lokalnymi dostawcami jak ważny czynnik sukcesu sieci handlowej Włodzimierz Wlaźlak podkreślał także podczas debaty w trakcie Retail Trends 2025. Podkreślał wówczas, że udany poprzednik rok to w dużej mierze zasługa całego zespołu, który ze sobą współpracuje i który ze sobą rozmawia.

– Mocno stawiamy na współpraca z polskimi dostawcami. Bardzo często spotykamy się na różnego rodzaju warsztatach, słuchamy się nawzajem, informujemy się nawzajem i razem chcemy robić biznes - dodał prezes Lidl Polska.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08. czerwiec 2025 08:22