17.08.2015 / 10:07
StoryEditor

Polska Woda współpracuje z firmą CHEP

Producent wody źródlanej rozpoczął współpracę z firmą CHEP, zajmującą się wynajmem palet i kontenerów.

Roczna produkcja wszystkich marek w zakładzie Polskiej Wody przekracza 250 mln litrów. Oprócz sprzedaży krajowej firma eksportuje wodę na Litwę, do Rosji oraz Rumunii.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 10% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.06.2025 / 12:04
StoryEditor
Netto przechytrzyło fatalną pogodę. Grill dla tych którym świeci słońce, a oferta gazetkowa dla tych, którym pada deszcz
Jak wygląda targetowanie pogodowe w wykonaniu Netto? (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Nieprzewidywalna pogoda coraz częściej staje się realnym problemem dla handlu detalicznego, szczególnie w okresach silnie zależnych od warunków atmosferycznych. Gdy maj zamiast słońca przyniósł chłód i deszcz, sieci handlowe musiały szybko reagować, by nie ponieść strat. Jak jedna z popularnych sieci postanowiła wykorzystać pogodę jako element strategii reklamowej?

Zmieniający się klimat staje się wyzwaniem nie tylko dla producentów żywności, ale coraz częściej także dla detalistów. Maj, który miał być sezonem grillowym, przyniósł deszcze,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.06.2025 / 18:12
StoryEditor
Totalne metamorfozy w Intermarche. Model Power w 3 kolejnych sklepach
Model Power wprowadzony w trzech kolejnych sklepach Intermarché (fot. Grupa Muszkieterów)

Trzej franczyzobiorcy sieci Intermarche w tym samym czasie dokonali metamorfozy swoich sklepów. Wdrożyli w nich koncept Power. Na czym polega i jak przekłada się na przychody?

Z artykułu dowiesz się:

  • Model Power w trzech kolejnych sklepach Intermarché
  • Jakie są założenia modelu Power w Intermarché?
  • Jak ten koncept przekłada się na przychody?
  • Model Power w praktyce w sklepach po metamorfozach
  • Indywidualne rozwiązania modelu Power w poszczególnych sklepach
  • Franczyza Intermarché ​- jakie koszty i jakie przychody?

Model Power w trzech kolejnych sklepach Intermarché

Grupa Muszkieterów w Polsce poinformowała, że w trzech różnych sklepach i to niemal jednocześnie przeprowadzono remodeling placówek. Zmiany zostały wprowadzone na początku czerwca w następujących punktach:

  • sklep Intermarché Kostrzyn – 1606 m2 powierzchni;
  • sklep Intermarché Kamienna Góra – 925 m2 powierzchni;
  • sklep Intermarché Golub-Dobrzyń –  967 m2 powierzchni.

W każdej z nich został wprowadzony koncept Power. Ma on zapewnić klientom jeszcze lepsze wrażenia zakupowe. W ramach metamorfozy zaaranżowano na nowo salę sprzedażową, zmieniono także sposób ekspozycji produktów oraz wymieniono meble, w tym regały sklepowe.

Świeże produkty i wygodne zakupy to główne idee modelu Power w Intermarché

Jak podkreśla Grupa Muszkieterów, ideą przewodnią modelu Power w Intermarché jest świeżość. W praktyce oznacza to, że nowe sklepy lub te, które przechodzą metamorfozę wyróżniają się poszerzoną ofertą i atrakcyjną prezentacją produktów świeżych. W takich supermarketach na „ryneczku” dostępne jest pieczywo, wyroby cukiernicze, warzywa i owoce, sery, wędliny, mięsa, ryby oraz wyroby garmażeryjne.

Koncept Power to także intuicyjny sposób robienia zakupów oraz nowoczesna aranżacja. Projekt układu przestrzeni sprzedażowej jest taka zaaranżowany, aby wprowadzić wygodną ścieżkę zakupową. To z kolei ma ułatwić klientom zapoznanie się z pełną ofertą produktową.

– Koncept Power jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chcą sprawnie i komfortowo robić codzienne zakupy. Nowoczesny remodeling sprawia, że sklepy stają się jeszcze bardziej wygodne i atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie praktyczne i łatwe w obsłudze dla personelu – można przeczytać na stronie Grupa Muszkieterów.

Ten artykuł też Cię zainteresuje: Intermarché konkurencją dla dyskontów? Franczyzowa sieć rusza z nowym formatem sklepów

Jak model Power w Intermarché przekłada się na przychody?

– Dzięki nowemu konceptowi Power mogę spokojnie patrzeć w przyszłość, nawet w obliczy otwierającej się konkurencji. Klienci są bardzo zadowoleni z wprowadzonych zmian. A świadczą o tym bardzo dobre wyniki sklepu – zapewnia Paweł Bigos, właściciel sklepu Intermarché w Rawie Mazowieckiej.

Podkreśla on także, że model Power przekłada się na wzrost obrotu z metra kwadratowego. ­– A oto przecież nam chodzi – dodaje.

Dalsza część artykułu pod materiałem Wideo.

Model Power w praktyce w sklepach po metamorfozach

Wszystkie trzy supermarkety Intermarché, które na początku czerwca przeszły modernizację łączy kilka cech. Pokazują one też na czym polega model Power w praktyce. Oto co wyróżnia te sklepy po metamorfozie:

  • Ścieżka klienta rozpoczyna się wejściem na świeży ryneczek, gdzie klienci mogą kupić pieczywo, warzywa-owoce, wędliny, mięso, sery i itp.;
  • Na głównej ścieżce klienta w ryneczku znaleźć można zdrową żywność i artykuły kuchni świata;
  • Układ regałów „w grzebień”, który pozwala klientom na łatwe poznanie kategorii produktowych;
  • Strefy warzyw i owoców oraz win wyposażone są w „diamenty”, czyli ekspozycje specjalne produktów;
  • Aleja promocyjna-sezonowa ze szczytami oznaczonymi „Tanio” oraz „Warto wybrać” dla ekspozycji produktów marki własnej;
  • 4 kasy samoobsługowe, które powinny przyspieszyć zakupy i płatność za nie.

Indywidualne rozwiązania modelu Power w poszczególnych sklepach

Warto także zwrócić uwagę, że każdy z tych sklepów zastosował własne rozwiązania, które wpisują się w ideę zapewniania klientom jeszcze lepszych wrażeń zakupowych.

W Intermarché w Kostrzynie klienci mają dyspozycji osobną cukiernię z bogatym wyborem ciast, stolikami i możliwością wypicia kawy na miejscu. Dodatkowo postawiono na poszerzoną ofertę nabiału, w tym na produkty bez laktozy, vege czy high protein.

Natomiast w supermarkecie Intermarché w Kamiennej Górze zostały zamontowane podświetlane szyldy przestrzenne nawigujące do poszczególnych kategorii produktowych. A w sklepie Intermarché w Golubiu-Dobrzyniu zainstalowano nowe kasy liniowe z długą taśmą odkładczą 190 i 240 cm.

Franczyza Intermarché ​- jakie koszty i jakie przychody?

Głównym źródłem przychodów jest marża uzyskana ze sprzedaży towarów. Według spółki, średni obrót sklepu rocznie to 22 mln zł brutto. Jednak jest to obrót, a nie zysk.

Warto także pamiętać o stronie kosztowej. Na start franczyzy Intermarché należy wyłożyć 400 tys. zł środków własnych lub 20 proc. kosztów inwestycji. Normalne funkcjonowanie sklepu też generuje dość duże wydatki, a do największych należą koszty personelu oraz te związane z obsługą nieruchomości (czynsz, media).

Mimo tego, Grupa Muszkieterów podkreśla, że 95 proc. sklepów Intermarché jest rentownych.

image

Franczyzowy Superbohater 2025. Poznaliśmy najlepszych franczyzobiorców w Polsce

29. czerwiec 2025 18:26