21.09.2015 / 12:19
StoryEditor

Tesco finest na stałe w ofercie Tesco

Po debiucie wybranych produktów Tesco finest przed Bożym Narodzeniem, tej jesieni sieć proponuje klientom pełną gamę unikatowych produktów marki własnej.

Tesco finest to ekskluzywne, wysokiej jakości produkty, powstałe z wyselekcjonowanych składników, o oryginalnym pochodzeniu. Kawa z Sumatry, dżem z moreli z Maroka, syrop klon...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.06.2025 / 18:12
StoryEditor
Totalne metamorfozy w Intermarche. Model Power w 3 kolejnych sklepach
Model Power wprowadzony w trzech kolejnych sklepach Intermarché (fot. Grupa Muszkieterów)

Trzej franczyzobiorcy sieci Intermarche w tym samym czasie dokonali metamorfozy swoich sklepów. Wdrożyli w nich koncept Power. Na czym polega i jak przekłada się na przychody?

Z artykułu dowiesz się:

  • Model Power w trzech kolejnych sklepach Intermarché
  • Jakie są założenia modelu Power w Intermarché?
  • Jak ten koncept przekłada się na przychody?
  • Model Power w praktyce w sklepach po metamorfozach
  • Indywidualne rozwiązania modelu Power w poszczególnych sklepach
  • Franczyza Intermarché ​- jakie koszty i jakie przychody?

Model Power w trzech kolejnych sklepach Intermarché

Grupa Muszkieterów w Polsce poinformowała, że w trzech różnych sklepach i to niemal jednocześnie przeprowadzono remodeling placówek. Zmiany zostały wprowadzone na początku czerwca w następujących punktach:

  • sklep Intermarché Kostrzyn – 1606 m2 powierzchni;
  • sklep Intermarché Kamienna Góra – 925 m2 powierzchni;
  • sklep Intermarché Golub-Dobrzyń –  967 m2 powierzchni.

W każdej z nich został wprowadzony koncept Power. Ma on zapewnić klientom jeszcze lepsze wrażenia zakupowe. W ramach metamorfozy zaaranżowano na nowo salę sprzedażową, zmieniono także sposób ekspozycji produktów oraz wymieniono meble, w tym regały sklepowe.

Świeże produkty i wygodne zakupy to główne idee modelu Power w Intermarché

Jak podkreśla Grupa Muszkieterów, ideą przewodnią modelu Power w Intermarché jest świeżość. W praktyce oznacza to, że nowe sklepy lub te, które przechodzą metamorfozę wyróżniają się poszerzoną ofertą i atrakcyjną prezentacją produktów świeżych. W takich supermarketach na „ryneczku” dostępne jest pieczywo, wyroby cukiernicze, warzywa i owoce, sery, wędliny, mięsa, ryby oraz wyroby garmażeryjne.

Koncept Power to także intuicyjny sposób robienia zakupów oraz nowoczesna aranżacja. Projekt układu przestrzeni sprzedażowej jest taka zaaranżowany, aby wprowadzić wygodną ścieżkę zakupową. To z kolei ma ułatwić klientom zapoznanie się z pełną ofertą produktową.

– Koncept Power jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chcą sprawnie i komfortowo robić codzienne zakupy. Nowoczesny remodeling sprawia, że sklepy stają się jeszcze bardziej wygodne i atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie praktyczne i łatwe w obsłudze dla personelu – można przeczytać na stronie Grupa Muszkieterów.

Ten artykuł też Cię zainteresuje: Intermarché konkurencją dla dyskontów? Franczyzowa sieć rusza z nowym formatem sklepów

Jak model Power w Intermarché przekłada się na przychody?

– Dzięki nowemu konceptowi Power mogę spokojnie patrzeć w przyszłość, nawet w obliczy otwierającej się konkurencji. Klienci są bardzo zadowoleni z wprowadzonych zmian. A świadczą o tym bardzo dobre wyniki sklepu – zapewnia Paweł Bigos, właściciel sklepu Intermarché w Rawie Mazowieckiej.

Podkreśla on także, że model Power przekłada się na wzrost obrotu z metra kwadratowego. ­– A oto przecież nam chodzi – dodaje.

Dalsza część artykułu pod materiałem Wideo.

Model Power w praktyce w sklepach po metamorfozach

Wszystkie trzy supermarkety Intermarché, które na początku czerwca przeszły modernizację łączy kilka cech. Pokazują one też na czym polega model Power w praktyce. Oto co wyróżnia te sklepy po metamorfozie:

  • Ścieżka klienta rozpoczyna się wejściem na świeży ryneczek, gdzie klienci mogą kupić pieczywo, warzywa-owoce, wędliny, mięso, sery i itp.;
  • Na głównej ścieżce klienta w ryneczku znaleźć można zdrową żywność i artykuły kuchni świata;
  • Układ regałów „w grzebień”, który pozwala klientom na łatwe poznanie kategorii produktowych;
  • Strefy warzyw i owoców oraz win wyposażone są w „diamenty”, czyli ekspozycje specjalne produktów;
  • Aleja promocyjna-sezonowa ze szczytami oznaczonymi „Tanio” oraz „Warto wybrać” dla ekspozycji produktów marki własnej;
  • 4 kasy samoobsługowe, które powinny przyspieszyć zakupy i płatność za nie.

Indywidualne rozwiązania modelu Power w poszczególnych sklepach

Warto także zwrócić uwagę, że każdy z tych sklepów zastosował własne rozwiązania, które wpisują się w ideę zapewniania klientom jeszcze lepszych wrażeń zakupowych.

W Intermarché w Kostrzynie klienci mają dyspozycji osobną cukiernię z bogatym wyborem ciast, stolikami i możliwością wypicia kawy na miejscu. Dodatkowo postawiono na poszerzoną ofertę nabiału, w tym na produkty bez laktozy, vege czy high protein.

Natomiast w supermarkecie Intermarché w Kamiennej Górze zostały zamontowane podświetlane szyldy przestrzenne nawigujące do poszczególnych kategorii produktowych. A w sklepie Intermarché w Golubiu-Dobrzyniu zainstalowano nowe kasy liniowe z długą taśmą odkładczą 190 i 240 cm.

Franczyza Intermarché ​- jakie koszty i jakie przychody?

Głównym źródłem przychodów jest marża uzyskana ze sprzedaży towarów. Według spółki, średni obrót sklepu rocznie to 22 mln zł brutto. Jednak jest to obrót, a nie zysk.

Warto także pamiętać o stronie kosztowej. Na start franczyzy Intermarché należy wyłożyć 400 tys. zł środków własnych lub 20 proc. kosztów inwestycji. Normalne funkcjonowanie sklepu też generuje dość duże wydatki, a do największych należą koszty personelu oraz te związane z obsługą nieruchomości (czynsz, media).

Mimo tego, Grupa Muszkieterów podkreśla, że 95 proc. sklepów Intermarché jest rentownych.

image

Franczyzowy Superbohater 2025. Poznaliśmy najlepszych franczyzobiorców w Polsce

24.06.2025 / 14:27
StoryEditor
Bóle i marzenia małych i średnich firm. „Niech urzędnicy dadzą nam święty spokój”
Na zdjęciu od lewej: Monika Kościewicz (pełnomocniczka terenowa Rzecznika MŚP w Gdańsku), Agnieszka Majewska (Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw) oraz Jan Klimek (prezes Rzemiosła Polskiego)

– Marzeniem małych i średnich przedsiębiorców jest jedno – żeby politycy i urzędnicy dali nam święty spokój i pozwolili normalnie pracować – mówi Jolanta Szydłowska, prezeska Forum Przedsiębiorczości Północy. Jakie są najczęstsze problemy w rozwoju małych i średnich firm w Polsce? I jakie są pomysły na wsparcie biznesu?

W artykule przeczytasz:

  • Po pierwsze gospodarka, czyli jak pomóc rozwijać małe firmy
  • Rozwój firmy zależy od otoczenia i nastawienia jaki zależy od państwo
  • Budowa zaufania może przełożyć się na rozwój biznesu
  • ZUS, wynagrodzenia i system kaucyjny to główne zmartwienia małego handlu
  • Kilka pomysłów jak pomóc małym i średnim firmom

Po pierwsze gospodarka, czyli jak pomóc przedsiębiorcom rozwijać małe firmy

23 i 24 czerwca 2025 r. w Poznaniu odbyła się ogólnopolska konferencja naukowa „Po pierwsze gospodarka…”.  W trakcie dyskusji rozmawiano w jaki sposób można pomóc przedsiębiorcom w rozwijaniu własnych firm. Ale wiele miejsca poświęcono także na wskazywaniu barier w takim rozwoju. A tych nie brakuje.

W konferencji wzięli udział przedstawiciele nauki, przedsiębiorców oraz administracji państwowej. Konferencja została zorganizowana przez Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Polską Agencję Inwestycji i Handlu.

Rozwój firmy zależy od otoczenia i nastawienia jaki zależy od państwo

Podczas jednej z debat prof. Katarzyna Kokocińska z Wydziału Prawa i Administracji dopytywała uczestników czy w obecnych czasach państwo nie powinno bardziej angażować się w kwestie gospodarcze. Czy instytucje państwa powinny mieć większą możliwość działania strategicznego?

– Ten problem jest niemalże jak cebula. Ma wiele warstw. Wszak że Państwo daje pewne podstawy prawne do prowadzenia działalności gospodarczej. Ale też odpowiada za nastawienie instytucji publicznych do biznesu – mówił Piotr Voelkel, założyciel Grupy Kapitałowej VOX.

– Coraz częściej spotykamy się z myśleniem, że biznes to jakaś chciwa elita. A to nie jest tak, że urzędnicy czy politycy są lokomotywą naszego sukcesu gospodarczego. Za nim stoją drobni przedsiębiorcy, ludzie tacy jak mój sąsiad, który nie zna dni wolnych i świąt, bo pracuje ponad miarę – mówił Piotr Voelkel.

W jego opinii politycy i osoby zarządzające instytucjami państwa mają ogromny wpływ na to jak zachowują się urzędnicy przy kontaktach z przedsiębiorcami. Ten sam przepis prawa może być uznany za korzystny dla firmy, ale też może być nadinterpretowany przez urzędnika.  

Budowa zaufania może przełożyć się na rozwój biznesu

– Dlatego tak ważne jest budowanie zaufania i zrozumienia wobec siebie w całym społeczeństwie. Chodzi o to, aby nie zohydzać elity,  ale też,żeby te elity nie naśmiewały się z osób ciężko pracujących – dodał założyciel Grupy Kapitałowej VOX.

Podobnego zdania jest także prof. Jan Klimek, prezes Rzemiosła Polskiego. Uważa on, że nic tak nie nakręca firmy, jak dobra konkurencja. O ile jest to uczciwa konkurencja.

– Obecnie brakuje nam współpracy. Chociażby między samorządem gospodarczym a administracją państwa, w tym samorządem terytorialnym.  Musi budować zaufanie i zrozumienie między sobą.

Polscy przedsiębiorcy nauczyli się walczyć o przetrwanie. Ale kto ich zastąpi?

– Najczęstszym marzeniem małych i średnich przedsiębiorców jest jedno – żeby politycy i urzędnicy się nami nie interesowali. Żeby dali nam święty spokój i pozwolili normalnie pracować – wskazywała Jolanta Szydłowska, prezeska Forum Przedsiębiorczości Północy.

Uważa, że w ostatnim czasie dla małych i średnich firm jednym z najważniejszych wydarzeń było utworzenie funkcji Rzecznika MŚP. To właśnie do biura tej instytucji przedsiębiorcy zwracają się o pomoc i interwencje w sporze z instytucjami fiskalnymi czy ZUS-em.

ZUS, wynagrodzenia i system kaucyjny to główne zmartwienia małego handlu

A według słów Moniki Kościewicz, pełnomocniczki terenowej Rzecznika MŚP w Gdańsku około 80 proc. interwencji Rzecznika to spory między przedsiębiorcami a Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.

– Idea powstania instytucji Rzecznika MŚP było to, żeby pomagać przedsiębiorcom, których często nie stać na profesjonalną pomoc prawną. Także w sporach z ZUS-em. A nasza instytucja ma już pewne sukcesy na tym polu. Chociażby ostatnio ogłoszony prawomocny wyrok, który uznał skargę przedsiębiorczyni-mamy, która została błędnie poinstruowana przez urzędnika ZUS co do terminu zawieszenia działalności gospodarczej – mówi Monika Kościewicz.

Uczestnicy konferencji zwracali też uwagę, że zbyt gwałtowne podnoszenie minimalnego wynagrodzenia przekłada się negatywnie na rozwój dla małych firm. Dla części z nich kolejne wydatki na płace są już nie do przeskoczenia. Wówczas muszą likwidować firmę, albo zatrudniają pracownika „na czarno”.

– Franczyzobiorcy coraz częściej zgłaszają także obawy związane z systemem kaucyjnym. Przedsiębiorcy nie wiedzą czy nowe prawo wejdzie w życie w październiku czy jednak nie. Nie są też do końca świadomi w jakim stopniu te regulacje będą ich dotyczyć – mówi  Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Kilka pomysłów jak pomóc małym i średnim firmom

Uczestnicy konferencji wskazywali na różne rozwiązania, które mogłyby pomóc rozwijać się polskiej gospodarce, zwłaszcza małym i średnim firmom. Jednym z głównych pomysłów to kontynuowanie i pogłębianie deregulacji.

– Dla mnie deregulacja jest jak na razie zbyt słaba. Mam nadzieję, że ona się rozwinie. Widzę to chociażby ze względu na opłacanie składek na ZUS przez drobnych przedsiębiorców, jak mój syn – mówiła Katarzyna Kierzek- Koperska, posłanka Koalicji Obywatelskiej.

Piotr Voekel postulował także kontynuowanie prywatyzacji oraz prowadzenie mądrej polityki imigracyjnej. W tym aspekcie poparł go Jan Klimek.

– Obecnie największym problemem, zwłaszcza dla małych firm jest kwestia sukcesji. Młodsze pokolenie nie garnie się aż tak bardzo do przejmowani firm po swoich rodzicach. Trzeba to jak najszybciej rozwiązać – wskazywał prezes Rzemiosła Polskiego.

Natomiast szefowa Forum Przedsiębiorczości Północy twierdzi, że należy zrównać w prawach mikro i małe firmy z tym największymi. Zwłaszcza w aspekcie okresów rozliczeniowych. Według niej, cykl rozliczeń powinien być taki sam jak okresy rozliczeniowy ze skarbówką, czyli zostać skrócony do 30 dni.

– Proste prawo podatkowe jest kluczem do sukcesu gospodarki. Dlatego powinniśmy na nowo spojrzeć na nie. Definicje w prawie podatkowym powinny być ostre, aby nie było pola do nadinterpretacji. A ewentualne interpretowanie spornych kwestii powinno być rozstrzygane na korzyść podatnika – mówiła Katarzyna Kierzek-Koperska.

Zwróciła też uwagę, że Polska powinna stać się hubem technologicznym i wykorzystać w jak największym stopniu rewolucji związaną ze sztuczną inteligencją.

– Musimy również bardzo szybko przejść transformację energetyczną, ze względu na wysoki koszt energii co przekłada się na wysokie koszty funkcjonowania całej gospodarki – podsumowała posłanka KO.

image

Płaca minimalna znowu w górę. Prezes Polskiej Izby Handlu alarmuje: tysiące sklepów zbankrutują

28. czerwiec 2025 09:35