- To projekt, który od samego początku tworzyliśmy w oparciu o nowoczesne standardy handlowe, wysoką jakość produktów oraz rozwiązania technologiczne realnie usprawniające zakupy i pracę zespołu – podkreśla Mikołaj Pawłowski, franczyzobioraca i właściciel pięciu marketów Stokrotka.
Elektroniczne etykiety cenowe – technologia, która usprawnia handel
W sklepie zainstalowano elektroniczne etykiety od cyberTag, które wprowadzono w pierwszej kolejności w dziale świeżym – owoce i warzywa. Niedługo pojawią się również na półkach z produktami suchymi.
– To rozwiązanie, które nie tylko poprawia czytelność cen, ale przede wszystkim usprawnia pracę zespołu, skracając czas aktualizacji i minimalizując ryzyko błędów cenowych. Dla klientów to większy komfort, przejrzystość i nowoczesne doświadczenie zakupowe – tłumaczy franczyzobiorca.
I dodaje: – Nic by mi się nie udało, gdyby nie informatycy Stokrotki wspierający sklepy franczyzowe.
Kasy samoobsługowe - szybsze zakupy i krótsze kolejki
Nowością w markecie są także kasy samoobsługowe, które mają odciążyć tradycyjną obsługę i przyspieszyć proces zakupów.
- Wprowadziliśmy je, aby skrócić kolejki, przyspieszyć proces zakupów i zapewnić klientom wygodną alternatywę dla tradycyjnej obsługi - wyjaśnia Mikołaj Pawłowski.
Cały projekt został zrealizowany w modelu, który łączy nowoczesny design, wysoką jakość produktów i efektywność operacyjną. - Efekt? Sklep, który odpowiada na realne potrzeby mieszkańców Czechowa i stanowi kolejny krok w modernizacji formatu Stokrotki. Nie tylko wielkie korporacje wprowadzają nowoczesne techniki zakupowe, ale również mniejsze firmy rodzinne – zauważa Pawłowski.
Nowoczesna aranżacja piekarni – bardziej premium charakter
Jednym z kluczowych elementów nowego formatu jest zupełnie nowa, ciemna aranżacja piekarni. Jak wyjaśnia Mikołaj Pawłowski:
– To koncepcja, która została zaprojektowana tak, aby tworzyć wyraźny kontrast i maksymalnie podkreślać świeżo wypiekane pieczywo. Ciemne tło i oświetlenie akcentowe pozwalają nadać strefie piekarni bardziej premium charakter, a klienci intuicyjnie odbierają ją jako miejsce świeżości i jakości.
Przedsiębiorca dodaje, że w ostatnich miesiącach odbyły się rozmowy z dostawcami, których celem było podniesienie jakości oferowanych produktów. - Ten proces przyniósł konkretne efekty - w nowym sklepie oferujemy wyższą jakość pieczywa, świeżych produktów i pełną spójność z oczekiwaniami lokalnych klientów – zaznacza.
Sieć sklepów Stokrotka należy do litewskiej Grupy Maxima i zarządza w naszym kraju siecią niemal 1000 supermarketów, marketów i sklepów convenience.

