16.05.2025 / 11:53
StoryEditor

Przejmowane przez właściciela Netto Polska hipermarkety sieci Rimi, to koncept pod wieloma względami wyjątkowy [FOTOREPORTAŻ]

Sklepy o dużej powierzchni są podstawą działalności detalicznej Rimi Baltic (fot. Sebastian Rennack)

Salling Group, właściciel sieci Netto w Polsce, przejął sieć Rimi, która bez rozgłosu umacnia swoją pozycję, gdy bitwa na rynku artykułów spożywczych w krajach bałtyckich nabiera tempa. Podczas gdy Lidl idzie naprzód, hipermarkety Rimi pozostają elastyczne i dochodowe. Spójrzmy na model biznesowy tego gracza.

Hipermarkety Rimi na Łotwie stanowią trzon bałtyckich operacji szwedzkiej ICA Gruppen – a od drugiej połowy roku zostaną przekazane duńskiej Salling Group. Do końca 2024 r. 39 z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.05.2025 / 10:12
StoryEditor
Sieci handlowe kontra Visa i Mastercard. Branża apeluje do Komisji Europejskiej o ograniczenie opłat
Czego domagają się detaliści od KE w sprawie Visy i Mastercard? (fot. Shutterstock)

Najwięksi detaliści Europy wzywają Komisję Europejską do działania wobec dwóch dominujących operatorów kart płatniczych. Wskazują na rosnące opłaty i brak przejrzystości w systemie prowizji, które – ich zdaniem – szkodzą konkurencyjności Unii Europejskiej. Czy instytucje unijne odpowiedzą na ten apel?

14 maja europejscy detaliści i przedstawiciele handlu internetowego wezwali Komisję Europejską do podjęcia zdecydowanych kroków wobec Visy i Mastercard. Powodem apelu są zbyt wy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.05.2025 / 13:43
StoryEditor
Jak się produkuje i pije piwo w Europie? Polska w TOP3, ale ze spadkiem wolumenów [DANE]
Polska jest w TOP3 producentów piwa w Europie (fot. Shutterstock)

Polska jest trzecim pod względem wielkości produkcji piwa krajem w Europie. Liczba wytwarzanych hektolitrów jednak spada, a konsumenci już nie sięgają po ten produkt tak często, jak jeszcze kilka lat temu.

Dane The Brewers of Europe, organizacji zrzeszającej największych producentów piwa w Europie pokazują, że w 2023 roku największym producentem piwa na kontynencie pozostają Niemc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. maj 2025 13:00