31.07.2025 / 09:31
StoryEditor

Intermarche i Bricomarche z dużymi ambicjami w Polsce! W planach szybkie osiągnięcie 20 mld zł przychodów

Intermarche i Bricomarche będą rosnąć w Polsce (fot. Shutterstock)

- Chcielibyśmy w możliwie krótkim czasie podwoić obroty i osiągnąć poziom 20 mld przychodów rocznie. Planujemy dojść do tego na kilku poziomach: zwiększeniu naszej efektywności handlowej dzięki odpowiedniej progresji sprzedaży na stałej powierzchni; rozwojowi organicznemu, a także poprzez przyłączenia istniejących punktów sprzedaży - mówi portalom franczyzawhandlu.pl i wiadomoscihandlowe.pl Krzysztof Gapys, franczyzobiorca Intermarche i członek zarządu Grupy Muszkieterów w Europie.

Sławomir Czarnecki, prezes Grupy Muszkieterów zapowiedział, że celem na 2025 rok jest przekroczenie 11 mld złotych obrotów. Czy po pierwszym półroczu można potwierdzić, że Grupa zrealizuje ten cel?

Już 2024 rok zakończyliśmy z obrotami na poziomie zbliżonym do 11 mld złotych (dokładnie 10,93 mld zł), więc zakładamy, że tegoroczny cel przekroczenia tego progu jest w naszym zasięgu. Pierwsze półrocze br. pokazuje, że biorąc pod uwagę łączny obrót w ramach sieci Intermarché i Bricomarché, notujemy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Obydwie sieci również wykazują progresję sprzedaży rok do roku.

Inwestycje w jakich obszarach są dzisiaj według Pana priorytetowe (logistyka, sprzedaż, asortyment/oferta, marketing, IT, cyfryzacja, e-commerce, sztuczna inteligencja, itd.)?

Aby utrzymać efektywność działalności wymagana jest optymalizacja procesów, a co za tym idzie inwestycje praktycznie w każdym wymienionym obszarze. Jeśli chodzi o logistykę, w tym roku uruchomiliśmy nowe centrum dystrybucyjne Intermarché na południu Polski, Bricomarché jest na etapie takiej realizacji pod Warszawą. Pracujemy nad rozwojem platform e-commerce i aplikacji mobilnych, co skutecznie poprawia naszą obsługę online. Cały czas optymalizujemy asortyment, rozwijamy portfolio  marek własnych. W przypadku sieci spożywczej konsekwentnie wzmacniamy strategię mówiącą o kompleksowej ofercie, gwarantującej najszerszy wybór ze szczególnym uwzględnieniem ofert świeżych, w tym produktów wyrabianych na miejscu w sklepie (wędliny z wędzarni, garmaż itp.), jakość mięsa, owoców i warzyw. To w tych obszarach chcemy budować naszą przewagę konkurencyjną i prezentować najlepsze oferty na lokalnych rynkach.

Ciąg dalszy - pod zdjęciem.

image
Krzysztof Gapys, członek zarządu Grupy Muszkieterów w Europie
FOTO: mat. prasowe

Czy INAU może pomóc w realizacji tych celów? W 2024 r. Auchan i Intermarché dostały zgodę na stworzenie sojuszu zakupowego w Polsce. Czy widać jego konsekwencje na półkach sklepów sieci?

Jesteśmy na etapie podsumowania pierwszego okresu funkcjonowania INAU. Nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby dzielić się tą wiedzą na zewnątrz. Natomiast mogę powiedzieć, że są obszary, które bardzo dobrze oceniamy. Za nami dobre doświadczenia, na bazie których będziemy kontynuować naszą współpracę. Z pewnością przyjdzie czas, aby podsumować wspólnie z Auchan działania w ramach sojuszu.

Które z inicjatyw/projektów realizowanych na poziomie grupy zostaną wdrożone w Polsce jako priorytetowe? Czy będą to retail media?

Zdecydowanie retail media rzeczywiście są priorytetowym obszarem. Dwa tygodnie temu przyjechał do nas zespół z Francji, który odpowiada za koordynację tego tematu na poziomie międzynarodowym. Wymieniliśmy informacje, wspólne doświadczenia i oczekiwania. Powstała grupa projektowa, która będzie kontynuować prace. Jestem dobrej myśli i wierzę, że przyniesie to obopólne korzyści dla nas i naszych potencjalnych partnerów. Zatem jesteśmy w fazie analiz i przygotowania się do działań systemowych.

(...)

Osiągnięcie jakiej skali pozwoliłoby Grupie na efektywne konkurowanie z obecnymi liderami rynku, czyli Dino, Lidlem i Biedronką?

Chcielibyśmy w możliwie krótkim czasie podwoić obroty i osiągnąć poziom 20 mld przychodów rocznie. Planujemy dojść do tego na kilku poziomach: zwiększeniu naszej efektywności handlowej dzięki odpowiedniej progresji sprzedaży na stałej powierzchni; rozwojowi organicznemu, a także poprzez przyłączenia istniejących punktów sprzedaży. 

Jeśli będzie okazja połączyć siły z inną siecią, na pewno usiądziemy do stołu i podejmiemy rozmowy. Widzę bardzo dobrą dynamikę działań w nowym zarządzie Intermarché i Bricomarché. Moi koledzy są bardzo zaangażowani, a także gotowi do tego, aby działać w sposób nieszablonowy. Widać to już dzięki wewnętrznym inicjatywom.

***

Uwaga! Kliknij tutaj, aby przeczytać pełny wywiad z Krzysztofem Gapysem na portalu franczyzawhandlu.pl.

image

Właściciel Intermarche pozbywa się zakładów produkujących marki własne. Na czym polega nowa strategia Grupy Muszkieterów?

17.07.2025 / 08:29
StoryEditor
Polski producent pieczywa rośnie w regionie. Spółka przejęła chorwackiego lidera
Inter Europol przejmuje chorwacki PAN-PEK – nowy etap ekspansji na rynku piekarniczym (Shutterstock)

Na rynku spożywczym w Europie Środkowo-Wschodniej doszło do istotnej transakcji. Chorwacki producent pieczywa, PAN-PEK, zmienił właściciela. Firma trafiła w ręce polskiego przedsiębiorstwa, które konsekwentnie realizuje strategię rozwoju przez akwizycje. Jak wpłynie to na układ sił w branży i jakie są dalsze plany wobec przejętej spółki?

Fundusz private equity Polish Enterprise Fund VII, zarządzany przez Enterprise Investors, ogłosił sprzedaż 100 proc. udziałów w chorwackiej firmie PAN-PEK. Nowym właścicielem zo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.07.2025 / 10:28
StoryEditor
Carrefour sprzedaje prawie 1200 sklepów! Zaskakująca jest firma, która zdecydowała się na ich przejęcie
Na zdj. sklep sieci Carrefour (fot. LCV/Shutterstock)

Sieć Carrefour zdecydowała się sprzedać swoje sklepy we Włoszech producentowi żywności NewPrinces Group. Ma to być element strategicznej rewizji portfolio i skupienia się na tych aktywnościach, które przynoszą detaliście największe zyski.

Włochy były problemem dla Carrefoura bo tamtejszy oddział miał problem z generowaniem zysków. W drugim kwartale tego roku miał nieco ponad miliard euro przychodu i wzrost LfL na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 10:20