14.05.2024 / 20:02
StoryEditor

Lidl i Biedronka ponoszą koszty wojny cenowej. Dwukrotnie zwiększyły budżety na reklamę telewizyjną

Kadry z reklam Biedronki i Lidla (youtube.com)
Lidl Polska przeznaczył w kwietniu 2024 roku dwa razy więcej pieniędzy na reklamę telewizyjną niż w rok wcześniej. W przypadku Biedronki, wydatki reklamowe w telewizji kosztowały ją o 70 proc. więcej niż w kwietniu 2023 roku. Według danych cennikowych, ceny reklam obu sieci biorących udział w wojnie cenowej wyniosły ponad 165 mln zł, wobec 85 mln zł rok wcześniej.

Największe sieci handlowe dały w kwietniu zarobić stacjom telewizyjnym. Biedronka i Lidl uplasowały się w pierwszej piątce największych reklamodawców telewizyjnych w omawianym miesiącu – wynika z danych Nielsen Media.

Sieci handlowe doganiają producentów suplementów diety

Branża spożywcza walczy zaciekle o klienta. Wśród pięciu największych reklamodawców telewizyjnych w kwietniu 2024 roku, znalazła się tylko jedna firma niezwiązana z dobrami szybkozbywalnymi i był to farmaceutyczny Aflofarm, który w dodatku zmniejszył o 3 proc. swoje wydatki.

Pozostałe pozycje w zestawieniu opracowanym przez Nielsen Media zajęły Procter & Gamble, Ferrero, Lidl Polska i Jeronimo Martins. Każda z tych firm wyraźnie zwiększyła swój budżet.

image
Wydatki na reklamę tv w kwietniu 2024 roku (Nielsen Media)
FOTO: fot. Nielsen Media

Biedronka i Lidl z kampanią o podatku VAT

W przypadku dyskontów do większych kosztów związanych z reklamą telewizyjną przyczyniły się rywalizacja i walka o udziały rynkowe przy słabym popycie na produkty FMCG. Biedronka i Lidl, stosujące również reklamę porównawczą, zalały Polskę kampaniami. W kwietniu obie sieci podkreślały, że nie podniosą cen, po przywróceniu podatku VAT na żywność z 0 do 5 proc.

Wyżej wymienione firmy od lat są jednymi z najintensywniej reklamujących się w telewizji. Z tabel  Nielsen Media wynika, że stałym bywalcem na szklanym ekranie są jeszcze produkty firmy Reckitt Benckiser. Porównaliśmy ich wydatki z danymi z lat poprzednich. Różnica jest ogromna, co widać na wykresie.

18.03.2025 / 12:00
StoryEditor
PepsiCo inwestuje w napoje z prebiotykami. Koncern przejmuje markę Poppi
PepsiCo przejęło start-up Poppi oraz stworzoną przez niego markę funkcjonalnych napojów pod tą samą nazwą (fot. Shutterstock)

PepsiCo Inc. ogłosiło, że zawarło ostateczną umową przejęcia firmy Poppi. Wraz z nią do portfolio koncernu trafi marka Poppi, którą sygnowane są funkcjonalne napoje gazowane, łączące prebiotyki, sok owocowy i ocet jabłkowy. Ile PepsiCo zapłaciło za ten koncept?

Firma i marka Poppi została założona przez małżeństwo Allison i Stephena Ellsworthów z Teksasu, którzy początkowo we własnej kuchni zaczęli produkcję niskokalory...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.03.2025 / 08:31
StoryEditor
Marcin Grossy, dyrektor operacyjny Netto Polska, weźmie udział w kongresie Retail Trends 2025
Marcin Grossy dyrektor operacyjny Netto Polska (fot. Netto Polska)

Dyrektor operacyjny Netto Polska Marcin Grossy wystąpi na scenie podczas kongresu Retail Trends 2025, który odbędzie się już 1 kwietnia w Warszawie. Menedżer weźmie udział w fireside chacie pt. "Nowy konsument, nowy koncept, nowe otwarcie".

W trakcie dyskusji Marcin Grossy opowie o tym, jak nowy koncept sklepu Netto 4.0 odpowiada na potrzeby konsumentów i wyzwania rynkowe. Rozmowa z przedstawicielem duńskiej sieci ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. marzec 2025 08:54