21.06.2024 / 14:08
StoryEditor

Aldi rozszerza portfolio marek własnych. Czy River Cola wygra z Coca-Colą i Pepsi?

Sieć Aldi rozszerza portfolio marek własnych dostępnych w dyskontach w Polsce (fot. Mateusz Libisz)
Marka River obecna w portfolio Grupy Aldi Nord już od kilkudziesięciu lat, jak dotąd nie była dostępna w sklepach w Polsce. Władze sieci uznały, że przyszedł czas na jej debiut na naszym rynku.

– Marka River w tym roku obchodzi jubileusz 50-lecia w Adli Nord Group, a w Aldi Polska zalicza swój debiut – informuje Paweł Czeluśniak, dyrektor kategorii napojów bezalkoholowych i alkoholowych w Aldi Polska. Dwoma pierwszymi produktami sygnowanymi tym brandem są Cola River w wersji klasycznej oraz "zero cukru". Paweł Czeluśniak zaznacza jednak, że to dopiero początek rozwoju pełnego portfolio produktowego marki River w Polsce.

Napoje marek własnych idą jak woda

Dlaczego Aldi wreszcie zdecydowało się na wprowadzenie tego brandu do sklepów w Polsce? Odpowiedź na to pytanie może dawać duży wzrost udziału marek własnych odnotowany przez sieć właśnie w kategorii napojów. Z danych podanych przez Aldi Polska wynika, że, w 2023 r. udział ten (pod względem liczby sprzedanych produktów) wzrósł o ponad 12 proc. w stosunku do roku 2022.

Klienci bardzo chętnie kupują zwłaszcza wodę sygnowaną markami własnymi dyskontera. Jak stwierdził Łukasz Sołowiej, lider zespołu business Intelligence i analiz w Aldi Polska. Woda i pieczywo (na czele z kajzerką) zajmują prawie wszystkie miejsca wśród 10 najczęściej kupowanych produktów marek własnych. Oprócz wody, klienci coraz częściej decydują się też na zakup soków i napojów typu ice tea pod markami sieci.

Udział marek własnych w ofercie Aldi będzie rósł

Sieć Aldi liczy obecnie w Polsce ponad 310 sklepów. Placówki te w stałej ofercie mają ponad 2 tys. produktów. Do tego dochodzi ponad 1,5 tys. artykułów spożywczych i przemysłowych sprzedawanych w ramach tygodniowych akcji tematycznych.

Obecnie około 65 proc. z nich stanowią produkty marek własnych. Na tym jednak nie koniec. Aldi zapowiada, że w ciągu najbliższych kilku lat produkty marek własnych mają stanowić około 80 proc. stałego asortymentu sieci.

Dodajmy, że zwiększenie udziału marek własnych w obrotach deklarują nie tylko dyskonterzy, ale też sieci operujące w innych kanałach. O prognozach dla private labels w Polsce więcej można przeczytać tutaj.

22.07.2025 / 23:37
StoryEditor
Pracował dla Allegro, teraz zmieni Eurocash! Paweł Trocki zastąpi Szymona Mitoraja na stanowisku szefa cyfryzacji grupy
Paweł Trocki członek zarządu odpowiedzialny za obszar cyfryzacji w Grupie Eurocash

W Eurocash pojawi się nowy człowiek od obszaru cyfryzacji biznesu. 22 lipca 2025 r. Rada Nadzorcza spółki podjęła decyzję o powołaniu Pawła Trockiego na stanowisko członka zarządu Grupy Eurocash.

Z dniem 1 września 2025 r. Paweł Trocki obejmie on funkcję odpowiedzialnego za kluczowy obszar cyfryzacji, zastępując Szymona Mitoraja, który złożył rezygnację z przyczyn osobis...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.07.2025 / 20:10
StoryEditor
Mlekovita ma ponad 10 mld zł przychodu. "Kluczem jest elastyczność"
Mlekovita ma ponad 10 mld zł przychodu. ”Kluczem jest elastyczność” (fot. Mlekovita)

Grupa Mlekovita w poprzednim sezonie uzyskała ponad 10 mld złotych przychodu ze sprzedaży. Aż 1/4 tej kwoty to przychody z eksportu i to mimo załamania popytu w Chinach. Jaka jest kondycja finansowa spółdzielni mleczarskiej?

W artykule przeczytasz:

  • Mlekovita uzyskała 10,1 mld zł przychodu ze sprzedaży
  • Mlekovita inwestuje w produkty markowe i marki własne sieci handlowych
  • Eksport odpowiada za 1/4 przychodów SM Mlekovita
  • Jakie są koszty Grupy Mlekovita?
  • Jaki zysk osiągnęła SM Mlekovita za 2024 rok?
  • Prawie 190 mln zł Mlekovita przeznaczyła na inwestycje

Mlekovita uzyskała 10,1 mld zł przychodu ze sprzedaży

Choć poprzedni sezon nie był łatwy na rynku mleczarskim, to dla Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita był udany. Potwierdzają to wyniki sprzedaży jakie osiągnął gigant polskiego mleczarstwa.

Mlekovita zakończyła 2024 rok z przychodami ze sprzedaży na poziomie 10,1 mld zł. Oznacza to wzrost przychodów aż o 11,11 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Zdecydowaną większość przychodów, bo aż 94,45 proc., stanowiła sprzedaż wyrobów gotowych. Wzrost sprzedaży wynika m.in. z wprowadzania zupełnie nowych produktów. W ostatnim czasie były to chociażby produkty wysokobiałkowe czy linia produktów opartych o mleko A2A2.  

– Mlekovita utrzymuje doskonałą kondycję i konsekwentnie się rozwija. Zawsze wsłuchujemy się w potrzeby i oczekiwania konsumentów, aby szybko i trafnie na nie reagować. Efektem tego są co najmniej 72 nowości, z których wiele zyskało uznanie klientów oraz liczne nagrody podczas krajowych i międzynarodowych targów – zaznaczył Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 00:41