24.05.2024 / 17:44
StoryEditor

Niemieckie supermarkety zrównują się z dyskontami, a nawet szybciej zwiększają sprzedaż

Logo grupy Edeka (Shutterstock.com)
Po dwóch latach spadku udziałów w rynku, spowodowanego inflacją, niemieckie supermarkety stabilizują swoją pozycję. Ceny żywności spadają po raz pierwszy od dziesięciu lat. Lider rynku Edeka zakończyła rok wzrostem sprzedaży poniżej średniej rynkowej, jednak należący do kooperatywy dyskontowy Netto Marken-Discount oraz supermarkety prowadzone przez niezależnych sprzedawców pomogły jej utrzymać wiodącą pozycję.

W Niemczech supermarkety i dyskonty konkurują ze sobą bezpośrednio. Według najnowszych danych Panelu Konsumenckiego GfK-CPS w Niemczech oba segmenty mogły w marcu – ostatnim mie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 21:34
StoryEditor
Szymon Mitoraj przez dwa lata zmieniał Grupę Eurocash, teraz wraca do korzeni
Szymon Mitoraj, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny w spółce za cyfryzację, fot. Eurocash

Szymon Mitoraj, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w sektorze finansowym i FMCG, po dwóch latach pracy w Grupie Eurocash powraca do bankowości. Menadżer objął właśnie stanowisko dyrektora wykonawczego obszaru strategii i transformacji w BNP Paribas Bank Polska

Z końcem czerwca 2025 roku Szymon Mitoraj zrezygnował z funkcji członka zarządu Eurocash, gdzie odpowiadał za obszar transformacji cyfrowej. Teraz ogłosił, że obejmuje stan...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.09.2025 / 18:25
StoryEditor
Właściciel Jysk modyfikuje strukturę i koryguje strategię rozwojową. Co to oznacza dla sieci?
Na zdj. jeden ze sklepów sieci Jysk w Polsce (fot. OleksSH/Shutterstock)

Lars Larsen Group zapowiada znaczące zmiany w swojej strukturze organizacyjnej, które wejdą w życie wraz z rozpoczęciem nowego roku finansowego. Firma akcentuje rolę Jysk, a równocześnie planuje rozwijać działalność inwestycyjną. Co dokładnie oznacza ta reorganizacja dla grupy i jej spółek zależnych?

Od 1 września 2025 roku Lars Larsen Group będzie funkcjonować w oparciu o dwa główne filary: Jysk oraz Investments. Zmiana ta oznacza, że wszystkie spółki zależne, poza Jysk, zn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 06:41