30.07.2024 / 17:31
StoryEditor

Polskie nieruchomości komercyjne na celowniku inwestorów. Zainteresowanie sektorem handlowym na wysokim poziomie

Paulina Brzeszkiewicz-Kuczyńska, research and data manager w Avison Young (fot. mat. pras.)

Handel odpowiadał za prawie 30 proc. całkowitego wolumenu transakcji na rynku inwestycyjnym nieruchomości komercyjnych w Polsce w pierwszej połowie 2024 r., głównie dzięki imponującej sprzedaży portfela sześciu centrów handlowych Cromwell, nabytego za 285 mln euro. Jest to największa transakcja w sektorze nieruchomości handlowych od pierwszego kwartału 2022 r., kiedy to sprzedano 50 proc. udziałów w portfelach EPP – wskazuje Paulina Brzeszkiewicz-Kuczyńska, research and data manager w Avison Young.

Sektor handlowy po raz kolejny przyciągnął nowego inwestora na polski rynek, na który z największym przytupem wszedł Star Capital Finance z Czech, jako kupujący powyższe portfol...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.09.2025 / 16:08
StoryEditor
„System kaucyjny uderzy w konsumentów, firmy i budżet”. Branża alarmuje premiera
Branża ostrzega premiera. ”System kaucyjny uderzy w nas i w budżet państwa” (fot. Canva)

Producenci napojów apelują do premiera Donalda Tuska, aby wyłączył szklane butelki wielokrotnego użytku z systemu kaucyjnego, który ma wejść w życie 1 października. – Będą to ogromne straty dla branży, ale także dla budżetu państwa – uważają przedstawiciele sektora. Twierdzą także, że na zmiany nie jest za późno.

W artykule przeczytasz:

  • Nowy system kaucyjny uderzy w producentów napojów?
  • Branża: obecny system kaucyjny dobrze działa od 30 lat. Teraz zostanie zburzony
  • Koszty logistyki znacznie wzrosną
  • Klient poczuje się oszukany
  • Co według branży trzeba zmienić i czy na zmiany nie jest za późno?

Nowy system kaucyjny uderzy w producentów napojów?

Przedstawiciele producentów napojów wystosowali wspólny apel do premiera w sprawie systemu kaucyjnego. Swoje argumenty przedstawili podczas konferencji o znamiennym tytule: „Jak nowy system kaucyjny zniszczy systemy butelek szklanych wielokrotnego użytku”.

W konferencji uczestniczyli:

  • Dariusz Lizak, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”.
  • Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysły Piwowarskiego – Browary Polskie;
  • Marek Gancarczyk, wiceprezes spółki Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka;
  • Hubert Buksowicz, właściciel Browaru Jabłonowo, członek zarządu Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

– Apelujemy do rządu, do premiera Donalda Tuska oraz minister Pauliny Hennig-Kloski, aby pozostawić obecny system zwrotu butelek wielokrotnego użytku. Żeby nie wtłaczać go w nowy system kaucyjny – mówił Dariusz Lizak, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 81% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 12:02
StoryEditor
Insighty strategiczne w branży FMCG. Na jakie pytania szukają dzisiaj odpowiedzi sieci handlowe i producenci? [WYWIAD]
Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov

Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl wskazuje na jakie pytania w czasach nieprzewidywalności, kryzysów i ostrożnego konsumenta szukają odpowiedzi sieci handlowe i producenci żywności ora kosmetyków, aby lepiej odpowiadać na wyzwania rynku i potrzeby klientów.

Z wywiadu z Szymonem Mordasiewiczem, dyrektorem zarządzającym w YouGov dowiesz się m.in.:

  • Jak wygląda obecnie Święty Graal w obszarze badań konsumenckich?
  • Jakie insighty strategiczne są kluczowe dla rozwoju biznesu w sektorze FMCG? O co pytają detaliści i dostawcy, by skuteczniej odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz na wyzwania rynkowe?
  • Czy małe i średnie firmy FMCG z Polski wiedzą jak wykorzystać insighty strategiczne?
  • Jak transformacja cyfrowa i technologiczna przekłada się na wykorzystanie danych i rozwój projektów z obszaru sprzedaży, marketingu i produktu?
  • Jak sztuczna inteligencja (AI) będzie zmieniała rynek FMCG, ofertę i wspierała pracę nad nowymi produktami?
  • Jak zmiany związane z klimatem i zmianami w zachowaniach konsumentów można wykorzystać je do stworzenia nowych produktów lub wejścia w nowe kategorie?

Po jakie insighty najczęściej sięgają firmy w sektorze FMCG?

O co pytają dziś klienci YouGov? Czego chcą się dowiedzieć? Jakich informacji i danych szukają, aby efektywniej pracować i lepiej budować portfolio? O co pytają, by skuteczniej odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz na wyzwania rynkowe związane z konkurencją?

Niezmiennie najbardziej poszukiwane są insighty strategiczne, czyli odpowiedzi na pytania dotyczące rynku, konsumentów oraz ich zachowań zakupowych.

Następnie firmy próbują zestawiać te informacje, „łączyć kropki” z różnych źródeł: z badań agencji i własnych zasobów. Celem jest identyfikowanie rynkowych wyzwań i ocena dotychczasowych działań. Jeżeli dziś firma dostrzega, że w jej ofercie brakuje rozwiązań wspierających zdrowie i kondycję fizyczną, to znaczy, że przegapiła ważny moment. Część graczy już od ponad półtora roku skutecznie korzysta z potencjału tego segmentu. To ostatni moment, aby spróbować się w nim odnaleźć, zanim na rynku pozostaną do zdobycia tylko marginalne udziały. Podpowiadamy firmom, że to, co wcześniej mogło wydawać się mało istotne, dziś ma kluczowe znaczenie i trudno bez tego budować stabilny, przyszłościowy biznes.

Z kolei jeśli chodzi o tematy taktyczne, to kluczowe pozostaje pytanie, gdzie i jak inwestować w kanały dystrybucji – które zyskują, a które tracą, gdzie zachodzą zmiany? W tym zakresie prowadzimy wiele projektów związanych z asortymentem. W ubiegłym roku szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyły się dwa zagadnienia. Pierwszy to drzewa decyzyjne wykorzystywane do analizy kategorii. Konsument się zmienia, a wraz z nim zmieniają się produkty i marki obecne na sklepowych półkach. Producenci, we współpracy z detalistami, starają się zrozumieć, jak wygląda dziś proces decyzyjny. Czego oczekuje i jak zachowa się nabywca np. przy półce z napojami? Dlaczego wybiera konkretny smak? Woli produkt z cukrem czy bez? Gazowany lub niegazowany? Detaliści chcą zbudować półkę, która ułatwi wybór i zwiększy wygodę konsumenta. Dlatego oczekują wiedzy od tzw. kapitanów kategorii, czyli producentów, którzy mają wpływ na wygląd tej półki. To oni dostarczają dane niezbędne do optymalizacji tego procesu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. wrzesień 2025 04:16