21.05.2024 / 10:15
StoryEditor

Prezes Jeronimo Martins zarabia 232 razy więcej niż jego pracownicy

Pedro Soares dos Santos (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Szef spółki będącej właścicielem sieci Biedronka zarabia 232 razy więcej niż wynosi średnie wynagrodzenie jego pracowników – wyliczyli dziennikarze portugalskiego Expresso. Pedro Soares dos Santos jest pod tym względem wyjątkiem w rodzimym kraju, ponieważ inni szefowie spółek branych pod uwagę zarabiają średnio 35 razy więcej niż ich pracownicy.

Pedro Soares dos Santos, dyrektor generalny Jerónimo Martins, zarobił w 2023 roku łączne wynagrodzenie w wysokości 4,9 mln euro. Jest tym samym szefem portugalskiej spółki, którego płaca pozostaje najbardziej w kontraście do wynagrodzeń pracowników.

Pensja wielokrotnie wyższa niż stanard w biznesie

Dziennikarze portugalskiego portalu expresso.pt zebrali dane ze sprawozdań i raportów finansowych 15 z 16 spółek giełdowych tamtejszego indeksu PSI. W z 2022 rokiem nastąpiła niewielka zmiana, ale luka płacowa między wynagrodzeniami dyrektorów generalnych czy prezesów spółek wchodzących w skład PSI, a wynagrodzeniami ich pracowników pozostaje wysoka.

Prezesi z indeksu PSI zarabiają średnio 35 razy więcej niż otrzymują średnio ich pracownicy. W badaniach przeprowadzonych w ubiegłym roku różnica była nieznacznie większa. Otrzymali oni 36-krotność zarobków pracowników.

Pedro Soares dos Santos kieruje firmą od ponad 10 lat

"Pomimo zmniejszenia dysproporcji, nadal zdarzają się przypadki, takie jak sprawa Jerónimo Martins, w których nadal konieczne jest zsumowanie średniej pensji 232 pracowników, aby osiągnąć wynagrodzenie szefa, Pedro Soaresa dos Santosa" – czytamy w expresso.pt.

Pedro Soares dos Santos od kwietnia 2010 roku jest dyrektorem generalnym, a od 18 grudnia 2013 roku prezesem zarządu Jeronimo Martins i zastąpił na tym stanowisku swojego ojca. Karierę zawodową rozpoczął w 1983 roku w Grupie Jerónimo Martins jako asystent ds. zakupów w dziale produktów łatwo psujących się w Pingo Doce, a następnie dołączył do działu operacyjnego jako kierownik sklepu.

14.06.2024 / 11:05
StoryEditor
Wszystkie stacje własne spółki Mol Polska przeszły rebranding. Pora na placówki franczyzowe
Stacja Mol (mat. prasowe)
Wszystkie stacje własne spółki Mol Polska – 273 lokalizacje – zmieniły już barwy na docelowe. Tym samym ok. 70 proc. sieci spółki operuje pod marką Mol. Kolejnym istotnym krokiem będzie rebranding przeszło stu stacji franczyzowych. Spółka będzie też rozwijać sieć punktów koncepcyjnych Fresh Corner, oferujących pełną ofertę spożywczą i gastronomiczną Mol.

– Mamy za sobą ważny etap. W nieco ponad rok, pół miesiąca przed pierwotnie zakładanym terminem, zmieniliśmy barwy prawie ¾ sieci, wszystkich naszych stacji własnych, co ma nieb...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.06.2024 / 12:31
StoryEditor
Był Kerfuś, a jest Nanosik. Czy Żabka rozpropaguje małego robota tak jak Carrefour?
Nanosik, robot testowany przez Żabkę we współpracy z Delivery Couple (Linkedin/Żabka Polska)
Nanosik, nie mylić z Janosikiem, to miejski robot samojezdny dowożący zakupy z sieci Żabka. A dlaczego sieć nazwała go Nanosikiem? Ponieważ nie dojeżdża ze zwykłej Żabki, a z Żabki Nano. W dodatku… opowiada żarty.

Żabka podjęła się kolejnych testów dostaw produktów małym robotem samojezdnym. Kolejnych, ponieważ nie tak dawno podobny pojazd dostarczał produkty z Żabki Jush, był biało-ziel...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. czerwiec 2024 13:07