16.09.2024 / 10:58
StoryEditor

Sieci handlowe będą przejmować producentów żywności. Po konsolidacji poziomej czas na konsolidację pionową [ANALIZA]

Powody poszukiwania akwizycji wzdłuż łańcucha wartości bywają najczęściej bardziej złożone niż uzyskanie efektu skali (fot. Shutterstock)

Sieci handlowe produkują na potęgę. Własne zakłady pomagają im w czasach rosnących kosztów w bardziej efektywnym zarządzaniu marżami, a także budowaniu lepszej cenowo oferty niż konkurencyjni operatorzy detaliczni. Czy produkcja własna to recepta na kryzys z dostępnością towaru i sposób na uniezależnienie się od siły przetargowej największych koncernów spożywczych?

Najbardziej jaskrawe przypadki konsolidacji pionowej można znaleźć w Niemczech, we Francji czy Portugalii. Jednak tego typu strategia jest stosowana w bardzo wielu krajach na ca...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 99% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.06.2025 / 17:55
StoryEditor
Znana marka alkoholi chce się odmłodzić. Czy to wystarczy, aby przyciągnąć młodych konsumentów?
Johnatan Bailey w kampanii promującej markę Martini (fot. Martini)

Marka Martini przechodzi gruntowne repozycjonowanie, otwierając tym samym nowy rozdział w swojej historii. Zmiany obejmują wszystkie punkty styku z marką – od butelki w odświeżonym designie po doświadczenia konsumenckie i narrację komunikacyjną. Ich celem jest odmłodzenie jej wizerunku i uczynienie jeszcze bardziej atrakcyjną dla nowego pokolenia klientów.

Inspiracją do stworzenia nowej butelki były arkady – charakterystyczny element architektury Turynu, rodzinnego miasta Martini. Waga butelki została zredukowana o 30 gramów, co p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2025 / 13:46
StoryEditor
To będzie dobry czas dla Biedronki! Nadchodzi zmiana ważnych trendów na polskim rynku FMCG
Biedronka z szansą na wzrost. Citi prognozuje odbicie rynku spożywczego w Polsce (fot. Magda Wygralak/Shutterstock)

Na giełdzie w Lizbonie akcje właściciela sieci Biedronka, spółki Jeronimo Martins, notują solidne wzrosty. Analitycy dostrzegają oznaki poprawy w polskim rynku spożywczym, który przez dłuższy czas borykał się z osłabionym popytem konsumentów. Czy to zapowiedź trwałej zmiany trendu w branży handlowej?

Analitycy Citi podnieśli rekomendację dla akcji Jeronimo Martins z neutralnej do kupuj, wskazując na rosnący optymizm względem przyszłości rynku spożywczego w Polsce. Nowa cena ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08. lipiec 2025 16:43