22.04.2025 / 08:42
StoryEditor

Grupy wsparcia! Sieci handlowe tworzą sojusze mające zwiększyć presję na dostawców i poprawić ich konkurencyjność. Czy to działa?

Grupy zakupowe zmieniają rynek FMCG (fot. Shutterstock)

Wojny cenowe wielkich sieci handlowych postawiły wielu detalistów działających w Polsce pod ścianą. Szansy na poprawę konkurencyjności upatrują w tworzeniu grup zakupowych lub przystępowaniu do istniejących sojuszy. Czy udaje im się wspólnie budować realną siłę i skalę? Jak ten trend wpływa na dostawców, konsumentów i cały rynek FMCG?

17 stycznia 2025 r. sieć European Marketing Distribution (EMD) ogłosiła nawiązanie współpracy w zakresie wspólnych zakupów marek własnych we Francji z tamtejszą grupą zakupową F...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 99% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.07.2025 / 09:00
StoryEditor
Nestle przyspiesza transformację. Co stoi za wzrostem spożywczego giganta w pierwszym półroczu?
Nestle z wynikami za I połowę 2025 – inwestycje, wzrost i transformacja (fot. Shutterstock.com)

Nestle zaprezentowało wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku, ujawniając szeroko zakrojone działania transformacyjne oraz konsekwentne inwestycje w rozwój. Mimo spowolnienia na niektórych rynkach, firma odnotowała wzrost organiczny i silną rentowność. Co kryje się za tymi liczbami i jak Nestle planuje utrzymać tempo rozwoju?

W pierwszej połowie 2025 roku Nestle odnotowało organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 2,9 proc., przy realnym wzroście wewnętrznym (RIG) wynoszącym 0,2 proc. oraz wzroście cen...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.07.2025 / 08:32
StoryEditor
Biedronka wspina się na kolejny szczyt. Musi uważać, aby nie spaść
CH Panorama Tatr w Zakopanem (fot. Mallson Polska)

Biedronka w kolejnej nietypowej lokalizacji. Dyskont został operatorem spożywczym w powstającym centrum handlowym Panorama Tatr w Zakopanem. Otwarcie już w IV kwartale tego roku.

Obiekt powstaje w odpowiedzi na potrzeby mieszkańców regionu oraz około 3 mln turystów odwiedzających rocznie stolicę Tatr. Galeria zlokalizowana jest w ścisłym centrum miasta, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. lipiec 2025 13:46