12.08.2025 / 16:49
StoryEditor

Umowa UE–Mercosur. To tylko zagrożenie czy również szansa dla polskiego rynku spożywczego?

Flagi krajów Mercosur (fot. Shutterstock)

Umowa handlowa między Unią Europejską a krajami Mercosur może zmienić realia polskiego rynku spożywczego. W grę wchodzi import tańszych produktów, które mogą konkurować z rodzimą produkcją, ale także otwarcie nowych rynków dla polskiego eksportu. Bożena Wróblewska, prezes zarządu Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej opowiedziała portalowi wiadomoscihandlowe.pl o tym, czy Polska zyska, czy straci na tej wymianie.

Umowa między UE a krajami Mercosuru – głównie Brazylia, Argentyna, Paragwaj i Urugwaj – wciąż wzudza silne emocje wśród producentów żywności. Jednocześnie pomimo tego, że tekst ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.11.2025 / 16:30
StoryEditor
W Broniszach rośnie EkoHala. Pod Warszawą będzie nowa przestrzeń dla handlu bio
Bronisze, Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy (fot. materiały prasowe)

Na terenie Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego w Broniszach ruszyła budowa EkoHali, która ma przystosować infrastrukturę handlową do aktualnych wymogów środowiskowych oraz rosnącego znaczenia produktów ekologicznych. Inwestycja obejmuje zarówno przestrzeń logistyczną, jak i targową, tworząc zaplecze dla sektora świeżej żywności oraz e-commerce.

Budowa EkoHali rozpoczęła się w 2025 roku jako jedna z największych inwestycji Spółki w ostatnich latach. Jak podaje firma, celem projektu jest stworzenie przestrzeni do hurto...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.12.2025 / 08:11
StoryEditor
Wódka Trump trafi do sklepów. Produkt dla "prawdziwych patriotów"
Rodzina Trumpów będzie miała własną wódkę (fot. Shutterstock; Trump Vodka)

Eric Trump, syn prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa ogłosił, że uruchomiona została przedsprzedaż Trump Vodka - wódki sygnowanej nazwiskiem najważniejszej obecnie rodziny w USA. Co ciekawe, produkt taki był już dawniej dostępny na rynku, a teraz jest reaktywowany.

NBC podaje, że Donald Trump produkował wódkę pod marką Trump w latach 2005-2011. Początkowo działo się to w Holandii, a później w Niemczech.

Teraz produkt wraca do sk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07. grudzień 2025 08:07