24.05.2024 / 11:40
StoryEditor

Żabka Polska osiągnęła niemal 20 mld zł przychodów w 2023 roku, ale dynamika wzrostu słabnie

Sklep sezonowy sieci Żabka (Żabka Polska)
Jak długo można intensywnie rosnąć i czy pomimo dobicia do prawie 20 mld zł przychodu Żabka musi wejść w nowe kategorie, żeby wzrost był proporcjonalny? W 2023 roku spółka Żabka Polska odnotowała przychody o prawie 3,8 mld zł wyższe niż rok wcześniej co oznacza wzrost o 23,8 proc., jednak zysk przed opodatkowaniem zmalał o 94,2 mln zł, tj. o 14,8 proc.

Przychody ze sprzedaży spółki Żabka Polska wzrosły w 2023 roku do 19,64 mld zł i były o 23,8 proc. wyższe niż w 2022 roku. Dynamika ich wzrostu zmalała w porównaniu z rokiem 2022, kiedy operator sklepów convenience zwiększył swoje przychody o 27,9 proc.

Z FMCG w kierunku przekąsek

Wynik 19,64 mld zł oznacza dla Żabki roczny wzrost przychodów o prawie 3,78 mld zł. Rok wcześniej przychody wzrosły o 3,40 mld zł. Pomo większej kwoty widać, że dynamika wzrostu przychodów słabnie.

Głównym źródłem przychodu firmy jest sprzedaż produktów FMCG. Przychody finansowe stanowią niewielki ułamek, bo w 2023 roku wyniosły one 206 mln zł. Wyraźnie zwiększyły się przychody z transakcji wewnątrzgrupowych z jednostkami z innych jurysdykcji podatkowych. W 2022 roku wyniosły one 163 mln zł, a w ub. roku 683 mln zł.

Topnieje zysk Żabki

Pomimo wyższych przychodów zmalał zysk spółki. W 2022 roku zysk przed opodatkowaniem wyniósł 638,18 mln zł, natomiast w ubiegłym roku było to 543,94 mln zł.

Pod szyldem Żabka działa obecnie ponad 10,3 tys. sklepów prowadzonych przez 8,8 tys. franczyzobiorców. Spółka robi wiele, aby podnieść sprzedaż z mkw. Obecnie wprowadza nową strategię związaną ze sprzedażą przekąsek na ciepło.

image
Przychody i zysk Żabka Polska
FOTO: fot. Żabka Polska
17.10.2025 / 10:10
StoryEditor
Naleśniki z Nutellą, batoniki Rocher i chrupiące Kinder – Ferrero wprowadza na rynek 5 innowacji produktowych
Naleśniki z Nutellą, batoniki Rocher i Kinder Crispy – Ferrero prezentuje 5 nowości (fot. TY Lim/Shutterstock)

Ferrero zaprezentowało aż pięć nowości. Włoski gigant, znany z kultowych marek takich jak Nutella, Kinder czy Ferrero Rocher, po raz kolejny pokazuje, że potrafi łączyć tradycję z nowoczesnością. Jakie smaki pojawią się na sklepowych półkach i czym Ferrero zaskoczy konsumentów tym razem?

Jak donosi portal ilsole24ore.com, podczas pierwszego w historii firmy Innovation Day Ferrero zaprezentowało pięć nowych produktów, które łączą doświadczenie koncernu z nowymi k...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 15:04
StoryEditor
Henryk Kania wystosował list do prezesa Biedronki. Znamy jego treść
Henryk Kania wysłał list do prezesa Biedronki (fot. materiały własne)

Były szef Zakładów Mięsnych Henryk Kania opublikował otwarty list do prezesa Jerónimo Martins Polska, w którym szczegółowo opisuje warunki współpracy z Biedronką i obciąża koncern za upadek rodzinnej firmy. List odsłania relacje między dostawcą a siecią handlową i stawia ostre zarzuty o metody, które miały doprowadzić do utraty firmy. Jakie konkretne praktyki zarzuca Kania i jakie konsekwencje niesie to dla rynku?

Henryk Kania, przebywający obecnie w Argentynie, do której "uciekł" przed toczącymi się przeciwko niemu postępowaniami związanymi z upadłością Zakładów Mięsnych Henryk Kania, w ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. październik 2025 04:18