30.04.2024 / 12:12
StoryEditor

Żabka szuka partnerów biznesowych w Niemczech. Sieć "bada możliwości" na tym rynku

Na zdj. sklep autonomiczny Żabka Nano w Galerii Północnej (fot. materiały prasowe)
Żabka szuka specjalisty ds. rozwoju biznesu, które będzie odpowiedzialny za "aktywne poszukiwanie sposobów dotarcia" do potencjalnych partnerów biznesowych w Niemczech. Z opublikowanego zakresu obowiązków takiego pracownika dowiadujemy się, że specjalista będzie pracować w zespole dedykowanym dla sieci sklepów autonomicznych Żabka Nano. To kolejny już sygnał, że Żabka zainteresowana jest rynkiem niemieckim i bada możliwości rozwoju na tym rynku.

W Niemczech działają obecnie dwa sklepy autonomiczne Żabka Nano. Zostały one ulokowane w fabryce elektrycznych samochodów Tesli k. Berlina. Prestiżowa współpraca z firmą Elona Muska była trzymana w tajemnicy, ale latem 2022 r. poinformowali o niej w mediach społecznościowych sami pracownicy zakładu w Niemczech. Część załogi fabryki to Polacy, więc rozpoznawalność szyldu Żabki nie była problemem.

Żabka "bada możliwości"

Poszukiwanie przez Żabkę specjalisty ds. rozwoju biznesu, odpowiedzialnego tak za projekt Nano, jak i pomoc w pozyskiwaniu partnerów w Niemczech, sugeruje, że sieć autonomicznych sklepów za naszą zachodnią granicą może w przyszłości rosnąć. Portal wiadomoscihandlowe.pl zapytał Żabkę o to, jak wyglądają plany rozwoju sklepów Nano w Niemczech. Sieć stara się studzić nastroje.

- Działania Grupy Żabka wobec rynku niemieckiego ograniczają się do badania możliwości i obecności marki Żabka Nano w charakterze testu opartego o sklepy autonomiczne, działające w zamkniętym kompleksie produkcyjnym we współpracy z jego operatorem - przekazało nam biuro prasowe największej sieci sklepów (pod względem liczby placówek) w Polsce.

Przedstawiciele Żabki dodali, że koncept Żabka Nano "jest nieustannie rozwijany, także we współpracy z partnerami technologicznymi i biznesowymi na całym świecie, m.in. w Niemczech". - Osoba, która zostanie zatrudniona na stanowisko wskazane w przywołanym przez pana ogłoszeniu, będzie miała za zadanie wspierać takie działania w ramach całościowego rozwoju projektu - dodało biuro prasowe sieci.

Z ogłoszenia rekrutacyjnego, które opublikowane zostało w ubiegłym miesiącu, wynika, że specjalista ds. rozwoju biznesu, poza przytoczonymi już obowiązkami, miałby odpowiadać również za budowanie sieci kontaktów i dbanie o utrzymywanie relacji z potencjalnymi partnerami, jak również za prowadzenie działań sprzedażowych z wykorzystaniem systemu CRM. Żabka chciałaby, aby taki pracownik wykazywał się m.in. znajomością branży przemysłowej, produkcyjnej, retail i innych na rynku niemieckim.

Für Deutschland

Żabka szykuje się właśnie do uruchomienia sklepów convenience w Rumunii. Pierwsze placówki ruszą w ciągu najbliższych tygodni i będą działały pod szyldem Froo, co ujawniliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl już w lutym br. (wtedy Żabka nie potwierdzała jeszcze, że faktycznie to nastąpi i że zamierza wykorzystać nazwę Froo). Przedstawiciele sieci w przeszłości sugerowali jednak - bez podawania konkretów - że międzynarodowa ekspansja grupy mogłaby się odbywać wielokierunkowo. Podkreślali, że firma przygląda się wielu rynkom na południu i zachodzie Europy. A skoro w Niemczech działają już pierwsze Żabki Nano, to nie należy mieć wątpliwości co do tego, że kraj ten leży w orbicie zainteresowań Żabki.

W ubiegłym roku informowaliśmy, że Żabka bada potencjał rynku niemieckiego. Ma tam spółkę Zabka Deutschland GmbH, w której kierownictwie znalazł się m.in. były dyrektor generalny Lidla w Polsce Frank Mros. Dawniej spółka ta nazywała się Catch a Box, a przejęta została przez Żabkę razem z cateringowym Maczfitem. W 2022 r. do władz spółki dołączyli menedżerowie odpowiedzialni za projekt sklepów autonomicznych Nano. Natomiast w sierpniu 2023 r. zmieniono nazwę podmiotu na Zabka Deutschland i raz jeszcze zdecydowano się na roszady w kierownictwie (to wtedy w gronie menedżerskim pojawił się Frank Mros).

Pod koniec minionego roku Żabka zapewniała nas, że działania sprzedażowe w Niemczech są pilotażowe i "prowadzone w małym zakresie". - Sklepy Żabka Nano (w Niemczech - red.) działają w formie testu. Inwestycje na innych rynkach nie muszą oznaczać rozwoju sieci sklepów. Nie podjęto decyzji o docelowej obecności na rynku niemieckim, tym bardziej o jej charakterze - deklarowała wówczas Żabka.

Przedmiotem działalności spółki Zabka Deutschland jest m.in. zawieranie europejskich i ogólnokrajowych umów franczyzowych i licencyjnych oraz handel detaliczny artykułami codziennego użytku (w tym handel żywnością, wyrobami tytoniowymi i napojami alkoholowymi), w szczególności w modelu sklepu samodzielnego z automatami vendingowymi (tym formalnie jest Żabka Nano - red.) oraz sklepu tradycyjnego i w którym klient samodzielnie realizuje proces zakupu w oparciu o technologie oparte na sztucznej inteligencji i wszystkie powiązane działania".

Spółka zajmuje się również taką działalnością, jak sprzedaż żywności i napojów do spożycia na miejscu lub na wynos, prowadzenie restauracji, przyjmowanie i dostarczanie przesyłek; europejski i ogólnokrajowy handel hurtowy licznymi kategoriami artykułów spożywczych, wyrobami tytoniowymi i napojami alkoholowymi. Na liście podanej we wpisie do niemieckiego odpowiednika KRS-u znalazło się również doradztwo zarządcze w sektorze komercyjnym.

Pauza w ekspansji Nano w Polsce

W Polsce sklepów Żabka Nano jest aktualnie ok. 50. Jednak do tej symbolicznej bariery Żabka dotarła już w lipcu 2022 r. Od tamtej pory ekspansja sieci placówek autonomicznych - największej tego typu w Europie - była prowadzona w minimalnym zakresie. Jesienią ub.r. operator zaprezentował natomiast pierwszy hybrydowy sklep Żabka Non Stop, który za dnia działa jak "zwykła" Żabka, a na noc zamienia się w bezobsługową Żabkę Nano, do której klienci wchodzą za pomocą karty płatniczej lub aplikacji mobilnej.

04.09.2025 / 14:21
StoryEditor
Żabka tworzy nowe stanowisko ze względu na rosnące znaczenie obcokrajowców we franczyzie sieci
funkcję konsultanta ds. wsparcia obcokrajowców w sieci Żabka objął Artem Pisariev

Sieć sklepów Żabka rozwija się dynamicznie – obecnie działa już blisko 11 800 placówek franczyzowych w całej Polsce. Wśród ponad 10 tys. franczyzobiorców rośnie liczba przedsiębiorców pochodzących z zagranicy – jest ich już prawie tysiąc. Najwięcej stanowią obywatele Ukrainy, ale swoje sklepy Żabka prowadzą także przedsiębiorcy z Białorusi, Bułgarii, Kazachstanu, Uzbekistanu czy Rumunii. Aby ułatwić im rozwój biznesu w Polsce, Żabka powołała nowe stanowisko – Konsultant ds. Wsparcia Obcokrajowców.

Franczyza Żabki coraz bardziej międzynarodowa

Od września br. funkcję konsultanta ds. wsparcia obcokrajowców w sieci Żabka objął Artem Pisariev – franczyzobiorca i ambasador ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 16:01
StoryEditor
Producenci cukru pod presją kosztów i podatku cukrowego. Branża: Ten podatek za bardzo upraszcza złożoność problemu otyłości
Stratuje nowa kampania cukrownicza. Branża boi się kosztów i podatku cukrowego (fot. Krajowa Grupa Spożywcza)

Wszystkie cukrownie w Polsce już rozpoczęły lub za chwilę rozpoczną kampanię cukrowniczą 2025/2026. – Obecna kampania to będzie sprawdzian odporności cukrownictwa – uważa Michał Gawryszczak, dyrektor Biura Związku Producentów Cukru w Polsce. Skąd takie negatywne nastroje w branży?

W artykule przeczytasz: 

  • KGS pierwsza rozpoczęła kampanię cukrowniczą 2025/2026
  • Wzrost kosztów energii jedną z największych bolączek branży cukrowniczej
  • Czy podwyżka podatku cukrowego uderzy w branże cukrowniczą?
  • Baza surowcowa pod znakiem zapytania
  • Kampania cukrownicza 2025/2025 będzie sprawdzianem odporności branży

Krajowa Grupa Spożywcza pierwsza rozpoczęła kampanię cukrowniczą 2025/2026

Już 25 sierpnia kampanie cukrowniczą rozpoczęły cukrownie należące do Krajowej Grupy Spożywczej. 27 sierpnia kampanię rozpoczęły cukrownie koncernu Pfeifer & Langen Polska. Nordzucker Polska planuje rozpoczęcie przerobu buraków cukrowych od 4 września, a Südzucker Polska rozpocznie kampanię z 15 na 16 września.

Wzrost kosztów energii jedną z największych bolączek branży cukrowniczej

Przedstawiciele Związku Producentów Cukru przyznają, że obecnie głównym wyzwaniem branży cukrowniczej jest presja kosztowa. Zwłaszcza te związane z transformacją energetyczną i dostosowaniem produkcji do polityki dekarbonizacyjnej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. wrzesień 2025 12:14