18.09.2024 / 08:42
StoryEditor

Żappsy wymienisz na pomoc dla powodzian. Żabka poprzez swoją aplikację uruchomiła zbiórkę dla ofiar powodzi

Żabka poprzez swoją aplikację uruchomiła zbiórkę dla ofiar powodzi (fot. mat. prasowe)

Żabka oferuje swoim klientom korzystającym z aplikacji mobilnej – żappka, wymianę zebranych przy zakupach punktów - żappsów na wsparcie dla osób poszkodowanych przez powódź na południu Polski.

Zgromadzone punkty można wymienić na ”symboliczną cegiełkę”, która zostanie przekazana na pomoc ofiarom powodzi. Jak czytamy w opisie wsparcia w aplikacji, ”zebrane środki w całości zostaną przekazane w celu pomocy poszkodowanym w wyniku tragicznych wydarzeń na południu Polski”.

300 żappsów można wymienić na cegiełkę o nominale 1 zł. Jest dostępna również opcja wymiany 600 punktów na datek o wartości 2 zł oraz za 1000 żappsów można wesprzeć zbiórkę na kwotę 5 zł.

Dodatkowo Żabka w opisie informuje, że jeden użytkownik może przekazać tylko jedną cegiełkę danego nominału. Czyli w zbiórce zorganizowanej przez Żabkę, jedna osoba może przekazać pomoc wartą 8 zł. Sieć sklepów nie informuje w jaki sposób przekaże zgromadzoną pomoc.

image
"Cegiełka" o wartości 5 zł w aplikacji żappka
FOTO: fot. materiały redakcyjne

Podobne akcje rozpoczęły również pozostałe duże sieci handlowe w Polsce. Biedronka rozpoczęła akcję, dzięki której klienci sieci mogą się zaangażować w pomoc dla powodzian w trakcie codziennych zakupów. Detalista uruchomił zbiórkę pieniędzy na kasach, z której środki w całości zostaną przekazane do Polskiego Czerwonego Krzyża.

Natomiast Lidl zorganizował zbiórkę produktów najbardziej potrzebnych powodzianom. Jej partnerami są Caritas Polska i Federacja Polskich Banków Żywności. Zbierana będzie przede wszystkim żywność o długim terminie przydatności do spożycia oraz woda pitna. W sklepach zostaną wydzielone specjalne kosze, do których będzie można oddawać produkty.

23.04.2025 / 14:58
StoryEditor
Heineken ze spadkiem. Właściciel piwa Żywiec pod presją słabszego popytu i trudnych negocjacji z sieciami handlowymi
Grupa Heineken zanotowała spadek sprzedaży w I kw. 2025 r. Mimo to jej władze podtrzymują prognozy dotyczące zwiększenia zysku (fot. Shutterstock)

Grupa Heineken, holenderski koncern browarniczy sprzedała w I kw. 2025 r. 54,1 mln hektolitrów piwa, co oznacza spadek o 2,1 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Sprzedaż ucierpiała m.in. z powodu trudnych negocjacji cenowych z sieciami handlowymi i słabych wydatków konsumpcyjnych.

Dolf van den Brink, dyrektor generalny Grupy Heineken, wskazał, że spadki były częściowo spowodowane efektami kalendarzowymi, w tym m.in. późniejszymi świętami wielkanocnymi w t...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.04.2025 / 15:32
StoryEditor
Narasta napięcie pomiędzy hurtownikami a sklepami spożywczymi. Kiedyś to były żniwa, teraz to coraz większe ryzyko dla detalistów i hurtowni

Okres Wielkanocy w sektorze handlu tradycyjnie postrzegany jest jako czas wzmożonego popytu i wyższych przychodów, dziś coraz częściej staje się jednak dla przedsiębiorców z tej branży wyzwaniem. Wzrost presji na racjonalizację wydatków oraz utrzymująca się niepewność konsumentów sprawiają, że decyzje o zwiększonym zatowarowaniu i produkcji na okres świąteczny obarczone są wyższym ryzykiem inwestycyjnym i nie dają gwarancji zysku.

Handel detaliczny nadal zmaga się z rosnącym zaległym zadłużeniem – według danych BIG InfoMonitor i BIK, zaległości firm z sektora przekroczyły na koniec lutego br. 3,3 mld zł, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 04:41