25.01.2019 / 09:41
StoryEditor

Fast foody tracą przez zakaz handlu w niedziele

(Fot.MondayNews)
Wbrew przewidywaniom, sieci barów fast food nie korzystają na zakazie handlu w niedziele. W dni objęte zakazem młodzi konsumenci wybierają inne formy spędzania wolnego czasu, a jeśli idą do fast foodu, to raczej wybierają lokal wolnostojący niż działający na terenie centrum handlowego - wynika z analizy przygotowanej przez serwis MondayNews.

W niedziele handlowe placówki McDonald’s i KFC odwiedza blisko 60% konsumentów w wieku od 18 do 34 lat, a w pozostałe – ponad 40%. Ale w niektórych miastach dysproporcje są więk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.11.2025 / 12:00
StoryEditor
Minister Krajewski oficjalnie chce kupić sklepy Carrefoura. Powstanie państwowy gigant?
Krajewski oficjalnie chce przejęcia 750 sklepów Carrefoura. Powstanie państwowy gigant? (fot. Shutterstock + MRiRW)

Minister rolnictwa oficjalnie już zabiega, aby Krajowa Grupa Spożywcza przejęła 750 sklepów od Carrefoura. – Ma to szczególne znaczenie w obliczu dominacji zagranicznych sieci dyskontowych – uważa Stefan Krajewski.

W artykule przeczytasz:

  • Plan Ministerstwa Rolnictwa: repolonizacja handlu w obliczu dominacji dyskontów
  • Stefan Krajewski o konieczności ochrony polskiego rynku i rolników
  • Branża rolna popiera pomysł: UPEMI i Izby Rolnicze „za” przejęciem Carrefoura
  • Eksperci handlowi sceptyczni: POHiD ostrzega przed niską marżowością
  • Kto jeszcze chce kupić Carrefoura? Długa kolejka chętnych

Minister rolnictwa rekomenduje przejęcie sklepów Carrefour przez KGS

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi potwierdziło wcześniejsze doniesienia o rekomendacji przejęcia sieci sklepów Carrefour. Resort rolnictwa chciałby, aby 750 sklepów i 40 centrów dystrybucji francuskiej sieci przejęła Krajowa Grupa Spożywcza. Stefan Krajewski, minister rolnictwa skierował w tej sprawie list do ministra aktywów państwowych. Jest to zbieżne z pomysłem Marka Sawickiego, byłego ministra rolnictwa, który jako pierwszy wskazał na tę możliwość.

Minister Krajewski uważa, że przejęcie sklepów Carrefoura przez KGS pozwoli wzmacniać pozycję rolników na rynku. A jednocześnie zagwarantuje konsumentom łatwy dostęp do wysokiej jakości produktów pochodzących z polskich gospodarstw rolnych.

Krajewski: na rynku mamy dominację zagranicznych sieci dyskontowych

Stefan Krajewski w liście do Wojciecha Balczuna, ministra aktywów państwowych podkreśla, że kluczowe dla rozwoju polskiego rolnictwa jest m.in. stworzenie krajowego rynku handlowego.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.11.2025 / 18:10
StoryEditor
Polacy idą do Ukrainy! Ukraińscy konsumenci kupują coraz więcej w polskich sklepach internetowych
Granica polsko-ukraińska Krościenko-Smolnica (fot. Shutterstock)

Ukraiński rynek zakupów internetowych przyciąga coraz więcej polskich e-sklepów, które widzą w nim szansę na szybki wzrost sprzedaży. Statystyki dotyczące przesyłek zza granicy pokazują, że tamtejsi konsumenci coraz chętniej wybierają zagraniczne platformy. Co stoi za boomem, z którego korzystają polscy sprzedawcy?

Z danych przytoczonych przez "Rzeczpospolita" wynika, że w latach 2022-2024 wartość zagranicznych zamówień online w Ukrainie niemal się potroiła. Cytowane dane Państwowej Służby...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. grudzień 2025 15:00