24.02.2023 / 14:16
StoryEditor

Firmy, które opuściły Rosję po ataku na Ukrainę. Wbrew pozorom ich lista nie jest długa

Firmy handlowe i FMCG, które opuściły Rosję (materiały prasowe, Shutterstock, wiadomoscihandlowe.pl)
Od czasu ataku Rosji na Ukrainę słowo „wojna” pojawiło się w setkach tekstów opublikowanych w portalu wiadomoscihandlowe.pl. Konflikt stał się tragedią dla milionów ludzi. Wielu straciło życie lub miejsce do życia. Ogromna skala ludzkich tragedii i zniszczeń odegrała duże znaczenie na to, jak postrzegamy inwestycje zagraniczne w Rosji. Część przedsiębiorstw tam działających sprzedała lub zamknęła swoje odziały. Nie odbyło się to jednak na zbyt wielką skalę.

Z badania szwajcarskiego Uniwersytetu St.Gallen wynika, że jedynie 8,3 proc. z 1,4 tys. firm z Unii Europejskiej i G7 sprzedało przynajmniej jedno rosyjskie przedsiębiorstwo. Na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.07.2025 / 12:22
StoryEditor
Lidl musi zapłacić rywalowi za reklamy wprowadzające w błąd. Kwota idzie w miliony!
Sklep sieci Lidl we Francji (fot. mimpki/Shutterstock)

Sieć dyskontów Lidl musi zapłacić swojemu francuskiemu rywalowi z rynku handlu spożywczego 43 mln euro. To konsekwencja uznania przez sąd apelacyjny, że reklamy Lidla stanowiły czyn nieuczciwej konkurencji.

Francuskie media relacjonują, że paryski sąd nakazał Lidlowi (a konkretnie - jego francuskiemu oddziałowi) zapłatę wspomnianej kwoty na rzecz sieci Intermarche. Sąd dosze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.07.2025 / 10:36
StoryEditor
Chiński lider rynku sosów i przypraw wchodzi na giełdę w Hongkongu. Na co chce przeznaczyć środki z debiutu?
Chińska firma Foshan Haitian Flavouring and Food, specjalizująca się w produkcji sosów (na czele z sojowym) i przypraw chce poprawić swoją pozycję na arenie międzynarodowej (fot. Shutterstock)

Firma Foshan Haitian Flavouring and Food Company (znana też jako Haitian) z sukcesem zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Hongkongu. Akcje spółki rozeszły się jak świeże bułeczki, co pozwoliło ej pozyskać prawie 1,5 mld dolarów.

Foshan Haitian Flavouring and Food Company specjalizuje się w produkcji sosów (głównie sojowego i ostrygowego) oraz przypraw.

Jaką pozycję ma firma Foshan Haitian?

Jak i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. lipiec 2025 08:14