11.05.2022 / 19:37
StoryEditor

Starbucks nie chce się brzydko zestarzeć. Sieć tworzy własny metaverse, który ma być czymś więcej niż kupowaniem kawy za bitcoiny

Kawiarnia Starbucks w Ferguson (fot. mat. prasowe Starbucks)
Metaverse tworzony przez Starbucksa ma być doświadczeniem znacznie głębszym niż kupowanie kawy za wirtualne bitcoiny. NFT ma być przepustką do globalnej społeczności oferującej angażujące treści skupione wokół kawy. To kolejny światowy gigant biznesowy, który chce wykorzystać możliwości, które oferuje technologia blockchain. 

Nowa generacja internetu - Web3 - w ramach, której sieć Starbucks chce stworzyć swój wirtualny świat zbudowana jest w technologii blockchain, która opiera się na koncepcji decen...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.12.2025 / 12:51
StoryEditor
Alkohol tylko spod lady. Sprzedaż bezwitrynowa trunków obejmie wszystkie sklepy?
Alkohol tylko spod lady. Sprzedaż bezwitrynowa alkoholu obejmie wszystkie sklepy? (fot. Canva)

Jedna z organizacji biznesowych proponuje wprowadzenie sprzedaży bezwitrynowej alkoholu w handlu detalicznym. Ma to ograniczyć problem zakupu alkoholu pod wpływem impulsu. Na czym ma polegać sprzedaż bezwitrynowa alkoholu?

W artykule przeczytasz:

  • POPiHN chce wprowadzenia sprzedaży bezwitrynowej alkoholu w całym handlu
  • Rząd planuje zaostrzyć politykę dotyczącą promocji i sprzedaży alkoholu
  • Na czym ma polegać sprzedaż bezwitrynowa alkoholu w sklepach?
  • Większa ekspozycja to wzrost impulsywnych zakupów alkoholu
  • Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw – spór w rządzie?

POPiHN chce wprowadzenia sprzedaży bezwitrynowej alkoholu w całym handlu

Na początku grudnia 2025 r. w Sejmie odbył się Okrągły Stół, poświęcony kształtowi polityki alkoholowej w Polsce, który zorganizowała Fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR). W trakcie dyskusji Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) zaprezentowała propozycję wprowadzenia sprzedaży bezwitrynowej alkoholu. Co istotne, nowy standard ekspozycji trunków miałby dotyczyć całego handlu detalicznego, a nie jedynie stacji paliw.

Dr Leszek Wiwała, prezes POPiHN, podkreśla, że skuteczna polityka alkoholowa nie może polegać na selektywnych zakazach, lecz na działaniach, które zmniejszają presję impulsów i bodźców zakupowych.

Rząd planuje zaostrzyć politykę dotyczącą promocji i sprzedaży alkoholu

Ten pomysł to reakcja na propozycje Ministerstwa Zdrowia dotyczące zaostrzenia polityki dotyczącej promocji i sprzedaży alkoholu. Przypomnijmy, że rząd w przesłanym do konsultacji projekcie ustawy proponuje m.in. wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2025 / 11:38
StoryEditor
iLunch wkracza do Polski. Wiemy, kto stoi za tą siecią i jak duże ma ambicje
Retsauracje iLunch łaczą wysokiej jakości świeże posilki z szybkością sewrisu (fot. www.ilunch.lt)

Na polskim rynku debiutuje nowa sieć gastronomiczna iLunch, której lokale działają już na Litwie, Łotwie i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Marka ma ciekawy koncept, który opisuje mottem “Fast lunch, ale nie fast food” i ambitne plany ekspansji nad Wisłą.

W styczniu w Polsce zostanie otwarta pierwsza restauracja sieci iLunch, która łączy jakość świeżych posiłków z szybkością obsługi. Na pierwszą lokalizację wybrano Trójmiasto, a ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. grudzień 2025 16:39