Jesienią ub.r. produkty na bazie owadów jadalnych produkowane przez firmę FoodBugs trafiły do oferty Żabki Jush, czyli aplikacji, dzięki której mieszkańcy obecnie dwóch, a jeszcze niedawno sześciu miast w Polsce mogą zamawiać produkty z szybką (realizowaną w 15 minut) dostawą pod wskazany adres.
Żabka i FoodBugs rozszerzają współpracę
Teraz asortyment ten (obejmujący osiem produktów na bazie owadów jadalnych) został włączony do oferty supermarketu internetowego Delio (rozwijanego, podobnie jak Jush, przez należącą do Grupy Żabka spółkę Lite e-Commerce). Pozwala to przypuszczać, że Żabka jest z jego sprzedaży zadowolona.
Z rozszerzenia kooperacji z Grupą Żabka na pewno zadowolona jest firma FoodBugs. – Współpraca z supermarketem Delio idealnie wpisuje się w naszą wizję dotarcia do klientów otwartych na nowoczesne podejście do zakupów, w zgodzie ze środowiskiem – podkreśla Patryk Sienkiewicz, CEO FoodBugs.
Naszą misją jest popularyzacja żywności bazującej na owadach oraz zbudowanie świadomości wśród społeczeństwa o korzyściach płynących z włączania ich do diety. Pragniemy przełamać europejską barierę kulturową dotyczącą owadów jadalnych. Dzięki takim współpracom jak ta, jest to możliwe, a nasze produkty są dostępne dla każdego – dodaje.
Jakie sieci już przekonały się do żywności na bazie owadów?
Dodajmy, że FoodBugs to firma stosunkowo młoda – istnieje na rynku od 2021 r. i jest jednym z pierwszych podmiotów w Polsce zajmujących się produkcją oraz dystrybucją żywnością na bazie owadów przeznaczonych do spożycia dla człowieka.
Obecnie jej celem jest rozszerzenie dostępności tych produktów na rynku, poprzez wprowadzanie ich do oferty coraz większej liczby sklepów internetowych oraz stacjonarnych placówek detalicznych. To zadanie już udało się firmie FoodBugs nie tylko w przypadku Grupy Żabka, ale też sieci Carrefour, Auchan oraz SPAR, które wprowadziły te produkty do sprzedaży w wybranych placówkach.