16.10.2023 / 11:30
StoryEditor

Marki własne z różnych stron Europy w Targach Kielce. Poznają je kupcy z Polski i zagranicy

To już wiemy. Propozycje producentów przyciągają jakością i oryginalnością. 15 i 16 listopada w Targach Kielce na stoiskach pojawią się m.in. napoje detoksykujące, akcesoria do samochodów, żywność dla dzieci, opakowania na kosmetyki i karma dla zwierząt… Przedstawiciele sieci handlowych na Targi Marek Własnych do Kielc przyjadą między innymi z Niemiec, Czech, Włoch i Portugalii, a wśród nich będą eksperci z Intermarché i Społem.

Wyróżnikiem Targów Future Private Labels, jedynego w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenia poświęconego w całości markom własnym, są przygotowane i ustalone wcześniej grafiki spotkań. – Dla wystawców i kupców opracowujemy plany spotkań biznesowych. Dzięki temu producenci i dystrybutorzy prezentują produkty potencjalnym klientom. Kupcy zaś wybierają w ofercie dla nich dedykowanej – mówi Joanna Marcjan, zastępca wydziału targów w kieleckim ośrodku wystawienniczym. – Dla rozwoju segmentu marek własnych ta możliwość konkretnych spotkań jest cenna, przyśpiesza proces dotarcia do poszukiwanego kontrahenta, znalezienia nowego produktu i nowej drogi zbytu.  

image
FOTO: Aleksander Zielinski

Jak wynika z badań NielsenIQ, w maju tego roku wartość sprzedaży produktów private labels wzrosła we wszystkich kanałach sprzedaży średnio o 25,6 proc., podczas gdy wzrost sprzedaży produktów brandowych wyniósł 13,3 proc. - Targi Marek Własnych są więc okazją, by wykorzystać korzystny trend i rozwinąć skrzydła przez rozpoczęcie współpracy z sieciami handlowymi – przekonuje Jakub Nogaj, menedżer wydarzenia. 

Od żywności po opakowania na Targach Marek Własnych

Wśród wystawców są polskie, niemieckie, albańskie, litewskie, słowackie i estońskie firmy. Amtra z Sosnowca zaprezentuje kosmetyki i akcesoria do samochodów. Bio Planet z Wielkopolski przygotowuje ofertę produktów ekologicznych, jak makarony i płatki, bydgoski Maltex - wyroby z tworzyw sztucznych z przeznaczeniem dla dzieci i sektora AGD, zaś Novo-Pak z Mazowsza szykuje opakowania plastikowe na kosmetyki i artykuły spożywcze. Pupil Foods przywiezie karmę dla zwierzaków.

Niemieckie Nölken Hygiene Products przyjedzie z artykułami higieny, zaś PNZ – PRODUKTE pokaże ekologiczne farby. Kolejnym wystawcą jest albańska firma Lajthiza Invest, która oferuje wodę mineralną. Estońskie przedsiębiorstwo wypełni swoje stoisko bakaliami. Z kolei dla 10 słowackich firm zostanie zaaranżowana specjalna strefa, w której zaprezentują swoje produkty. Będą to m.in. napój o działaniu detoksykującym, regeneracyjnym i witalizującym firmy SPACElab, żywność dla niemowląt i produkty na bazie przecierów owocowych od NOVOFRUCT SK, pieczone rogaliki z nadzieniem od Frost. Ofertę przygotowuje TATRAKON, największa firma produkująca konserwy na Słowacji.

Ciekawą propozycją zarówno dla wystawców, jak i kupców będzie oferta samochodu elektrycznego klasy premium – NIO. 

Sieci supermarketów już na pokładzie Targów Marek Własnych

Wraz z listą wystawców, rośnie także grono kupców. Obecni będą przedstawiciele franczyzowej sieci supermarketów spożywczych Intermarché.

Udział w Targach Marek Własnych zapowiedzieli też specjaliści z Krajowej Platformy Handlowej Społem, która pracuje obecnie nad zwiększeniem o kilkadziesiąt procent listy asortymentowej produktów marki własnej.

Nie zabraknie sieci Lewiatan, która również intensyfikuje rozwój marek własnych oraz litewskiej Maximy, właściciela sieci supermarketów Stokrotka. Swoją obecność potwierdził także Empik.

Wśród kupców są też przedsiębiorcy z Niemiec, Czech, Włoch i Portugalii, a dzięki współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Izbą Handlu oraz Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji zainteresowanie udziałem stale rośnie. Aby wydobyć maksymalny potencjał biznesowy został wprowadzony program Hosted Buyers dla kupców z Polski i zagranicy.

Ważne dla marek własnych konferencje

Dopełnieniem targów 15 i 16 listopada będą Kongres Ekspansywnych Eksporterów oraz Forum Marek Własnych, które organizuje partner wydarzenia, firma Ewa- Bis. Prelekcje i debaty podczas Forum będą służyły rozwojowi branży i poruszą kluczowe dla niej zagadnienia. Specjaliści podejmą się dyskusji m.in. o dzisiejszej sytuacji marki własnej w handlu, jej roli w biznesie oraz w przyszłości.

Z kolei druga już edycja Kongresu Ekspansywnych Eksporterów to wydarzenie łączące sektor usług i instytucji publicznych dla eksporterów  z przedsiębiorcami – zarówno tymi, którzy już działają za granicą, poszukując nowych rynków -  jak i tymi, którzy nadal zastanawiają się czy spróbować swoich sił w eksporcie. Lista prelegentów zawiera najważniejsze nazwiska specjalistów w temacie handlu i eksportu.

image
FOTO: Materiał Partnera

Targi Marek Własnych Future Private Labels odbędą się 15 i 16 listopada w Centrum Kongresowym Targów Kielce.  O tym, jak wziąć udział, można przeczytać tutaj

25. kwiecień 2024 07:31