18.06.2024 / 11:06
StoryEditor

Maciej Kroenke, Strategy& Polska na RT2024: Większość sieci jest wciąż na etapie proponowania promocji na schab bez kości wegetarianom

Maciej Kroenke, partner, Strategy& Polska na kongresie Retail Trends 2024 (fot. Wiadomości Handlowe)
Czterech na dziesięciu konsumentów jest w stanie zmienić wszystko w swoich modelach zakupowych – przerzucić się na inną markę, inny sklep – jeśli dostanie lepszą cenę, trzech na dziesięciu aktywnie poszukuje promocji, a dwóch na dziesięciu porównuje programy lojalnościowe – podkreślał Maciej Kroenke, partner w Strategy& Polska podczas swojego wystąpienia w trakcie Retail Trends 2024.

– W czasach inflacyjnych, zwłaszcza w naszej części Europy, nie sprawdza się strategia codziennie niskich cen, ponieważ przy tak dużych ich wahaniach konsumenci nie są w stanie tych cen zapamiętać i ich porównać – przekonywał Maciej Kroenke, partner w Strategy& Polska podczas swojego wystąpienia w trakcie kongresu Retail Trends 2024.

Jak wyjaśniał, decyzje zakupowe nie są przez konsumentów podejmowane na podstawie racjonalnych przesłanek, ale na podstawie przekazów, jakie do nich dotrą. Stąd też walka o nich będzie się nadal toczyła w obszarze percepcji.

Ekspert ze Srategy& podkreślał, że sieci handlowe wreszcie zaczęły wykorzystywać analitykę danych i własne kanały dotarcia do klientów (ostatnia wojna cenowa między dyskontami różniła się od poprzednich tym, że po raz pierwszy na masową skalę wykorzystane w nich zostały aplikacje zakupowe).

Zastrzegał jednak, że retailerzy mają jeszcze sporo do zrobienia w zakresie wykorzystywania tych narzędzi do tego, żeby zdobyć szczegółową wiedzę o klientach oraz wyjść do nich z promocjami faktycznie dostosowanymi do ich potrzeb. Jak podkreślił, większość sieci jest wciąż na etapie, kiedy proponuje promocje na schab bez kości wegetarianom.

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl
09.09.2025 / 14:03
StoryEditor
Platforma Temu ma najwięcej użytkowników, Allegro zmniejsza dystans. Amazon na tle konkurencji wypada blado…
Sklepy internetowe zobowiązane są do podawania najniższej ceny z ostatnich 30 dni (Shutterstock)

Platforma e-commerce Temu w sierpniu ponownie okazała się liderem rankingu serwisów z największą liczbą rzeczywistych użytkowników. Drugie na podium Allegro zdołało jednak nieco odrobić stratę do chińskiego giganta. Na trzecim miejscu nadal znajduje się polski e-sklep monobrandowy, wyprzedzając kolejny chiński marketplace. Amazon w ogonie stawki i szybko traci.

Chiński marketpace Temu ma już w Polsce niemal 20 mln rzeczywistych użytkowników – w sierpniu ich liczba wzrosła w porównaniu z lipcem z 19 mln 907 tys. do ponad 19 mln 917 tys...

09.09.2025 / 15:15
StoryEditor
Prezes E.Leclerc: do 2030 roku zmodernizujemy wszystkie nasze sklepy. Dwa w nowej formule już możecie zobaczyć
Jean Philippe Magre prezes E. Leclerc Polska

Dwa hipermarkety sieci E.Leclerc przeszły gruntowną modernizację, w kolejce czekają kolejne. Jaki będzie harmonogram ich remontów i z jakimi wynikami sieć świętuje swoje 30-lecie na polskim rynku?

Sieć  E.Leclerc zadebiutowała w naszym kraju 30 lat temu - w 1995 r. Dziś liczy 36 sklepów wielkopowierzchniowych w 32 miastach i na terenie 13 województw. Prowadzi też stacje p...

14. wrzesień 2025 12:28