18.06.2024 / 11:06
StoryEditor

Maciej Kroenke, Strategy& Polska na RT2024: Większość sieci jest wciąż na etapie proponowania promocji na schab bez kości wegetarianom

Maciej Kroenke, partner, Strategy& Polska na kongresie Retail Trends 2024 (fot. Wiadomości Handlowe)
Czterech na dziesięciu konsumentów jest w stanie zmienić wszystko w swoich modelach zakupowych – przerzucić się na inną markę, inny sklep – jeśli dostanie lepszą cenę, trzech na dziesięciu aktywnie poszukuje promocji, a dwóch na dziesięciu porównuje programy lojalnościowe – podkreślał Maciej Kroenke, partner w Strategy& Polska podczas swojego wystąpienia w trakcie Retail Trends 2024.

– W czasach inflacyjnych, zwłaszcza w naszej części Europy, nie sprawdza się strategia codziennie niskich cen, ponieważ przy tak dużych ich wahaniach konsumenci nie są w stanie tych cen zapamiętać i ich porównać – przekonywał Maciej Kroenke, partner w Strategy& Polska podczas swojego wystąpienia w trakcie kongresu Retail Trends 2024.

Jak wyjaśniał, decyzje zakupowe nie są przez konsumentów podejmowane na podstawie racjonalnych przesłanek, ale na podstawie przekazów, jakie do nich dotrą. Stąd też walka o nich będzie się nadal toczyła w obszarze percepcji.

Ekspert ze Srategy& podkreślał, że sieci handlowe wreszcie zaczęły wykorzystywać analitykę danych i własne kanały dotarcia do klientów (ostatnia wojna cenowa między dyskontami różniła się od poprzednich tym, że po raz pierwszy na masową skalę wykorzystane w nich zostały aplikacje zakupowe).

Zastrzegał jednak, że retailerzy mają jeszcze sporo do zrobienia w zakresie wykorzystywania tych narzędzi do tego, żeby zdobyć szczegółową wiedzę o klientach oraz wyjść do nich z promocjami faktycznie dostosowanymi do ich potrzeb. Jak podkreślił, większość sieci jest wciąż na etapie, kiedy proponuje promocje na schab bez kości wegetarianom.

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl
18.04.2025 / 10:57
StoryEditor
BP Polska rozwija współpracę z siecią Auchan. W ciągu roku liczba stacji z sklepami Easy Auchan wzrosła niemal dwukrotnie

Nasze plany rozwoju sklepów partnerskich Easy Auchan związane są ze strategiczną rolą biznesu pozapaliwowego dla BP – komentuje Zbigniew Kudrycki, Convenience Partnership Delivery & CBM Lead, z BP Polska, dla portalu wiadomoscihandlowe.pl.

– Sklepy Easy Auchan znajdują się na 95 stacjach BP. W roku 2024 na 46 stacjach BP pojawiło się logo tej sieci. Nasze plany zakładają dalszy rozwój współpracy w kolejnych la...

28.04.2025 / 15:54
StoryEditor
Czy sklepy będą otwarte 2 maja? Godziny otwarcia sklepów w majówkę 2025
Czy sklepy będą otwarte 2 maja i w kolejne dni? Handel w majówkę 2025 (fot. archiwum)

Długi majowy weekend nie oznacza, że sklepy będą zamknięte przez kilka dni. Niektóre 30 kwietnia będą czynne znacznie dłużej. Sprawdzamy czy 2 maja zrobimy zakupy w Biedronce, Lidlu czy Dino. No i czy 4 maja będzie niedzielą handlową?

Z artykułu dowiesz się:

  • W jakich godzinach będą otwarte sklepy 30 kwietnia?
  • Gdzie zrobimy zakupy 1 i 3 maja?
  • Jakie są godziny otwarcia sklepów 2 maja 2025?
  • Czy 4 maja to niedziela handlowa?

Co najmniej cztery dni wolne od pracy w okresie długiego weekendu majowego to dla wielu standard. Niektórzy nawet wydłużają sobie wolne na 9 dni. A jak w okresie od 30 kwietnia do 4 maja będzie pracować handel?

W jakich godzinach będą otwarte sklepy 30 kwietnia? Biedronka robi maraton, a jak pracuje Lidl i Netto?

Majówka to okres grillowania, spotykania ze znajomymi i wyjazdów. A dla sieci handlowych jedne z kolejnych małych żniw. Dlatego część sieci handlowych będzie dłużej otwarta niż standardowo.

– W tym roku wracamy do sprawdzonego modelu działania z okresu pandemii i przychodzimy z elastycznym, rozwiązaniem dla wszystkich Polaków: 42-godzinnym maratonem zakupowym - deklaruje Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu sieci Biedronka.

W praktyce oznacza to, że sklepy sieci Biedronka we wtorek 29 kwietnia będą czynne od 5:30 aż do północy. Z kolei w środę 30 kwietnia 2025 r. Biedronka będzie czynna od godz. 0:00 - 23:30. Dopiero na pół godziny przed 1 maja (kiedy obowiązywać będzie świąteczny zakaz handlu) sklepy sieci zostaną zamknięte.

Więcej na ten temat w artykule: Biedronka zapowiada 42 godziny maraton zakupowy przed majówką.

Biedronka wydłużyła też pracę swoich sklepów w okresie od 24 do 27 kwietnia. Zupełnie inaczej do sprawy podchodzi jej główny rywal, czyli Lidl.

01. maj 2025 02:31