15.05.2024 / 09:17
StoryEditor

Retail Trends 2024. Kiedy konsument zacznie kupować? Jak będzie kupował? Czy cena już na zawsze będzie definiować zachowania zakupowe klientów sklepów?

Kongres Retail Trends 2023 otworzyło wystąpienie Aleksandry Przegalińskiej poświęcone AI. W  trakcie tegorocznej edycji wydarzenia wątek sztucznej inteligencji i jej wykorzystania w handlu także będzie powracał (fot. Wiadomości Handlowe) 
Zarówno producenci, jak i detaliści tworzą swoje strategie mając przed oczami konsumenta. Bloku poświęconego tematyce konsumenckiej nie mogło więc zabraknąć podczas tegorocznej edycji kongresu Retail Trends, który odbędzie się 18 czerwca br. Jakim zagadnieniom go poświęcimy i o co zapytamy ekspertów?

Consumer & Shopping Trends to jeden z siedmiu bloków tematycznych w ramach kongresu Retail Trends 2024. Jego program stworzyliśmy tak, aby dostarczał wiedzy o aktualnych potrzebach i zachowaniach zakupowych konsumentów, ale przede wszystkim pozwalał je przewidywać, a nawet kreować.

Strategie cenowe i marketingowe na nowe czasy

Na tej scenie zajmiemy się ceną i strategiami cenowymi detalistów, które tak mocno kształtują zachowania klientów sklepów w ostatnich miesiącach. Temat przedstawi dr Maciej Kraus, partner Movens Capital jeden ekspertów ds. strategii cenowych i pricingu.

W trakcie tego bloku pochylimy się także nad kwestią wierności konsumenckiej, o którą obecnie producenci i sieci detaliczne muszą zabiegać bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Tej tematyce będzie poświęcona debata "Lojalność w czasach AI i nowych technologii, czyli marketing nowej generacji”.

Wspólnie z uczestnikami tej debaty przeanalizujemy potencjał, jaki sztuczna inteligencja i aplikacje zakupowe wnoszą do walki o utrzymanie klienta. Zastanowimy się również nad tym jak sprawić, żeby relacje konsumentów z markami były bardziej osobiste, a tym samym pogłębiały ich związek z nimi.

Jak Żabka, Biedronka, Netto i Ikea zdobywają klientów?

Jednym z punktów programu będzie fireside chat "Pokolenie Żabki, pokolenie Biedronki”, w którym zapytamy przedstawicieli tych dwóch sieci, jak udało im się zmienić zachowania całych rzesz klientów, oraz jakie wykorzystywali w tym celu narzędzia.

Kolejny fireside chat "Skandynawski styl życia, czyli jak Ikea i Netto rozkochały w sobie Polaków” poświęcimy „zbadaniu” fenomenu skandynawskich sieci, które skradły serca milionów Polaków, ale też konsumentów w innych krajach.  Uczestniczkami tej rozmowy będą: Anna Paszt, dyrektor marketingu w Netto Polska oraz Katarzyna Jaros-Puzio, interior design country leader w Ikea Retail.

Retail Trends 2024. Gdzie i kiedy?

Tegoroczna edycja kongresu Retail Trends, organizowanego cyklicznie przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę portalu wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”) odbędzie się 18 czerwca w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie.

Więcej informacji na temat Retail Trends 2024 można znaleźć na stronie: www.retailtrends.pl

Agendę kongresu można znaleźć pod tym linkiem: https://retailtrends.pl/program/

Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na kongres Retail Trends 2024

12.08.2025 / 16:26
StoryEditor
Kaufland przechytrzy Biedronkę i Lidla. Sieć wie, jak przekonać klientów, aby ominęli sklepy konkurentów i jechali prosto do jej supermarketów
Logo sieci Kaufland (Shutterstock)

Stefan Hoppe, do sierpnia prezes Kaufland Polska, obecnie szef Kaufland Niemcy, mówi o tym, na jakie produkty chce stawiać polski oddział sieci, w jaki sposób budować rozpoznawalność i lojalność w oczach konsumenta oraz jak przyciągnąć nowe grupy kupujących.

Wywiad ze  Stefan Hoppe został opublikowany na portalu wiadomoscihandlowe.pl w pełnej wersji na początku maja 2025 r. Możesz przeczytać go tutaj.

Czy w jakiejś dającej si...

11.08.2025 / 15:49
StoryEditor
Carrefour rozwija ofertę usług dodatkowych w Polsce. Partner jest międzynarodowy
Finestrat, Spain - March 9, 2018Carrefour logo in Finestrat Spain.

Carrefour Polska rozszerza ofertę usług dodatkowych w swoich sklepach. Sieć nawiązała właśnie partnerstwo z firmą kurierską DPD, dzięki któremu klienci zyskali możliwość odbioru i nadawania przesyłek tej firmy przy okazji codziennych zakupów we wszystkich hiper- i supermarketach w Polsce.

Dzięki nawiązaniu współpracy z DPD, klienci mogą teraz odbierać i nadawać przesyłki tego operatora w swoich sklepach Carrefour, przy okazji codziennych zakupów, bez koni...

16. sierpień 2025 12:50