05.01.2024 / 14:29
StoryEditor

Znakowanie warzyw i owoców w sklepach wciąż pozostawia dużo do życzenia. Z jakością nie jest tak źle

Ostatnia kontrola przeprowadzona przez IJHARS wykazała nieprawidłowości w zakresie jakości i znakowania owoców oraz warzyw w prawie 40 proc. sklepów (fot. Shutterstock)
60 mln kary dla sieci Biedronka nałożonej na nią swego czasu przez UOKiK za nieprawidłowe znakowanie warzyw i owoców zdaje się nie przemówiła właścicielom sklepów do wyobrazić. Do takiego wniosku skłaniają wyniki ostatniej kontroli przeprowadzonej przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.

Specjaliści z podległej Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) skontrowali w III kwartale minionego roku łącznie 2...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.05.2025 / 16:08
StoryEditor
Europejczycy zaciskają pasa. Ale 28 proc. Polaków zwiększa wydatki
Beznadzieje nastroje konsumenckie w Europie.Większość zaciska pasa. Ale 28 proc. Polaków zwiększa wydatki (fot. Pexels/Max Fischer) 

Z raportu Consumer Navigator wynika, że aż połowa konsumentów w Europie obcina swoje wydatki. Ale w Polsce trend jest zupełnie inny. Jakie są nastroje konsumenckie w Polsce i innych krajach UE? Kto w handlu na tych trendach korzysta?

Z artykułu dowiesz się:

  • Raport o nastrojach konsumenckich na największych rynkach w Europie
  • Polacy są większymi optymistami niż inni Europejczycy
  • Europejczycy zaciskają pasa, a Polacy chcą wydawać więcej
  • Konsumenci bardziej kontrolują wydatki. Kto w handlu na tym korzysta? 
  • Jak różni się nastawienie konsumentów w zależności od wieku?

Badanie nastrojów konsumenckich na największych rynkach w Europie

Grupa marketingowa dentsu przeprowadziła badanie Consumer Navigator, które objęło pięć czołowych rynków europejskich: Polskę, Wielką Brytanię, Francję, Hiszpanię i Włochy.

Badanie pozwala porównać perspektywy konsumentów w różnych krajach w kontekście niepewności ekonomicznej i rosnących kosztów życia – wyjaśnia Agata Szymańska, Insights & Strategy Director w dentsu Polska.

Raport pokazuje również jak konsumenci reagują na obecną sytuację gospodarczą, jakie mają nastroje i w jaki sposób zmieniają swoje codzienne nawyki zakupowe.

Negatywna ocena stanu gospodarki. Ale Polacy są większymi optymistami niż inni Europejczycy

 – Choć ogólne nastroje w Europie są raczej pesymistyczne, to Polacy na tle innych narodowości wykazują nieco większy spokój – wskazuje Agata Szymańska.

Znajduje to potwierdzenie w liczbach. Bo chociaż 55 proc. konsumentów w Polsce źle ocenia stan gospodarki, to w innych społeczeństwach nastroje są znacznie bardziej pesymistyczne. We Francji i Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi odpowiednio 81 proc. i 80 proc.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.05.2025 / 10:22
StoryEditor
Piwny potentat z karą od UOKiK. Producent ma problem z zatorami płatniczymi
Piwo Carlsberg (fot. Fot. Mat. Prasowe)

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę Carlsberg Supply Company Polska karę w wysokości 70 tys. złotych za opóźnienia w płatnościach.

– Zatory płatnicze to jeden z większych problemów polskiej gospodarki. To również przeszkoda w prowadzeniu działalności, zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorców, bowiem podnosi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. maj 2025 09:32