Badanie nastrojów konsumenckich na największych rynkach w Europie
Grupa marketingowa dentsu przeprowadziła badanie Consumer Navigator, które objęło pięć czołowych rynków europejskich: Polskę, Wielką Brytanię, Francję, Hiszpanię i Włochy.
– Badanie pozwala porównać perspektywy konsumentów w różnych krajach w kontekście niepewności ekonomicznej i rosnących kosztów życia – wyjaśnia Agata Szymańska, Insights & Strategy Director w dentsu Polska.
Raport pokazuje również jak konsumenci reagują na obecną sytuację gospodarczą, jakie mają nastroje i w jaki sposób zmieniają swoje codzienne nawyki zakupowe.
Negatywna ocena stanu gospodarki. Ale Polacy są większymi optymistami niż inni Europejczycy
– Choć ogólne nastroje w Europie są raczej pesymistyczne, to Polacy na tle innych narodowości wykazują nieco większy spokój – wskazuje Agata Szymańska.
Znajduje to potwierdzenie w liczbach. Bo chociaż 55 proc. konsumentów w Polsce źle ocenia stan gospodarki, to w innych społeczeństwach nastroje są znacznie bardziej pesymistyczne. We Francji i Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi odpowiednio 81 proc. i 80 proc.