21.05.2025 / 16:08
StoryEditor

Europejczycy zaciskają pasa. Ale 28 proc. Polaków zwiększa wydatki

Beznadzieje nastroje konsumenckie w Europie.Większość zaciska pasa. Ale 28 proc. Polaków zwiększa wydatki (fot. Pexels/Max Fischer) 

Z raportu Consumer Navigator wynika, że aż połowa konsumentów w Europie obcina swoje wydatki. Ale w Polsce trend jest zupełnie inny. Jakie są nastroje konsumenckie w Polsce i innych krajach UE? Kto w handlu na tych trendach korzysta?

Z artykułu dowiesz się:

  • Raport o nastrojach konsumenckich na największych rynkach w Europie
  • Polacy są większymi optymistami niż inni Europejczycy
  • Europejczycy zaciskają pasa, a Polacy chcą wydawać więcej
  • Konsumenci bardziej kontrolują wydatki. Kto w handlu na tym korzysta? 
  • Jak różni się nastawienie konsumentów w zależności od wieku?

Badanie nastrojów konsumenckich na największych rynkach w Europie

Grupa marketingowa dentsu przeprowadziła badanie Consumer Navigator, które objęło pięć czołowych rynków europejskich: Polskę, Wielką Brytanię, Francję, Hiszpanię i Włochy.

Badanie pozwala porównać perspektywy konsumentów w różnych krajach w kontekście niepewności ekonomicznej i rosnących kosztów życia – wyjaśnia Agata Szymańska, Insights & Strategy Director w dentsu Polska.

Raport pokazuje również jak konsumenci reagują na obecną sytuację gospodarczą, jakie mają nastroje i w jaki sposób zmieniają swoje codzienne nawyki zakupowe.

Negatywna ocena stanu gospodarki. Ale Polacy są większymi optymistami niż inni Europejczycy

 – Choć ogólne nastroje w Europie są raczej pesymistyczne, to Polacy na tle innych narodowości wykazują nieco większy spokój – wskazuje Agata Szymańska.

Znajduje to potwierdzenie w liczbach. Bo chociaż 55 proc. konsumentów w Polsce źle ocenia stan gospodarki, to w innych społeczeństwach nastroje są znacznie bardziej pesymistyczne. We Francji i Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi odpowiednio 81 proc. i 80 proc.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.05.2025 / 14:16
StoryEditor
Apap Extra może zagrażać zdrowiu i życiu. Jest nakaz wycofywania ze sprzedaży partii tego znanego leku przeciwbólowego

Firma US Pharmacia musi wycofać z rynku serię leku Apap Extra. Decyzję w tej prawie podjął Główny Inspektor Farmaceutyczny (GIF), który wskazał, że przy wytwarzaniu jednej z partii leku Apap Extra doszło do nieprawidłowości. Co dokładnie się wydarzyło?

Popularny lek Apap Extra pomaga w walce z różnymi rodzajami bólu, a także jest wykorzystywany przez konsumentów m.in. przy w leczeniu przeziębienia i grypy, bóli głowy, migren, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.05.2025 / 09:00
StoryEditor
TOP10 tygodnia: Dino, Żabka, Eurocash, deregulacje Rafała Brzoski, Stokrotka, Castorama
Najważniejsze wydarzenia w branży handlowej (fot. materiały prasowe/Shutterstock/materiały własne)

Ostatni tydzień w handlu przyniósł wiele ciekawych wydarzeń i wiadomości. Swoje wyniki przedstawiły m.in. Dino, Biedronka, Eurocash i Stokrotka. Do tego poznaliśmy propozycje ws. podatku VAT zespołu do deregulacji kierowanego przez prezesa InPost, Rafała Brzoskę. Dowiedzieliśmy się również, jakie plany na najbliższe miesiące ma Żabka.

1. Dino łapie zadyszkę? Co takiego uderzyło w sprzedaż LfL sieci supermarketów z Krotoszyna?

W I kwartale 2025 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 7,4 mld zł i b...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. maj 2025 16:09