17.03.2021 / 13:00
StoryEditor

Batony Knoppers Kokosowy i Orzeszki ziemne wyróżnione przez konsumentów

Batony Knoppers orzeszki ziemne (WH)
Batony zdobyły uznanie wśród klientów i otrzymały srebrny medal w badaniu Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów. Po znakomitym przyjęciu Batona Orzechowego marki Knoppers, w maju 2020 roku firma Storck wprowadziła na polski rynek kolejne dwie nowości. 

Były nimi baton z chrupiącym wafelkiem, kremem kokosowym i delikatnymi wiórkami kokosowymi w karmelu oraz baton z chrupiącym wafelkiem, kremem orzechowym z orzeszkami ziemnymi w karmelu. Produkty sprzedawane są pojedynczo i w trójpakach.

– Spodziewaliśmy się dobrego przyjęcia nowych batonów marki Knoppers i srebrny medal w plebiscycie Najlepszy Produkt 2021 – Wybór Konsumentów to potwierdza. Cieszymy się, że nasze produkty ponownie zostały docenione przez kupujących, bo to z myślą o nich je tworzymy. 

Jest to dla nas szczególnie ważne wyróżnienie, ponieważ potwierdza, że wszystkie nasze działania a szczególnie dbałość o jakość produktów są zauważane. Batony Knoppers to przekąska prawdziwie innowacyjna, pełna pysznych i wartościowych składników, jednocześnie lekka i energetyczna, idealna na wycieczce, po treningu czy podczas przerwy w pracy – mówi Aneta Bargenda, kierownik grupy marek, Storck.

Celem badania Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów, realizowanego przez wydawcę „Wiadomości Handlowych” cyklicznie od dziesięciu lat, jest wyłonienie topowych nowości wprowadzonych na rynek w minionych 12 miesiącach. W tym roku były to produkty, które pojawiły się w sprzedaży w okresie pomiędzy początkiem września 2019 roku a końcem września roku 2020.

Badaniem objęte są wyłącznie propozycje nowe albo odświeżone wersje wyrobów już istniejących. Unikatowa formuła projektu oraz fakt, że znak Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów umieszczony na opakowaniach wyrobów faktycznie zachęca klientów do ich zakupu, sprawia, że cieszy się on dużą popularnością. Rokrocznie do udziału w badaniu zgłasza się kilkadziesiąt firm działających w branżach spożywczej, chemicznej i kosmetycznej. Daje to w sumie kilkuset pretendentów do tytułu Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów.

W ostatniej edycji rankingu, która przypadła na niełatwy czas pandemii, ich grono wcale nie było mniejsze niż zazwyczaj. Badanie objęło 252 produkty i linie produktowe, które zostały przyporządkowane do 49 kategorii.

Tegoroczne badanie jak zawsze przeprowadził renomowany, głęboko osadzony w branży FMCG instytut GfK Polonia. Produkty, które otrzymały tytuł najlepszych i medale od złotego do brązowego, wybrało grono najsurowsze z możliwych – sami konsumenci. 

30.07.2025 / 09:02
StoryEditor
Jak Labubu podbiła świat? Chińska zabawka zawładnęła rynkiem i mediami społecznościowymi

Z charakterystycznym uśmiechem i spiczastymi uszami, Labubu stało się jedną z najczęściej komentowanych i najchętniej kupowanych zabawek początku 2025 roku. Figurka, która rozpoczęła swoją popularność w Chinach, dziś jest globalnym fenomenem, który rozlał się po całym internecie i świecie mody. Jak wygląda prawdziwa skala tego trendu?

Zabawka zaprojektowana przez artystę z Hongkongu, Kasinga Lunga, i wyprodukowana przez firmę Pop Mart, stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych gadżetów kolekcjonerskich o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.07.2025 / 14:50
StoryEditor
Sieć MarketVita rośnie jak na drożdżach. W krótkim czasie przybyło 30 sklepów
Sieć MarketVita ma już 175 sklepów (fot. MarketVita)

Polska sieć franczyzowa MarketVita bardzo szybko rozwija się na południu Polski. W kilka miesięcy sieć sklepów spożywczych powiększyła się o 30 punkty. Jakie są jej plany ekspansji?

W artykule przeczytasz: 

  • Sieć MarketVita ma już 175 sklepów
  • MarketVita umacnia się na Śląsku
  • Marki własne kluczowe dla sieci
  • MarketVita dostosowuje asortyment do potrzeb klientów. Żołnierze USA idealnym przykladem

Sieć MarketVita ma już 175 sklepów

Spółka MarketVita poinformowała, że na początku lipca 2025 roku jej sieć liczyła już 175 sklepów. Placówki są zlokalizowane w trzech województwach: podkarpackim, małopolskim i w ostatnim czasie śląskim. 

Co prawda MarketVita nie ma się na razie co równać z największymi sieciami franczyzowymi w Polsce, ale i tak jej rozwój jest imponujący. Polska sieć franczyzowych sklepów spożywczych MarketVita powstała w 2020 roku i pod tym szyldem działało zaledwie 11 sklepów. W połowie 2021 roku było ich 30. A pod koniec 2024 roku funkcjonowało już 146 sklepów z logo MarketVita. Przez pierwsze sześć miesięcy 2025 roku do sieci dołączyło kolejnych 29 placówek.

MarketVita umacnia się na Śląsku.

W ostatnich tygodniach szyld MarketVita pojawił się w Zawierciu, Sosnowcu, Katowicach oraz Chorzowie. To tylko potwierdza, że w ostatnim czasie sieć postawiła na ekspansję na Śląsku. Jest to możliwe dzięki uruchomieniu w 2024 roku nowego oddziału hurtowni Orzełek w Katowicach. Jest to hurtownik, który jest głównym dostawcą produktów do sieci sklepów MarketVita.

– Cieszymy nas, że model oparty na polskim kapitale i dostosowaniu do lokalnych potrzeb detalistów spotyka się z bardzo dobrym przyjęciem także na Śląsku – mówi Marzena Wilk, Dyrektor Rozwoju MarketVita.

Sieć dalej planuje rozwijać się w południowej i południowo-wschodniej Polsce. W tym roku ma działać już ponad 200 sklepów z logo MarketVita.

Marki własne kluczowe dla MarketVita

Sieć cały czas zamierza także rozwijać marki własne. Pod koniec 2024 r. miała ich już ponad 300 w swojej ofercie.

­– Produkty marek własnych to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy oczekują jakości w przystępnych cenach, szczególnie w obliczu skutków inflacji w ostatnich latach. To dopiero początek – planujemy dalsze rozszerzanie tej oferty – dodaje Anna Maksymiuk, dyrektor handlowy MarketVita.

Sieć oferuje franczyzobiorco trzy możliwe formaty sklepów do prowadzenia:

  • MarketVita,
  • MarketVita Express  
  • MiniVita

Sklepy MarketVita dostosowują asortyment do potrzeb klientów

Jak zapewnia Andrzej Figiel, dyrektor rozwoju sieci MarketVita​, sieć dostosowuje się do oczekiwań klientów. Doskonałym przykładem takiej strategii było podejście do dość specyficznych klientów jakimi byli amerykańscy żołnierze stacjonujący w bazie pod Rzeszowem.

– Amerykanie stali się stałymi klientami, często odwiedzali nasze placówki, co miało przełożenie na obroty. Podczas ich obecności wartości koszyków często były wyższe od średniej, a wrażliwość cenowa i zakupy w promocji niższe. Wsłuchiwaliśmy się w ich potrzeby. Każdy sklep elastycznie dostosowuje ofertę do lokalnych potrzeb – nasz model franczyzy pozwala na takie podejście i je promuje. W lokalizacjach, gdzie widoczny był napływ klientów z USA, dbaliśmy, by w ofercie były produkty popularne w tym kraju, takie jak masło orzechowe, sosy BBQ, Jack Daniel‘s czy szerszy wybór wołowiny wysokiej klasy – mówił Andrzej Figiel w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi.

image

Sieć Pokusa kusi nowych franczyzobiorców. Oto jej plany na rozwój [WYWIAD]

01. sierpień 2025 11:30