27.06.2022 / 15:33
StoryEditor

Jak zwiększyć zyski dzięki remodelingowi? #ColoursFactoryMasterclass

Chociaż rynek zakupów online stale rośnie, sklepy stacjonarne nadal mają ogromną przewagę. Według badań Retail Doctor konsumenci bardzo cenią fizyczny kontakt z marką. Zakupy online nie są w stanie zastąpić doświadczeń zakupowych, oferowanych przez sklepy. Czy wiesz, jak wykorzystać tę przewagę?

Zakupy stacjonarne stwarzają bliższą relację z odbiorcą i zwiększają zaufanie do firmy. Angażują zmysły i emocje, dzięki czemu lepiej zapadają w pamięć. Umiejętnie zaprojektowana przestrzeń sklepowa istotnie zwiększa sprzedaż i tworzy pozytywne skojarzenia z marką.

Sklep stacjonarny daje ogromne możliwości — możemy klienta inspirować, wpływać na jego emocje, a także skierować jego uwagę na to, co jest dla nas ważne. Duże znaczenie ma także to, że podczas zakupów w sklepach stacjonarnych, klienci zazwyczaj kupują więcej, niż zamierzali.

Dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu przestrzeni sklepowej skierujemy uwagę odbiorców na dane produkty i zachęcimy ich do zakupu kolejnych. Sekret tkwi w świadomym wykorzystaniu tajników remodelingu i merchandisingu.

Kreowanie doświadczeń Klientów (materiał partnera)

Jak sprawnie przeprowadzić remodeling?

Warto opracować dokładny plan, tak aby nie zaburzyć pracy sklepów. Harmonogram prac jest szczególnie ważny, jeśli planujemy równoczesną przebudowę kilku przestrzeni. Dobrym pomysłem jest stopniowy remodeling, wprowadzany w godzinach otwarcia sklepu. Dzięki takiemu rozwiązaniu wzbudzimy zainteresowanie u klientów, do tego zachowamy płynność przychodów. Co jest szczególnie ważne przy przeprowadzaniu remodelingu?

  • Komunikacja. Poinformuj klientów i pracowników o planowanych zmianach. Podaj zakres, daty i etapy prac. Dzięki temu unikniesz chaosu, a każdy zdąży się przygotować do zmian.
  • Koordynacja prac. Stwórz harmonogram działań — podziel je na etapy i nadaj im priorytety. To ułatwi mierzenie wydajności i uporządkuje działania.
  • Planowanie pracy. Zaplanuj prace, uwzględniając ruch, porę roku i godziny pracy sklepów. Przemyśl, czy wolisz przebudowę w tle, czy zdecydujesz się na prace poza godzinami otwarcia.
  • Bezpieczeństwo. Upewnij się, że prace będą przeprowadzane z troską o bezpieczeństwo pracowników i klientów. Jeśli przeprowadzasz remodeling w czasie pracy sklepów, wyznacz strefy ruchu i zastosuj odpowiednie oznaczenia.

Planując nowy układ sklepu, warto korzystać ze sprawdzonych elementów merchandisingu. Dobrze zaprojektowana przestrzeń handlowa zwiększa komfort kupujących, a tym samym przychody firmy. Planując remodeling, zaplanuj ścieżki klienta, oświetlenie i spójną kolorystykę. Zadbaj o przejrzysty układ asortymentu i wykorzystaj moc marketingu sensorycznego.

Kreuj doświadczenia klientów

Umiejętnie zaprojektowana przestrzeń handlowa zwiększy zaangażowanie i zadowolenie klientów oraz przełoży się na konkretne zyski. Spójny wizualnie, przejrzysty i komfortowy sklep stacjonarny pozwoli klientom zanurzyć się w świat marki — taki efekt jest nieosiągalny w przypadku sklepów online. To wszystko pozwala zbudować istotną przewagę konkurencyjną. Chcesz wiedzieć więcej o remodelingu i merchandisingu? Konkretne wskazówki i inspiracje znajdziesz na blogu i social mediach Colours Factory.

Jeśli szukasz pomocy w druku i montażu, chętnie podzielimy się swoją wiedzą. Od lat przeprowadzamy remodeling największych sieci handlowych. Wiemy, jak zaplanować, skoordynować i przeprowadzić prace, tak aby nie zaburzyć pracy sklepu. Znajdź pomysł na przebudowę sklepu, my zajmiemy się resztą. 

Co robimy?

  • Od ponad 15 lat drukujemy dla biznesu w Polsce i za granicą.
  • Drukujemy, koordynujemy, wysyłamy i montujemy. 
  • Na co dzień pracujemy z największymi siecami handlowymi, ale mamy ofertę także dla małych i średnich firm.
  • Wysyłamy oferty w 48 do 78 godzin od zapytania.
  • Mamy imponujące zaplecze maszyn, dzięki czemu sprawnie realizujemy nawet najbardziej wymagające zlecenia.
  • Mamy stały dostęp do surowców, przez co realizujemy wszystko na czas.
  • Wszystkie prace dopasowujemy do potrzeb klienta i na bieżąco raportujemy.
  • Mamy ogromne doświadczenie w przebudowach sklepu, chętnie doradzamy i dzielimy się wiedzą.
  • Przeprowadzamy remodeling zarówno w godzinach otwarcia sklepu, jak i po jego zamknięciu.
  • Znamy się na swojej pracy, zajmiemy się wszystkim, byś Ty nie musiał/musiała.

O autorze:
Sebastian Śnieciński CMO w Grupie Colours Factory, tworzy i wdraża strategie osnute planami dla marek takich jak Drukomat.pl i Colours Factory. Lubi ludzi, dźwięki, fotografie, nowe media i technologie. Od zawsze uzależniony od kreatywnej pracy, muzyki, a od jakiegoś czasu też od Instagrama.

Sebastian Śnieciński (materiał partnera)


 

08. maj 2024 05:46