07.10.2025 / 13:29
StoryEditor

Polscy konsumenci aktywnie ograniczają wydatki na żywność. Przemyślane zakupy wyróżniają nas na tle innych krajów regionu [LICZBY]

Polscy konsumenci aktywnie ograniczają wydatki na żywność (Shutterstock)

Jak wynika z raportu PwC " Smak, cena, świadomość: Mapa wyborów konsumenckich Polaków", Polacy aktywnie kontrolują swoje wydatki na żywność. Nie oznacza to wyłącznie polowania na najniższe ceny i promocje. Liczą się też racjonalne decyzje zakupowe.

Nie kupuję pod wpływem impulsu!

Polscy konsumenci aktywnie kontrolują wydatki na żywność. Blisko połowa wykorzystuje zapasy i planuje posiłki, aby unikać impulsywnych zakupów...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.09.2025 / 00:05
StoryEditor
Aldi zanotował rekordową stratę w Polsce. Dyskonter planuje jednak przyspieszenie ekspansji i inwestycje w kasy samoobsługowe
Na zdj. sklep sieci Aldi Nord (fot. Tobias Arhelger/Shutterstock)

Aldi w 2024 roku odnotowało stratę netto na polskim rynku przekraczającą 518 milionów złotych. Mimo to, sieć planuje dynamiczną ekspansję, otwierając rekordową liczbę sklepów i inwestując w nowe technologie. Jakie plany ma niemiecki dyskonter dla polskiego rynku?

Aldi pod kreską – ponad 518 mln zł straty

Aldi w 2024 roku odnotowało znaczącą stratę netto w wysokości ponad 518 milionów zł. Ten wynik finansowy, choć na pierwszy rzut ok...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.09.2025 / 11:51
StoryEditor
Dyskonty biją inne formaty na głowę. Zdecydowali o tym młodzi klienci
Osoby w wieku 18-25 lat zdecydowanie najczęściej robią codzienne zakupy w dyskontach

Aż 63,3 proc. Polaków w wieku 18-25 lat najczęściej w dyskontach robi bieżące zakupy. Inne formaty handlowe pozostają daleko w tyle za nimi - drugi wynik w rankingu jest już jednocyfrowy.

Z artykułu dowiesz się:

  • Kto kupuje w dyskontach?
  • Gdzie młodzi Polacy robią zakupy?
  • Przywiązanie klientów do marki czy formatu sklepu
Według badania UCE Research i ...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07. październik 2025 13:32