W maju klienci częściej odwiedzali sklepy niż przed rokiem
Z najnowszego raportu firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy UCE Research o nawykach klientów sklepów spożywczych wynika, że w maju Polacy znacznie częściej odwiedzali placówki niż przed rokiem. W maju 2025 r. liczba wizyt w ujęciu rok do roku wzrosła w:
- sklepach convenience o 8,2%,
- w hipermarketach – o 8,1%,
- w dyskontach – o 4,7%,
- w supermarketach – o 2,7%.
Weronika Piekarska, współautorka raportu z Proxi.cloud zwraca uwagę, że najnowsze badania sugerują, że konsumenci w coraz większym stopniu cenią sobie wygodę i bliskość zakupów, jak i dostęp do szerokiego asortymentu w jednym miejscu.
– Coraz bardziej liczy się więc elastyczność formatu, a nie jego rozmiar. Konsument chce kupować tam, gdzie jest mu w danym momencie najwygodniej i najkorzystniej, zwłaszcza że obecnie atrakcyjnymi ofertami walczą o niego nie tylko dyskonty, ale i pozostałe formaty – dodaje ekspertka.