20.12.2021 / 12:21
StoryEditor

Kantar: 60 proc. Polaków ograniczy wigilijne dania do mniej niż 12. Powodem ceny i niemarnowanie żywności

(Unsplash.com)
U ponad 60 proc. Polaków w Wigilię pojawi się mniej niż 12 potraw, a na co trzecim stole dania dostosowane będą do szczególnej diety. Ponad ¼ Polaków planuje Wigilię ze skromnie zastawionym stołem, a decyzja ta podyktowana jest nie tylko rosnącymi cenami żywności, ale także chęcią przeciwdziałania marnotrawstwu jedzenia – wynika z badań instytutu Kantar dla Carrefour Polska.

Okres Bożego Narodzenia niezmiennie kojarzy się ze spotkaniami w gronie najbliższych. Większość osób planuje w tym roku podtrzymać tradycję wspólnego świętowania – najwięcej osó...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.05.2024 / 10:20
StoryEditor
To już pewne: Getir wychodzi z Europy i z USA. Próbował konsolidować branżę q-commerce, a teraz sam się ewakuuje
Na zdj. kurier platformy Getir (fot. FOTMA/Shutterstock)
Getir, który próbował stać się największym w Europie graczem na rynku ekspresowych dostaw artykułów spożywczych do domu, całkowicie wycofuje się z kontynentu. Q-commerce‘owa firma rezygnuje z walki na wszystkich rynkach zagranicznych i działać będzie wyłącznie na terenie rodzimej Turcji.

To smutny "koniec" (w Europie) gracza, który jeszcze dwa lata temu pozyskiwał finansowanie na rozwój od inwestorów przy waluacji na poziomie aż 12 mld dolarów. Getir, którego ko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.05.2024 / 08:34
StoryEditor
Dino grozi dalsza erozja marż? Analityk wskazuje, co czeka polską sieć supermarketów w 2024 r.
Na zdj. Dino w Zbąszynie (fot. Dino)
Analityk DM BOŚ Jakub Viscardi spodziewa się w 2024 r. niskiego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej Dino. Zakłada też 10-proc. wzrost rok do roku liczby uruchamianych nowych sklepów. Jak powinno się to przełożyć na tegoroczne przychody notowanej na GPW sieci sklepów spożywczych?

Według Jakuba Viscardiego, wzrost sprzedaży Dino w 2024 r. powinien sięgnąć rok do roku 19 proc. (wobec 30 proc. w 2023 r.). - Niższa niż rok temu dźwignia operacyjna powinna ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. maj 2024 08:49