19.06.2020 / 08:16
StoryEditor

Mars, Colgate-Palmolive i PepsiCo zmieniają swoje kultowe produkty. Chcą walczyć z rasizmem

(fabebook.com)
Wiele tradycyjnych marek z ponad 100-letnią tradycją, mających swoje korzenie w USA, nawiązuje w nazwach oraz wizualizacji do wizerunku czarnoskórych osób. Teraz ma się to zmienić. Firma Mars chce zmienić markę Uncle Ben’s, PepsiCo markę Aunt Jemima, a Colgate-Palmolive jedną z najbardziej popularnych w Azji past do zębów – Darlie.

Firma Mars, właściciel marki Uncle Ben's ma usunąć z opakowań ryżu i sosów zdjęcie czarnoskórego mężczyzny. W taki sposób firma wpisuje się w antyrasistowskie nastroje i działan...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2025 / 10:02
StoryEditor
Biedronka szykuje nowy gang maskotek. Jakie pluszaki pojawią się w dyskontowej sieci? [TYLKO U NAS]
W wakacje w Biedronce pojawi się kolejny pluszowy ”gang” (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Biedronka szykuje kolejną, ósmą już odsłonę swojej popularnej akcji lojalnościowej z maskotkami. Latem w sklepach sieci pojawi się nowy "gang" pluszaków. Poprzednio klienci zdobywać mogli zabawki z gangu świeżaków, słodziaków, fajniaków, swojaków, bystrzaków, mocniaków i produkciaków. A o jakie maskotki powalczą w 2025 roku?

Biedronka kontynuuje swoją wieloletnią tradycję pluszakową. Największa sieć sklepów spożywczych w Polsce zazwyczaj w drugiej połowie sierpnia wprowadza do sklepów maskotki, któr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.06.2025 / 20:08
StoryEditor
Rząd oficjalnie rozpoczyna prace nad nowym ROP. Wprowadzi opłaty kwartalne
Rząd oficjalnie ropoczyna prace nad nowym ROP. Wprowadzi opłaty kwartalne

Rząd poinformował, że wkrótce pokaże nowe założenia do prawa dotyczące rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). Jakie rozwiązania chce wprowadzić resort środowiska? - Przeciwko tej koncepcji protestuje od 6 miesiecy caly sektor rolno- spożywczy - komentuje Andrzej Gantner.

Oficjalnie startują prace nad nową ustawą o ROP

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawiła się informacja o nowym projekcie ustawy o opakowaniach i odpadach opakaniowych, nad którymi pracuje Ministerstwo Środowiska i Klimatu. Nowe prawa ma określać wymagania dotyczące rozszerzonej odpowiedzialności producenta, czyli słynne „ROP”.

Rząd podaje, że należy wprowadzić nową ustawę o ROP, ponieważ w styczniu 2025 r. zostało opublikowane rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych określano też jaki dyrektywa PPWR. Wynika z niej, że przepisy dotyczące ROP zawarte w PPWR powinny mieć pierwszeństwo przed wszelkimi sprzecznymi przepisami dyrektywy 2008/98/WE.

Projekt ustawy o ROP wbrew apelom branży rolno-spożywczej

Jak podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności, zaproponowany przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska projekt ustawy o ROP jest nowym podatkiem, który podwyższy ceny żywności w Polsce.

Przeciwko tej koncepcji protestuje od 6 miesięcy cały sektor rolno-spożywczy wraz ze wszystkimi pozostałymi sektorami firm produkujących produkty w opakowaniach, czyli ponad 100 tys. przedsiębiorców w Polsce – podkreśla Andrzej Gantner. 

W jego opinii, przedstawiony projekt jest symbolem całkowitego zlekceważenia uwag i postulatów branży przez urzędników. Uważa on również, że jest to zaprzeczenie idei deregulacji. 

– Wierzę, że dialog jest możliwy i apel sektora rolno-spożywczego o jak najszybsze rozpoczęcie rozmów i wypracowanie efektywnego środowiskowo i racjonalnego ekonomicznie systemu ROP jest możliwy do realizacji. Tego oczekujemy od ministry Anita Sowińska zamiast forsowania na siłę swoich koncepcji – podkreśla ekspert Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Jak rząd tłumaczy prace nad nowym prawem o ROP?

Nowe cele wynikające z PPWR dotyczą m.in. ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych na mieszkańca o co najmniej:

  •  5 proc. do 2030 r.,
  • 10 proc. do 2035 r.,
  • 15 proc. do 2040 r.

PPWR wprowadza też obowiązek stosowania od 2030 r. określonego odsetka opakowań wielokrotnego użytku.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 64% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 01:05