19.03.2021 / 08:18
StoryEditor

Pandemia COVID-19 wzmocniła patriotyzm konsumencki Polaków

Rośnie patriotyzm konsumencki Polaków (zdj. ilustracyjne)
Polscy konsumenci podczas zakupów wciąż kierują się przede wszystkim ceną i jakością produktów, ale coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie produktów – ponad połowa chętniej kupuje krajowe niż z importu. Badania pokazują, że patriotyzm konsumencki wzmacnia pandemia COVID-19. Problem w tym, że nie zawsze wiadomo, które marki są rzeczywiście polskie, a które należą do zagranicznych koncernów.

Pandemia sprawiła, że co piąty Polak częściej niż dotychczas decydował się na zakup żywności wyprodukowanej w kraju – wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Deloitte wskazuje natomi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.09.2025 / 13:45
StoryEditor
Xtreme Fitness Gyms w Warszawie! Polski gigant fitness rusza na podbój metropolii
Łukasz Dojka, założyciel i współwłaściciel Xtreme Fitness Gyms

Xtreme Fitness Gyms, która do tej pory skupiała się na mniejszych i średnich miastach, otworzyła swój 125. klub w Polsce, debiutując jednocześnie w Warszawie. Nowa lokalizacja przy ul. Cybernetyki 10 na warszawskim Mokotowie to symboliczny moment, który wyznacza początek nowego etapu w dynamicznym rozwoju firmy. Wejście do stolicy stanowi kontynuację dotychczasowej strategii, a jeszcze w tym roku Xtreme Fitness planuje otworzyć trzy kolejne kluby w Warszawie oraz zadebiutować w Krakowie i Wrocławiu.

Od mniejszych miast do wielkich metropolii

Łukasz Dojka, założyciel i współwłaściciel Xtreme Fitness Gyms, podkreśla, że sieć budowano od podstaw w mniejszych miejscowościach, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.09.2025 / 11:50
StoryEditor
Dużej sieci sklepów grozi paraliż? "Strajk generalny w Kauflandzie zbliża się dużymi krokami"
Dużej sieci marketów grozi paraliż? ”Strajk generalny w Kauflandzie zbliża się dużymi krokami” (fot. OPZZ Konfederacja Pracy W Kauflandzie)

Fiaskiem zakończyły się rozmowy między władzami sieci sklepów Kaufland w Polsce a związkowcami. – Dużymi krokami zbliżamy się do strajku generalnego – mówi Wojciech Jendrusiak. Czy sieć jest na to przygotowana?

W artykule przeczytasz:

  • Jakie są postulaty pracowników Kaufland Polska?
  • Dlaczego związkowcy w Kauflandzie grożą strajkiem generalnym?
  • Kaufland uważa, że podwyżki po 1200 zł są niemożliwe do zrealizowania
  • Jendrusiak: niech Kaufland zainwestuje w pracowników, a nie leasing luksusowych aut
  • Czy mediacje mogą powstrzymać strajk generalny w Kauflandzie?
  • Czy Kaufland jest przygotowany do strajku generalnego?

Jakie są postulaty pracowników Kaufland Polska?

Zarząd Kaufland Markety Polska i związkowcy z Międzyzakładowej Organizacji OPZZ Konfederacja Pracy w Kauflandzie nie doszli do porozumienia podczas rokowań, które odbyły się 18 września 2025 r. 

Ustalono i podpisano jedynie protokół rozbieżności między stronami. W nim zapisano m.in. postulaty strony związkowej. A najważniejszym z nich to podwyżki wynagrodzenia zasadniczego po 1200 zł dla każdego pracownika sieci od 1 stycznia 2026 r. Związkowcy domagają się także przestrzegania prawa przez sieć handlową oraz poszanowania wolności działalności związków zawodowych.

Dlaczego związkowcy w Kauflandzie grożą strajkiem generalnym?

– To oznacza, że dużymi krokami zbliżamy się do strajku generalnego w Kauflandzie. Ogłosiliśmy pogotowie strajkowe i przygotowujemy się do tego wydarzenia. Warunki pracy w handlu z roku na rok są coraz gorsze, to już nie dotyczy tylko Kauflandu, tylko całej branży – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Wojciech Jendrusiak, przewodniczący Międzyzakładowej Organizacji OPZZ Konfederacja Pracy w Kauflandzie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. październik 2025 18:18