12.04.2022 / 10:52
StoryEditor

Polacy kupują najtańsze produkty spożywcze. Konsumenci coraz bardziej boją się drożyzny [BADANIE]

76 proc. polskich konsumentów obawia się dalszych podwyżek cen żywności (fot. Shutterstock)
Ponad 40 proc. polskich nabywców deklaruje, że będzie kupować tańsze artykuły spożywcze. Konsumenci coraz rzadziej sięgają po polską i lokalną żywność. Na popularności tracą także trendy ekologiczne. Takie dane płyną z raportu „Current Consumer Mood” zrealizowanego przez GfK w marcu 2022 roku.

Inflacja oraz wybuch wojny w Ukrainie zmieniły zwyczaje zakupowe Polaków. Aż 76 proc. konsumentów obawia się dalszych podwyżek cen żywności. W efekcie głównym kryterium wyboru p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.05.2025 / 13:30
StoryEditor
Nowe sklepy Dino w 2025. LISTA miejscowości, gdzie budują markety polskiej sieci
Gdzie Dino buduje nowe sklepy? LISTA miejscowości, gdzie będą markety Dino (fot. archiwum)

Sieć Dino w pięć lat podwoiła liczbę swoich marketów. I wciąż buduje nowe. Sprawdzamy gdzie już otworzono nowe sklepy Dino w 2025 r. Podajemy listę miejscowości, gdzie trwa budowa nowych marketów Dino.

Z artykułu dowiesz się:

  • W pięć lat liczba sklepów Dino podwoiła się
  • Nowe sklepy Dino będą częściej otwierane we wschodniej Polsce?
  • Dino – gdzie już było otwarcie nowych sklepów w 2025 roku?
  • Gdzie są budowane markety Dino w 2025 roku?
  • Praca w nowych marketach Dino
  • Sklepy Dino – jakie są godziny otwarcia?

W pięć lat liczba sklepów Dino podwoiła się

Dino to polska sieć handlowa, która kieruje Tomasz Biernacki, jeden z najbogatszych Polaków. Spółka od kilu lat bardzo dynamicznie rozwija swoją sieć sprzedaży. Na koniec 2024 roku w Polsce było już 2688 sklepów Dino. O ogromnym tempie rozprzestrzeniania się sieci handlowej z siedzibą w Krotoszynie (woj. wielkopolskie) może świadczyć fakt, że zaledwie 5 lat wcześniej, czyli w 2019 r. było 1218 marketów Dino. A to oznacza, że w ciągu pięciu lat sieć uzyskała ponad dwukrotnie więcej sklepów.

Na dodatek w 2025 roku sieć Dino powiększy się o kilkaset kolejnych placówek. Widać to zarówno po liczbie już otwartych marketów, jak i tych, które są budowane. Tylko w I kwartale 2025 roku sieć z czerwonym logo otworzyła 58 nowych sklepów. A to oznacza, że na koniec marca 2025 r. było już 2746 marketów Dino w całej Polsce.

To też Cię zainteresuje: Dino uruchomi sklep internetowy z żywnością?!

image

Dino uruchomi sklep internetowy z żywnością?! Oto co na to wskazuje

Nowe sklepy Dino będą częściej otwierane we wschodniej Polsce?

Obecnie znakomita większość marketów Dino znajdują się w zachodniej i centralnej Polsce. Ale sieć handlowa ma coraz większe ambicje w odniesieniu do wschodnich województw. Potwierdzają to chociażby plany budowy centrów dystrybucyjnych w województwach świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim oraz lubelskim.

Przeczytaj także ten artykuł: Dino naciera na Rzeszów

Dino – gdzie już było otwarcie nowych sklepów w 2025 roku?

Realizacja nowych marketów sieci Dino przebiega błyskawicznie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.05.2025 / 13:38
StoryEditor
Poczta Polska wchodzi do Żabki. Firmy podpisały właśnie umowę o współpracy. Czego dotyczy?
W 2019 roku część sklepów Żabka zaczęła otwierać się jako placówki pocztowe. Wywołało to spore poruszenie na rynku (fot. Archiwum) 

Poczta Polska podpisała nową umowę ze spółką firmą Żabka Polska, która zakłada bezpośrednie partnerstwo biznesowe. Spółki przeprowadziły integrację technologiczną, która ułatwi obsługę klientów odbierających i nadających paczki w sklepach tej sieci handlowej.

Żabka jest pierwszym podmiotem, z którym Poczta zintegrowała się technologicznie. Taka współpraca w zakresie obsługi przesyłek - bez udziału podmiotów pośredniczących – docelowo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. maj 2025 12:02